« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶
اینکه تلاش کنیم تا ثابت کنیم حق محرومیت دریافت نکرده ایم یا پاداش مرخصی نگرفته ایم یا میزان افزایش حقوقمان 15% است یا 20% و یا حق امتحانات به نرخ جدید باشد یا نرخ قدیم و موارد دیگر تأثیر گذار در تحول اساسی جایگاه و شأن معلمی نیستند و در مواردی سبب ترحم و تحقیر هم شده اند

آوای دنا-حاج یدالله مرادی :سالهاست که یا در مواقع تبلیغات انتخاباتی یا در هنگامه تعویض دولتها یا در شرایط هیجانی و مجالس عمومی اشکها ، شعارها ، نوشته ها و طومارها پیرامون مطالبات فرهنگیان ریخته ،گفته ،اعلام و جمع آوری میشود و در نهایت معلوم نمی شود که اولاً مطالبات فرهنگیان چیست؟ ثانیاً از کی و چگونه ایجاد شده؟ ثالثاً چه مقدار موارد آن تأ مین شده و چه میزان باقی مانده؟ اینجانب برحسب وظیفه و افتخار به رسالت فرهنگی خود مطالبی را بیان تا شاید مورد توجه مقامات ذیصلاح واقع شود:

بنظر می آید در هر دوره ای و مقطعی از باب ترحم و روش عاطفه گرایانه بیشتر فقط مانور بر بعدی مادی مطالبات فرهنگیان بوده و آنقدر این تکرار و تأکید شده که تبدیل به نوعی تحقیر و مسیر دلسوزانه ای به خود گرفته است و لذا مطالبات اصولی و مبنایی آنها یا به فراموشی سپرده شده و تحت الشعاع قرار گرفته بطوریکه اصل و فرع مطالبات کاملاً جا به جا شده اند، لذا انتظار می رود با اعمال نظر مقامات عالیه کشور و وزارتخانه بعد مطالبات، مالی و مادی یکبار رفع و رجوع تا هم دستاویزی برای بهره برداری سیاسی، اقتصادی و حقوقی قرار  نگیرد و هم با تکرار مستمر سبب تحقیر و کسرشأن جایگاه عظیم فرهنگیان قرار نگیرد و هم مطالبات اصل و اساس و ساختاری مدنظر قرار گیرد نه با جعبه ای شیرینی یا طرح ضیافت و یک نوبت غذای گرم نوروزی و ...  .

طبیعی است که اگر این باور در مسئولین شکل گیرد وریشه دار شود که معلم ، کارمند نیست ، معلم فراتر از طرح طبقه بندی مشاغل است ، معلم پژوهشگر است ، معلم مربی و دانشیار و استاد است ، معلم آموزشگر و و تربیت دهنده است و ضرورت دارد تا همسنگ و همشأن و همرنگ و هم پای اساتید دانشگاه قرار گیرد.آنگاه همه مطالبات تعیین تکلیف میشوند.

بایداذعان کرد که دولت دهم و آقای حاج بابایی با به رسمیت شناختن این مهم و تصویب آن درعمر هیأت دولت اثری ماندگار حاصل شد و حال باید بسمت اجرایی شدن پیش رفت . اجرای این مطالبه برای همیشه تاریخ معلم را به جایگاه واقعی آن می رساند و معلم وقتی به اوج عزت و احترام قانونی خود برگشت ،تحول آفرین میشود،جامعه ساز می گردد،آنگاه در مسیراهداف عالیه اسلام، انقلاب و امام (ره) قرار می گیرد و ضمانت نامه سلامت جامعه را امضاء می نماید.

آرامش خاطر و احساس تکلیف در مطالبات فرهنگی و مطالعاتی و دانش افزایی فرهنگیان نهفته است در اقتدار قانونی برای تصمیم سازی و تصمیم گیری محورهای بهبود ساختار فکری و اندیشه سازی جامعه را طلب می کند، آنها میخواهند نوای دلنشین قرآن و نهج البلاغه و ارزشهای دینی حاکم بر روابط اجتماعی جامعه باشد، فرصت بروز خلاقیت ها و ابتکارات علمی،هنری ،فکری و فرهنگی خود را میخواهند ، افتخار به معلمی و سرو کار داشتن با دانش آموز را مطالبه  می نمایند، معلم بدنبال آنست تا مدال معلمی خود را با غرور بر سینه نصب کند نه اینکه در بنگاههای مسکن یا بدنبال منزل کرایه ای بدود یا خود بنگاهداری و کرایه کشی و باربری و هر نوع شغل دوم دیگری را برای حداقل تأمین معاش برگزیند مطالبه اش ایجاد فرصت برای حضور در کتابخانه ها ،آزمایشگاهها و کارگاهها برای گذراندن بخشی ازطرح اوقات فراغت می باشد.

راستی تاکنون:

-       کدام معلم را برای فرصت مطالعاتی و پژوهشی به کشوری اعزام کرده اند؟

-       -کدام معلم را رتبه علمی و تخصصی داده اند؟

-  کدام معلم را با پژوهش و خلاقیت و ارائه ابتکار تحول آفرین از طرح سئوال و تصحیح برگه و مراقب جلسات امتحانی رهایی داده تا آن عظمت کاری خود را توسعه دهد؟

-  کدام معلم اهل هنر و ورزش و قرآن و کتاب و... را به پاس نقش آفرینی تحول آفرین اوبه حج ، عتبات عالیات ، و... برده اند؟

-  کدام معلم بیمار لاعلاج ، صعب العلاج ،مصیب دیده ، و...را تاکنون جز با حداکثر یک برگه ابراز تأسف و یا عرض تسلیت مورد حمایت و پشتیبانی قرار داده اند؟

-       و کدام معلم ....کدام معلم....کدام معلم.؟!

همکاران فرهنگی :

اینکه تلاش کنیم تا ثابت کنیم حق محرومیت دریافت نکرده ایم یا پاداش مرخصی نگرفته ایم یا میزان افزایش حقوقمان 15% است یا 20% و یا حق امتحانات به نرخ جدید باشد یا نرخ قدیم و موارد دیگر تأثیر گذار در تحول اساسی جایگاه و شأن معلمی نیستند و در مواردی سبب ترحم و تحقیر هم شده اند و میشوند ولی انقلاب در مطالبات فرهنگیان و تعیین مسیر و جهت ارزش گذاری و حرمت و کرامت معلم در اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان است اگر این مطالبه را خواهان باشیم و پیگیر، میتواند تمام مطالبات دیگر را تحت الشعاع قرار دهد و آموزش و پرورش و معلم و عظمت و مرتبه آن را به جایگاهی برساند که انتظار قرآن از معلم بودن و مطالبه انقلاب از آنها می باشد . دیر نیست روزی که فخر کسوت معلمی نماد عقلانیت و عظمت و حرمت و کرامت بر همه مشاغل باشد./

یدالله مرادی مدیر آموزش و پرورش گچساران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: