« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد استان عنوان کرد:
رئیس اداره حقوقی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زمینه رسیدگی به مشکلات حقوقی مددجویان و ارائه خدمات مشاوره‌ای به آنان ۳۳وکیل نیکوکار به‌صورت رایگان با این نهاد همکاری می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، جهانبخش شمس‌الدینی، رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در نشست معاونان و رؤسای ستادی این نهاد با مدیرکل،گفت: بر اساس تفاهم‌نامه این نهاد با کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه، مددجویان در صورت وجود دعاوی قضایی و مشکلات حقوقی، از سوی کمیته امداد به کانون وکلا یا مرکز مشاوران قوه قضائیه معرفی می‌شوند تا به مشکلات آنان رسیدگی شود.


وی بابیان اینکه بر اساس تبصره ماده پنج قانون حمایت خانواده مددجویان این نهاد از پرداخت حق‌الوکاله، هزینه مشاوره وکالت و هزینه‌های دادرسی معاف هستند، افزود: ۳۳وکیل نیکوکار در زمینه رسیدگی به مشکلات حقوقی مددجویان و ارائه خدمات مشاوره‌ای به آنان با این نهاد همکاری می‌کنند.

شمس‌الدینی با اشاره به اینکه ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان به مددجویان تحت حمایت، یکی از برنامه‌های کمیته امداد است، گفت: ۱۱۶خدمت حقوقی و قضایی در زمینه‌های مختلف ازجمله مشاوره، دادخواست، شکوائیه، تنظیم لایحه و سایر موارد در سه‌ماهه نخست سال جاری به خانوارهای نیازمند و مددجویان ارائه‌شده است.

وی بابیان اینکه در زمینه ارائه خدمات حقوقی به مددجویان ۲۴پرونده مددجویی و سازمانی بررسی شد، افزود: ارائه خدمات مشاوره و معاضدت، تلاش جهت ترغیب و تشویق مددجویان برای برخورداری از معاضدت حقوقی و آموزش‌های حقوقی، شهروندی به مددجویان تحت حمایت در جامعه ازجمله مواردی است که در رأس برنامه‌های حقوقی کمیته امداد قرار دارد.

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی به مددجویان از دیگر برنامه‌های این حوزه است که در این خصوص ۴۴ مورد خدمات مشاوره‌ای حقوقی در خصوص مسائل خانوادگی مددجویان ازجمله مهریه، طلاق و طلاق توافقی، نفقه زوجه، حضانت  فرزندان نگهداری طفل و پرداخت نفقه اولاد و الزام به تمکین زوجه برای مددجویان انجام‌شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: