« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
طنز /وحید حاج سعیدی
ما تا همین چند روز قبل بر این باور بودیم که یگانه راه رسیدن به رویاها و آرزوها، بلند شدن و برداشتن گوشی و نصب یکی از این اپلیکیشن هایی است که مجریان تلویزیونی دائم در حال التماس نصب آنها هستند......
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:ما تا همین چند روز قبل بر این باور بودیم که یگانه راه رسیدن به رویاها و آرزوها، بلند شدن و برداشتن گوشی و نصب یکی از این اپلیکیشن  هایی است که مجریان تلویزیونی دائم در حال التماس نصب آنها هستند تا با شرکت در قرعه های کشی رنگارنگ، شانس خودمان را برای رسیدن به آرزو ها و رویاهای ناشور نامال مان امتحان کنیم!

اما الان با شرایط جدید، دست یافتن به آرزوها حتی رفتن به فضا دیگر یک رویا نیست، تا جایی که ما هم می توانیم مثل فضانوردان بپریم و بالا برویم .به قول شاعر «بالا بالا بالاتر؛ از ابر هم بالاتر»؛ اصلاً از جَو هم بالاتر ... بله درست حدس زدید. اگر اوضاع همچنان بر وفق مراد باشد و اسم ما کارمندان، در لیست 15 میلیون ثروتمند محروم الیارانه 97 قرار نگیرد، قرار است ما هم یک تُک پا تا ماه برویم و برگردیم!

و اما ماجرای سفر به ماه به روایت جراید...

«مدیر بازرگانی شرکت سیاحتی علیصدر از دریافت مجوز انحصاری تور ماه‌گردی توسط این شرکت خبر داد. مصطفی عزیزیان گفت: قصد داریم علاقه مندان را از طریق تور خارج از جو به کره ماه اعزام کنیم. در تور خارج از جو یکروزه فرد به مدت 6 ساعت بالا می رود و در تور 17 روزه فرد یک شب در ایستگاه فضایی اقامت کرده و به دور کره ماه می گردد.

وی تصریح کرد: قبل ار سفر افراد باید از وزارت ورزش تأییدیه سلامت جسمانی  ارائه دهند سپس در دوره‌های آموزشی شرکت کرده و در صف انتظار بمانند تا با فضاپیما به کره ماه سفر کنند. قیمت یک‌ روزه تور خارج از جو 350 میلیون تومان و 17 روزه، 4 میلیارد تومان است.» (روزنامه همدان پیام )

ملاحظه فرمودید که اوضاع تا کجا بر وفق مرادمان شده است. به قول شاعر «صبا گر مایه داری، وقت وقت است!» ما که تا دیروز تا همین غار خزینه راه و پل بابا رکن الدین هم نمی توانستیم برویم، الان رسیده کار به جایی که چه عرض کنم...

اصلاً خدا را چه دیدید یک وقت دیدید بعد از معاینات بدنی و سفر به ماه، از استایل و آمادگی بدنی مان خوششان آمد و اسم حقیر را در لیست مسافران مریخ هم نوشتند و ما هم شدیم مارس پایونیر... یا همان مریخ اولی ... آن وقت اسم بنده در کنار یوری گاگارین و نیل آرمسترانگ قرار می گیرد و هر وقت هم در اینترنت اولین ها در فضا را جستجو کنید اسم ما به عنوان اولین فضا نوردی که سطح مریخ را لگد کرد، روی صفحه ظاهر می شود!

البته در این بین شاید هزینه سفر به ماه برای تعدادی از هموطنان ما کمی سنگین باشد و با کشمشی شدن قیمت دلار،  کمی حساب و کتاب هایشان به هم خورده باشد. اما اصلا جای نگرانی نیست چرا که اولاً از قدیم گفته اند: پول 3 چیز خود به خود فراهم می شود. پول عروسی، خرید خانه و سفر به ماه! شما هم اگر کمی زرنگ باشید می توانید با دلار 4200 تومانی کاه و یونجه، دست بیل، خاک نرم مخصوص زیر گربه، پلاسما، گلاب به رویتان محصولات ترکیه ای و ... وارد کنید و به قیمت مناسب در بازار به فروش برسانید! یا می توانید تهیه کننده برنامه ماه مربا، ماه مارمالاد یا هر صبحانه دیگری شوید و از موسسات مالی دست و دلباز مملکت مبالغ تپل هدیه بگیرید و به رویاهایتان جامه عمل بپوشانید. نگران حرف مردم هم نباشید. چون هر وقت کار گره خورد، « حالا حالا ها خورشید» طلوع می کند و شما می توانید در سایه انوارش مفت و مجانی از خودتان در رسانه ملی دفاع کنید! رویاهایتان نقره فام ...

استان گلستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین