« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
آوای رودکوف گزارش می دهد؛
کاروان پیاده‌روی عاشقان ثامن الائمه (ع) از بهبهان تا قدمگاه راه‌اندازی و عزاداران در سوگ غریب الغربا سنگ تمام گذاشتند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از بهبهان ؛ همزمان با سی ام صفر  سالروز شهادت حضرت رضا(ع) عاشقان این امام همام از شهرستان بهبهان و شهرهای همجوار از جمله شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد ، مسیر ۱۳ کیلومتری مساجد و امام زادگان بهبهان و منصوریه را تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا(ع) با پای پیاده طی کردند.

موکب‌های در مسیر پیاده‌روی از عزاداران امام رضا (ع)  پذیرایی می‌کردند و هرکس به هر نیتی در حد توان خود سختی پیاده‌روی را برای عزاداران آسان می‌کرد و حتی شرایط آب و هوایی نیز باعث نشد تا شکوه این آیین تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

مادحین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز با عطر رضوی فضای حاکم را عطرآگین می‌کردند و عزاداران نیز با اشک‌های خود برای غربت شمس‌الشموس ابراز ارادت خود را نشان می‌دادند و به سر و سینه می‌زدند.

گفتنی است قدمگاه امام رضا (ع)  در بهبهان یکی از بناهای تاریخی و باقیمانده از شهر ارجان باستانی است که در هشت کیلومتری شمال بهبهان قرار دارد و بر اساس اسناد تاریخی؛ مورخان معتقدند که حضرت رضا علیه السلام قبل از سفر به خراسان در سفری به عراق و سپس ارجان وارد بهبهان شدند.

بنابر اعتقاد مردم این منطقه ، زمانی که امام رضا علیه السلام وارد بهبهان شدند ، شب را در مسجد جامع بکان که آن زمان در مرکز شهر ارجان قدیم واقع بود اتراق کردند و بدین جهت این مکان قدمگاه آن حضرت می‌باشد.








این گزارش در حال تکمیل است.......
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: