« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
طنز / وحید حاج سعیدی
همگان یقیین داریم که این خودرو در مقایسه با خودروهای هم طراز نظیر کالسکه، گاری، فرغون و ارابه یقیناً برتری قابل محسوسی دارد و اینکه وزیر بهداشت این خودرو را ارابه غیر استاندارد خوانده و خریداران این خودرو را به توسعه نیافتگی متهم کرده ، جای عجب است!!
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:خدا بیامرز سیف فرغانی که حضرت ایشان هم از دارندگان خودروهای ارزان قیمت بوده در غزلی چنین مرقوم فرموده اند: از پی تن قبای ناز مدوز. . . مرده را جز کفن جهاز مکن!

هر چند در ورای این شعر مضامین دقیق عرفانی و اخلاقی به وضوح عیان است ولی استاد خیلی نا محسوس و ریز، اشاره و طعنه ای هم به سازندگان خودروهای بی کیفیت آن دوران داشته اند!

حقیقت امر ما هم با دیدن این شعر یاد عزیزان خودروساز داخلی هم افتادیم که این روزها قرار است دوباره پلت فرم پراید را نبش قبر کنند و آن را با یک خودروی دیگر تلفیق کنند و به عنوان خودروی جدید خلق الله قالب کنند! البته پلیس گیر داده که از سال 99 پراید را شماره گذاری نخواهد کرد وگرنه از نظر مدیر عامل گروه سایپا پراید نه تنها ایرادی ندارد بلکه در زمره خودروهای ارزان و باکیفیت است! ایشان سال قبل افاضه داشتند:پراید ارزان ترین خودروی جهان است و در مقایسه ها و اظهار نظر ها این خودرو باید با خودروهای هم کلاس خود از نظر کیفیت و قیمت مقایسه شود و مقایسه این خودرو یا خودروهای گران قیمت صحیح نیست!

البته استاد این جملات را از روی تواضع و شکسته نفسی افاضه نمودند و همگان یقیین داریم که این خودرو در مقایسه با خودروهای هم طراز نظیر کالسکه، گاری، فرغون و ارابه یقیناً برتری قابل محسوسی دارد و اینکه وزیر بهداشت این خودرو را ارابه غیر استاندارد خوانده و خریداران این خودرو را به توسعه نیافتگی متهم کرده ، جای عجب است!


علی ای حال « گر چه پراید می رود،» و ما مجبوریم چشم به راه طره یاسمن باشیم در راستای خلق خودروی جدید چند پیشنهاد به شیوه معمول و رسم معهود افاضه می کنیم علی برکت الله:

الف) تصادف با تنه بامبو: هر چند به فرموده برخی دوستان خودرو ساز همه استاندارد های 85 گانه که بنز هم نمی تواند آنها را پاس کند، در ساخت خودروی جدید رعایت می شود و از این بابت خیال مان راحت است ولی پیشنهاد می شود در جهت محکم کاری قبل از روانه ساختن خودروی جدید به بازار یک تست نهایی مقاومتی هم بگیرند و میزان مقاومت آن را در تصادف با یک نهال درخت یا تنه بامبو یا چیزی مشابه  بسنجند!

ب) خودروی سازمانی سایپا: هر چند مذاق مدیران ما با خودروهای داخلی سازگار نیست و ممکن است در اثر استفاده از خودروی داخلی دچار ثقل هاضمه شوند ولی می توان از خودروی جدید به عنوان خودروی سازمانی استفاده کرد و مدیران برای انجام کارهای اداری مثلاً مراجعه به سازمان بنادر و کشتیرانی جهت واردت خودروهای خارجی یا رفتن تا فرودگاه برای انجام سفر های هوایی و راه اندازی خط تولید در سنگال، یا سازمان زندان ها جهت ملاقات با مدیران قبلی خودروسازی  و ... از این خودرو استفاده کنند!

 پ) تلفیق با ارابه های اساطیری: در خاتمه پیشنهاد می شود در صورت تصویب تلفیق این خودرو با یک خودروی دیگر ، خواهشاً دور خودروی تیپا و خودرو های مشابه را خط بکشند و از ارابه های اساطیری یونان قدیم و یا عصر باستان استفاده کنند! خدا وکیلی در برخی فیلم های حماسه ای تاریخی طرف با یک ارابه که چرخ های آن هم در رفته و روی اکسل خالی حرکت می کرده چندین کیلومتر از دست دشمنان فرار کرده یا مثل فیلم بن هور که جک هیوستون چندین دور میدان مسابقه را با ارابه بدون چرخ چرخید و برنده شد! از ما گفتن بود...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: