« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۵۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
ابراهیم نیک دل
جناب آقای دکتر؛ یقین بدانید تا مادامی که نخبگان و روشنفکران ما ، چنین مشی سیاست بازانه ای را ، پی می گیرند و با تحریف واقعیات سعی در انحراف افکار عمومی دارند آش همین آش است و کاسه همین کاسه !
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف؛ابراهیم نیکدل از فعالان فرهنگی و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به یاداشت دکتر علی مندنی پور با عنوان ناکارآمدی دولت فعلی و احتمال بازگشت"آن مرد "طی نامه ای سرگشاده نوشت:

جناب اقای دکتر علی مندنی پور

سلام علیکم

مرقومه ی جنابعالی در فضای مجازی ، پیرامون ناکارمدی دولت فعلی و احتمال بازگشت "آن مرد " مطالعه گردید.هر چند سعی داشتید به منظور اماده سازی ذهن مخاطب و پذیرش نظراتِ در ادامه ی خود ، که بهانه اصلی نگارش مطلب بود  ، ابتدا در مقام قضاوت ، خود را فردی منصف و در موضع دفاع از حقوق مردم معرفی نمایید ، لکن در انجا هم متاسفانه فریاد تعصب و احساس ، بر ندای وجدانتان فائق امد و فرافکنانه دولت پیر و سیر ، متبوعتان را از همه ی ناکارامدی ها و سوء مدیریت ها به دروغ تبرئه نمودید !

نمیدانم شاید پیشتر در قضاوت شما اشتباه میکردم که شما را فردی سیاستمدار و نه سیاسی کار میدانستم  ، چه :

تا مرد سخن نگفته باشد
عیب و هنرش نهفته باشد

با این حال و با شناخت حاصله از طرز فکر و سبک تحلیل جنابعالی که از نگاه عموم ، در زمره ی مفاخر و روشنفکران استان و برای اینجانب نیز واجب الاحترام هستید ، امیدم به ایجاد عزم عمومی به منظور اصلاح وضع کشور به ناامیدی گرایید !

چه ، وقتی هنوز جنابعالی از یک سو ، در تحلیل سیاستِ سیاستمداران و برنامه ریزانِ امریکا در مانده اید و چشم بر همه ی دشمنی های تاریخی سردمداران امریکا با ملت ایران بسته و ان همه عداوتِ مستمر و مستند امریکا را ، به پرخاشگری و تاجر پیشگی ترامپ ، تقلیل  میدهید و از سوی دیگر همه ناکارمدی ها ، سهل اندیشی ها و ناتوانی دولتمردان را کتمان و وضعیت امروز جامعه را نتیجه تذکرات و انذارهای دلسوزانه ی دیگران ، که درستی ان بعد از خسارات فراوان به اثبات رسید ، میدانید ! چطور میتوان به تغییر رویه های غلط در‌ دولت ؛ امید داشت !

و یقین بدانید مادامی که نخبگان و روشنفکران ما ، چنین مشی سیاست بازانه ای را ، پی می گیرند و با تحریف واقعیات سعی در انحراف افکار عمومی دارند آش همین آش است و کاسه همین کاسه !

در ادامه مطلب ، که اتفاقا بهانه اصلی نگارش آن مرقومه بوده است به تحرکات و سفرهای دکتر احمدی نژاد پرداخته و بی انکه بدانید و بخواهید وحشتِ خود را عیان نموده و با وجود تایید و تاکید خود بر استقبال شایان مردم از ایشان ، ناجوانمردانه اظهار نمودید :

" از اب نمک بیرونش میاورند "

 جناب دکتر مندنی پور

اگر مردم تحت تاثیر رسانه ها و الگوهایی چون جنابعالی ، به قصد فرار از جنگ و ازمون گفته ها در مقام عمل ، به برخی فرصت دادند و پس از گذشت ۶ سال از حضور ژنرال ها ، بدون وقوع جنگ ، خساراتی به مراتب افزون بر یک کشور جنگ زده را تحمل میکنند ایا حق ندارند ، به جایگزین ان برخی ها بیاندیشند و نیروی ذخیره و کارامد خود را از اب نمک بیرون اورند !
جز مردم کیست ، انکه میخواهد احمدی نژاد را از اب نمک بیرون آورد ؟!

ایا امروز غیر از مردم پشتبانی برای احمدی نژاد می شناسید و یا اساسا وجود دارد  ؟

ایا امروز مردم به جز احمدی نژاد پناهی دارند ؟!

در ادامه به قصد انتقال ترس رخنه کرده در وجود خود به ملت قدر شناس و زمان شناس ، به بریده ای از سخنان گفته یا ناگفته ایشان توسل جسته اید که تصویر ان یگانه ی دوران را ،
در نگاه تیزبین مردم مخدوش نمایید !

بگذریم از انکه خیلی از این فرمایشات را از زبان احمدی نژاد نشنیدیم ؛ اما اگر هم گفته شده باشند میزان تاثیر انها ، بر عملکرد و کارنامه دولت های نهم و دهم چه بوده است ؟!

حق بود جنابعالی به ارزیابی کارنامه احمدی نژاد می پرداختید و اگر علم ان را نداشتید به فراخور تحصیلات خود ، به نقد مبانی فکری احمدی نژاد می پرداختید یا انکه در مقام یک وکیل شناسنامه دار ، پیرامون کیفیت برگزاری دادگاه و رای صادره علیه اقایان بقایی و مشایی اظهار فضل می نمودید ، نه انکه ، در دهه ی هشتاد می ماندید و با توسل به نقدهای دمده ، ثقیل و خاله زنکی، سعی در تخریب چهره احمدی نژاد نمایید !

هر چند غالب جملات استنادی ارزش پاسخگویی ندارند لکن از میان انها ، چند جمله ای که مبنای علمی و قابلیت سنجش و راستی ازمایی داشته و امروز مراجع فکری جنابعالی به درستیِ نگاه احمدی نژاد اقرار نموده اند و البته در عجبم که چطور شما از دوستان خود هم عقب مانده اید و هنوز در دهه ی هشتاد متوقف هستید ،  را عینا درج و در پاسخ ،  به طرح چند سوال بسنده میکنم تا به فرمایش جنابعالی ، داوری پایانی را به خوانندگان فهیم و گرانقدر واگذارم .

به نقل از احمدی نژاد فرمودید :

۱. اتفاقا تغییر ساعت اثر بر عکس دارد و مصرف انرژی را زیادتر می کند .
۲. اینکه میگویند دو بچه کافیست ، بنده معتقد نیستم کشور ما برای ۱۲۰ میلیون نفر جا دارد
۳. چهل و دو روزنامه علیه دولت می نویسند
۴. طرح تحول ، قیمت ها را افزایش میدهد اما این افزایش قیمت تورم نیست جهش است
۵. با حذف قیمت زمین بهای خانه نصف میشود
۶. اقای مشایی هیچ گاه نگفتند ما با ملت اسرائیل دوست هستیم بلکه ایشان گفتند ما با مردم اسرائیل دوست هستیم.

پاسخ به سوالات ذیل که هر کدام مربوط به یکی از جملات فوق  می باشد ، می تواند در راستای نیل به حقیقت و ارزیابی صدق گفتار جنابعالی یا دکتر احمدی نژاد در محضر وجدان های بیدار مخاطبان مدد رسان باشد .

۱. ایا جناب دکتر مطلع هستند  که بعد از گذشت چند دهه کعبه آمال ایشان ( کشورهای اروپایی ) به تصمیم دکتر احمدی نژاد رسیدند و قانون تغییر ساعت را لغو نموده اند ؟!

۲. ایا جناب دکتر مطلع هستند که انتقاد دکتر احمدی نژاد از سیاست های کنترل جمعیت ، موجب تغییر رویه ی رسمی نظام در سیاست کنترل جمعیت گردید و مورد تایید رهبری و همه نخبگان جامعه هم واقع شد ؟!

۳. ایا جناب دکتر مطلع هستند که دلیل عدم شناخت دقیق ایشان از دکتر احمدی نژاد ، بایکوت ، تخریب و تحریف چند ساله نظرات ایشان در رسانه های مکتوب کشور است ؟!که اگر جز این بود شناختی حداقلی از حقیقت احمدی نژاد داشتند !

۴. ایا واقعا جناب دکتر نمیدانند که فلسفه هدفمندی یارانه ها (طرح تحول ) ازادسازی قیمت ها و پرداخت یارانه پنهان به صورت نقدی ، به منظور افزایش قدرت خرید مردم و صرفه جویی در مصرف بوده است !

حتما جهش ناشی از ازاد سازی قیمت ها ،  تورم نیست جناب دکتر !  بلکه ان جهش لازمه و هدف اجرای هدفمندی است !

۵. همه میدانند اما ایا واقعا جناب دکتر نم یدانند که با حذف قیمت زمین ، هزینه تامین خانه نصف میشود ؟!

۶. ایا جناب دکتر که اتفاقا تحصیل کرده ی ، رشته جامعه شناسی در پاریس هم هستند! تفاوت واژه های " مردم و ملت " را نمیدانند ؟!

ضمن عرض پوزش از تصدیع‌ ایجاد شده برای جنابعالی سلامتی ارزومندم

ارادتمند شما / " ابراهیم نیک دل "
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
0
0
درود بر قلم رسای مهندس نیکدل
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: