« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از راهکارهای توسعه کشاورزی، کشت گلخانه ای است، گفت: در حال حاضر سطح گلخانه‌های کشور ۱۵ هزار هکتار است که با برنامه ریزی‌های انجام‌گرفته تا پایان سال به ۲۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا تقوی در دیدار با آیت‌الله سید اکبر قریشی اظهار داشت: تأمین اقلام مصرفی مردم بدون کمبود و نگرانی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است و برای رسیدن جایگاه واقعی کشاورزی باید از روش‌های سنتی به روش‌های علمی و مدرن گذر شود.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر سطح گلخانه‌های کشور 15 هزار هکتار است که با برنامه ریزی‌های انجام‌گرفته تا پایان سال به 20 هزار هکتار افزایش می‌یابد که برای رسیدن به اهداف مدنظر در توسعه پایدار بخش کشاورزی این میزان باید به 100 هزار هکتار ارتقا یابد افزود: یکی از راهکارها برای توسعه کشاورزی، کشت گلخانه‌ای است و با توسعه این نوع کشت رویکردی صادراتی نیز می‌توانیم داشته باشیم چراکه چشم‌انداز کشورهای توسعه یافته به سمت توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای و رونق صادرات است.

او، بیان کرد: ترویج استفاده از بذور اصلاح شده با راندمان تولید بالا در بین کشاورزان در محصولات استراتژیکی مانند گندم و کلزا در دستور کار است.

تقوی با اشاره توسعه زکات نیازمند فرهنگ‌سازی است، گفت: توسعه زکات نیازمند فرهنگ‌سازی است و همواره زکات و نماز در کنار هم هستند و باید زکات را در جامعه رواج داد و آذربایجان غربی جزو استان‌های پیشرو در زمینه پرداخت زکات است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی در این جلسه با اشاره به سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: این نهاد از زمان تأسیس در جهت گسترش تحقیقات و رشد روحیه پژوهشی فعالیت داشته و امروز می‌تواند در گام دوم انقلاب سهم شایسته و قابل‌توجهی داشته باشد.

او با اشاره به اینکه باید از نیروی جوان بهره‌مند شد، گفت: با توجه به نیازهای آموزشی و هدف‌گیری استان بر اساس مصوبات شورای فرهنگ عمومی که بر پرورش مدیران جهادی تأکید دارد، جهاد دانشگاهی باید مشارکت لازم را با مسئولان استانی داشته باشد و همچنین باید تلاش شود تا مدیران جوان جهادی در عرصه‌های مختلف تولیدی، مسئولیتی و اجرایی باشیم.

امام‌جمعه ارومیه در این باره افزود: جهاد دانشگاهی باید به شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده پرداز توجه داشته و با ورود جوانان به عرصه‌های کسب‌وکار شاهد رشد و توسعه آذربایجان غربی خواهیم بود و این نهاد می‌تواند با اجرای سبک‌های علمی انتظارات رهبری، مردم و مسئولان برآورده شود.

قریشی، بیان کرد: جهاد دانشگاهی استان با توجه به استعدادهای منطقه‌ای و بومی توانسته است در رشته‌های علمی و پژوهشی فعالیت داشته باشد و با توجه به این ظرفیت‌ها امید می‌رود حضور بیشتری داشته باشد.

او، گفت: مسئولان مربوطه استانی باید بسته به موقعیت جغرافیایی، فرهنگی و اقتصادی و با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر روند پیشرفت عدالت محور و اقدامات توصیه شده در بیانیه گام دوم انقلاب و نیز سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و الزامات فرهنگی، هدف‌گذاری مناسبی انجام داده و در راستای اسناد پایه توسعه استان مشارکت علمی لازم در تبدیل علم به علوم کاربردی استانی صورت دهند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی در زمینه کشاورزی افزود: جهاد دانشگاهی با ورود علمی در این بخش و فعالیت دانش‌بنیان، در زمینه تجاری‌سازی محصولات کشاورزی استان و بازاریابی به شیوه‌های علمی باید در این حوزه کمک بسیاری انجام دهند.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: