« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
پایگاه خبری آوای رودکوف:امام جمعه گچساران گفت: باید مشخص شود که ساکتین فتنه چه کسانی هستند و چرا اعلام برائت نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت الاسلام سید امین الله حجازی ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به بزرگداشت حماسه باشکوه ۹دی دراین شهرستان گفت: می خواهم صادقانه نکاتی را عرض کنم یوم الله ۹دی خاطره بیاد ماندنی و فراموش ناشدنی مملکت اسلامی ماست.

وی افزود: دشمنان انقلاب، ملت و اسلام برنمی‌تابند که این مملکت حر و آزاده باشند و مستقل باشند و یک زندگی آبرومندانه داشته باشند.

 حجازی ادامه داد: در سال  88 فتنه‌ای پیش آمد و مردم هم با بصیرت فتنه را خنثی کردند که از آن سال تاکنون حماسه ۹دی ماه گرامی داشته می‌شود.

حجازی تصریح کرد: به این منظور که اهداف دشمنان برای مردم و نسل جوان تبیین شود، در ۹دی ماه علت ایجاد این حماسه بزرگ را مطرح می‌کنند که می خواهم دعوت کنم از همه که با مردم رو راست و شفاف باشیم.
امام جمعه گچساران تصریح کرد: راهپیمایی بسیار باشکوه ۹دی گچساران که قابل تحسین هم بود اشتباهی صورت گرفت و شخصی دچار احساسات شد و در میان مردم شعار داد که بنده هم بعدا متوجه شدم که چه کسی است.
وی افزود: وقتی این شخص داشت می رفت ،کنار بنده هم رد شد و از بنده خواست که به آقایانی که شعار می دهند به آنها هم در شعار دادن بپیوندد،بنده به ایشان گفتم که اشعار از تهران به سراسر کشور ارسال می شود و همان اشعار باید سرداده شود.

خطیب جمعه گچساران اظهارکرد: آن شخص به من گفت که بنده (امام جمعه) به آنها سفارشات لازم را انجام دهم که بنده نیز به این شخص خطاب کردم که چنین عملی انجام نخواهم داد ،آن اشعاری که از تهران به سراسر کشور ارسال می شود آنها باید گفته شوندکه شعاردهندگان هم از قبل مشخص شده اند،بنابراین فرد دیگری حق ندارد شعار بدهدو نه شعار دیگری باید گفته شود.

حجازی گفت:بنده هم عبور کردم و ادامه مسیر دادم، ساعت کمی از ۳بعداز ظهر گذشته بود که شخص بزرگواری در یک مراسم فاتحه خوانی این جریان شعارعلیه مرحوم هاشمی را به بنده اطلاع دادند که والله تا آن موقع بنده این موضوع را نشنیده بودم.

وی تصریح کرد: والله همه می دانید که حجازی از احدالناسی ترس و واهمه ندارد،اگر موردی باشد هم با جرات می گویم و ترسی از کسی هم ندارم ،اشتباهی شد و اگر هم می گویند اشتباه نیست و باید بررسی شود که این ماجرا از کجا آب می خورد که بنده هم اصرارم این است که بررسی شود.

امام جمعه گچساران اظهارکرد: برخی ها هم کاری کردند که بخواهند اصل تجمع و راهپیمایی باشکوه تحت شعاع قرار بگیرد،بحث مرحوم هاشمی که خدا رحمتش کند این موضوع را کنار بگذاریم دیگر ؛اشتباهی شد و هرکسی هم مقصر است خداوند لعنتش کند.

وی افزود:آن جوان بیچاره و بی پناه به هرحال اشتباه کرده و در این مراسم احساساتی شده است ،بررسی شود اما همه مسائل را همینطور بررسی کنیم و اگر کسی پشت پرده خط داده است و راهنمایی کرده باشد که هر کسی که می خواهد باشد خداوند لعنتش کند.

حجازی بیان کرد: بازهم تاکید می کنم از هیچ کسی هراسی ندارم اما قرار است بمیرم و ما را درچاله ای بیاندازند و باید انسان فکر آنجا را هم بکند، بنابراین خواهش می کنم این موضوع تمام شود دیگر که اگر تمام نشود بد خواهد شد، چون مسائلی بازمی شوند و کش پیدا می کند و آنوقت خیلی ها دراین موضوعات سرافکنده می شوند.

خطیب جمعه گچساران بیان کرد:اما لازم است عظمت راهپیمایی و تجمع ۹دی و اصل انگیزه بوجود آمده ۹دی بیان شود و توضیح داده شود که باز به نوبه خودم از همه مسئولین و مردم عزیزی که در این راهپیمایی شرکت کردند تشکر می کنم که این یعنی همان اعلام برائت از فتنه و فتنه گران.

وی گفت:کار دشمن این است که حق و باطل را به یک شکل دیگری جلوه دهد،در فتنه ۸۸به قانون مرگ گفتند ،عکس امام راحل را پاره کردند و خیمه عزای اباعبدالله(ع) را آتش زدند و بی حرمتی ها و خیانت ها هم انجام شد.

حجازی اظهارکرد:فتنه گران با آمریکا، انگلیس و اسرائیل همکاری کردند و به نفع اسکتبار شعار دادند و موجب شدند قلب مقام معظم رهبری جریحه دار شود و رهبرانقلاب را به گریه انداختند و آقا به امام زمان(عج)پناه بردند.

وی افزود:با این گریه مقام معظم رهبری دشمن شادی کرد ، خوشحال شد و چندین گام به جلو برداشت تا جایی که دشمنان امیدوار شدند که نظام در سراشیبی سقوط است و هشت ماه این خیانت ها آسایش و امنیت را از مملکت گرفت.

امام جمعه گچساران افزود: در۹دی ماه کاسه صبرمردم هم لبریز شد و به میدان آمدند و از حیثیت و عزت و شرف مملکت دفاع کردند ،بنابراین لازم است هر ساله ۹دی گرامی داشته شود و این موضوع واکاوی شود مخصوصا اینکه بگویند دست دشمن در کار بود و از برون فرماندهی می شد.

حجازی تصریح کرد: پس در داخل مملکت با مردم همراه شوید و در مقابل دشمن ایستادگی کنید که برخی ها هم هنوز هم چیزی نگفته اند،به آن آقا و خانمی که سبز پوشیده بود و روی عکس حضرت امام رقص می کرد بگویید حداقل این امام راحل را برایشان احترام قائل هستیم و این حرکت را محکوم کنید.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: تا الان هم اهل ساکتی ها هنوزم ساکت هستند و چیزی نگفتند،اینکه مردم می خواهند بدانند ، بحث تقلب در انتخابات را مطرح کردند که مقام معظم رهبری هم فراتر از قانون دستور بررسی دادند،اما اینجایی که خیمه امام حسین علیه السلام را آتش می زنندلااقل بگویید قبول نداریم به انگلیس و آمریکا بگویید شما چکاره اید؟.

وی تصریح کرد: بحث هایی درکشور مطرح و نقشه ها داده شد که درحال اجراست ،اینجا هم تعدادی از افرادی که درفضای مجازی وارد شده اند اولا اصل راهپیمایی گچساران را محکوم کردندو می گویند این نوع راهپیمایی ها سبب اختلاف است.

حجازی افزود:ما می گوییم این راهپیمایی ها هم اختصاص به گچساران ندارد و کشوری است اما بحث هایی که درکشور و متاسفانه در استان و شهرستان ما هم دارد صورت می گیرد مسائلی مطرح شد و نامه یکی از سران فتنه دراین نامه به بدترین وضع به مقام معظم رهبری توهین شد به سپاه و شورای نگهبان توهین شد و به مجلس خبرگان و ارکان نظان هم توهین شد که این نامه را مطرح کردند.

وی افزود:توضیح دادند که کمپینی مطرح شود و هنرمندان روی این موضوع کار کنند و بعد در مناظرات در برخی سخنرانی ها مقام معظم رهبری را به چالش کشاندند، لذا می گوینداین مشکلاتی که درمملکت وجود دارد مشکل گرانی، بیکاری و معیشت به رهبری مربوط است.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: دراین حال می گویند جواب ندهیم که ظلم نیست حقایق را نگوییم ،این موضوع باعث شد در برخی جاها بحث هایی بوجود آید،که باید بدانیم این مقام معظم رهبری هستندکه دلسوز جامعه است و رهبری هستند که درهمه میادین خطر قوای سه گانه را حمایت و کمک می کنند.

وی افزود: دشمن شبانه روز تلاش می کند که خیمه ولایت و خیمه نجات مملکت را مورد هجمه قرار دهد و داخل هم افرادی همان خواست دشمن را دنبال می کنند ، در ۹دی گچساران مواردی بود و مردم اعلام برائت از فتنه و فتنه گران هم کردند .

حجازی تصریح کرد: اینکه موضوع بسیار مهم و حیاتی ۹دی را عده ای بخواهند تحت شعاع قرار دهند! و در همین ۹دی هم مرگ برمنافق و فتنه گر هم نگفتند و مرگ برکسی که تلاش می کند در مملکت نفوذ کند هم نگفتند و رسما اعلام برائت نکردند و آیا واقعا در این خصوص از رهبری تبعیت شد.
امام جمعه گچساران بیان کرد: این موارد مطرح نمی شود بعد حمله می کنند که گذشته را دیگر بازگو نکنید و تعبیری هم بکار می برند که نبش قبرنکنید، روز ۹دی است و باید گرامی داشته شود و ۹دی یعنی اینکه واکاوی فتنه ۸۸ ،مسائل باید مشخص شود که ساکتین فتنه چه کسانی هستند و چرا اعلام برائت نمی کنند،چرا همه به طور متحد و منسجم از منصب ولایت حمایت نکنیم که حواس ها باید جمع باشد چرا که دشمن برای ۹۸هم فتنه ها دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: