در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی عنوان شد:
اعتراض نماینده یک استان دیگر به عدم انتشار گزارش سقوط هواپیمای تهران-یاسوج
حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز در مجلس شورای اسلامی در تذکری خواستار ارائه نتایج علت حادثه سقوط هواپیمایی تهران -یاسوج شد.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از صبح زاگرس،نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به عدم ارائه نتایج بررسی های سقوط هواپیمای تهران -یاسوج گفت: گزارش کمیسیون عمران از حادثه سقوط تهران-یاسوج مدتها است که آماده شده اما اجازه انتشار آن داده نمیشود. علت چیست؟
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، در تذکری گفت: در وظایف نظارتی مجلس بسیاری از مسائل رعایت نشده است. به عنوان مثال طبق ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی گزارشهایی که طبق این ماده باید به هیئت رئیسه ارائه شود باید ظرف ۱۰ روز مورد بررسی قرار گیرد اما بررسی این گزارشها ۲ تا ۳ ماه طول میکشد. این امر در مورد مدت طولانی تحقق و تفحصها وجود دارد.
وی اظهار داشت: کمیسیونهای تخصصی به تذکرات کتبی پاسخ نمیدهند و این از ایرادات نظارتی مجلس است.
نماینده مردم شاهین شهر تأکید کرد: گزارش کمیسیون عمران از حادثه سقوط تهران یاسوج مدتها است که آماده شده اما اجازه انتشار آن داده نمیشود. علت چیست؟
پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان یک پرواز برنامهریزی شده داخلی از مبدأ تهران به مقصد یاسوج بود. در روز یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ یک فروند هواپیمای ایتیآر ۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان (EP3704/IRC3704) بعد از ۵۰ دقیقه پرواز از تهران به سمت یاسوج در حوالی سمیرم بعد از اصابت به کوه دنا سقوط کرد. این حادثه در قلهٔ پازن پیر کوه دنا در جنوب روستای کهنگان از توابع پادنا در یکصد و بیست کیلومتری سمیرم رخ داد. طبق اعلام مدیر روابط عمومی هواپیمایی آسمان همه سرنشینان این پرواز کشته شدهاند.
پیدا کردن لاشه این هواپیما حدود ۴۸ ساعت به طول انجامید. کاپیتان حجتالله فولاد هدایت این پرواز را بر عهده داشت. همچنین این هواپیما در تاریخ۶بهمن هم دچار نقص فنی و بازگشت از نیمه راه به تهران شده بود.
این هواپیما ساعت هشت صبح از تهران پرواز کرد و پنجاه دقیقه بعد از صفحه رادار محو شد.هواپیمای مذکور حدود ۲۴ سال سن پروازی داشت.در این پرواز ۵۹ مسافر، ۲ مهماندار (بهنام رضایی نیارکی و محمد حسین فرشسنگی)، ۲ نفر امنیت پرواز (محمود بهشتی و فرهاد معصومی) و ۲ نفر خلبان و کمک خلبان (خلبان حجتالله فولاد و کمک خلبان کاوه خلیلی) حضور داشتند.
با توجه به اطلاعات سایت فلایت رادار ۲۴ که پروازهای هواپیما را از روش تبدیل چندگانه پیگیری میکند آخرین سیگنال از هواپیما در ساعت UTC ۰۵:۵۵ در ارتفاع ۱۶۹۷۵ پا از سطح دریا و در حال کاهش ارتفاع ارسال شدهاست.
در روز دوم عملیات، ارتش با استفاده از پهپادهای خود موفق به تعیین محل سقوط شد و پس از آن مختصات محل سقوط را در اختیار ستاد بحران قرار داد.
عضویت در خبر نامه