« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲
هواشناسی
موج دوم بارش‌ها بنا به تحلیل و بررسی نقشه‌های پیش یابی در راه کهگیلویه و بویراحمد بوده که باید از هم اکنون دستگاه‌های عضو ستاد بحران برای کنترل خسارت احتمالی آمادگی داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ با توجه به تحلیل و بررسی نقشه‌های پیش یابی و همچنین الگوهای مختلف امروز هشتم فروردین 98 با عبور موج کوتاه و کم دامنه در برخی مناطق استان بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود.

فردا جمعه 9 اسفندماه جو آرامی را در سطح استان کهگیلویه و بویراجمد داریم ولی از آواخر وقت شنبه 10 فروردین ماه با ورود سامانه بارشی فعالی در روز یکشنبه و دوشنبه 11 و 12 فروردین به تناوب شاهد بارش باران وگاهی اوقات رگبار و رعد و برق شدید همراه با وزش باد شدید و در برخی نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

طبق پیش بنی‌های هواشناسی بیشترین فعالیت این سیستم در استان از یکشنبه شب تا دوشنبه عصر است که بیشترین مقدار بارش در نواحی شمالی استان همچون دیشموک، قلعه رئیسی، لنده، سراسیاب یوسفی، جاورده، زیلایی و نواحی شرقی و سردسیری استان از جمله یاسوج، سی سخت، مارگون، لوداب واست.

ناگفته نماند که طبق این پیش بینی‌ها مقدار بارش این سیستم نسبت به بارش‌های قبلی کمتر بوده و پیش بینی می‌شود حداکثر بین 30 تا 80 میلی متر در نوسان باشد.

با توجه به فصل بهار و تغییرات زیاد الگوی نقشه‌ها ممکن بوده که این مقادیر کم یا زیاد شود، بنابر این تغییرات نقشه‌ها هر روز ابدیت شده و و در صورت نیاز اطلاع رسانی می‌شود.

  امیدواریم مردم کهگیلویه و بویراحمد موارد ایمنی را رعایت و به هشدارهای هواشناسی توجه جدی کنند و همچنین دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران و شهرستان‌های تابعه ضمن فعالسازی مجدد کشیک‌ها و تیم‌های عملیاتی شبانه روزی، تمهیدات و آمادگی لازم را برای کنترل خسارات احتمالی موج دوم بارش در فصل بهار داشته باشند.

بر اساس پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی، این سامانه بارشی سبب آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه‌ها  و سیلابی شدن مسیل‌ها و هچنین لغزندگی جاده‌های مواصلاتی استان و کاهش دید افقی می‌شود که باید نکات ایمنی لازم از جمله عدم حضور در حاشیه و حریم رودخانه‌ها، کوه پایه‌ها، پرهیز از مسافرت‌های غیره ضروری و  کوهنوردی  رعایت شود.


تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: