« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
حمیدرضا طیب نیا:
۱۳ آبانماه آبستن وقایع تاریخ سازی بود از جنس تحصیل همراه تهذیب حول محور معرفت ولایت الهی که در، سه مرحله کمر استکبار و رژیم دست نشانده‌اش راشکست و زمینه ای شد برای پیروزی نهایی‌واستمرار آن
پایگاه خبری آوای رودکوف-حمیدرضا طیب نیا:يکي از معاني بسيج، آماده ساختن نيروي نظامي و تمامي ساز و برگ سفر و جنگ است.  درقرآن کریم  آيات زيادي وجود دارد که دستور مهيا شدن در مقابل دشمن را به پيامبر مي دهد من جمله این آیات ، میتوان به  آيه ۴۱ سوره توبه اشاره کرد که مي فرمايد:انْفِرُوا خِفَافًا وَثِقَالًا وَجَاهِدُوا بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ۚ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ

سبک بار و گران بار، حرکت کنيد و با مال و جانتان در راه خدا جهاد کنيد ...

و در باب  نثار جان در راه خدا یعنی  شهادت چنین  بشارت می دهند:"و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عندربهم یرزقون "  البته نپندارید.

 که شهیدان راه خدا مردند بلکه زنده به حیات ابدی شدند و در نزد خدا متنعم خواهند بود.

به همین منظور مولی الموحدین درنهج البلاغه چنین می فرمآیند :  کسی که برای دین و اعتقادات مذهبی اش عمل می کند، امور دنیای او را خدا به حد کفایت بر عهده می گیرد.

وهمچنین درجایی دیگر فرمودند: اگر کسی از دشمنش غفلت کرد و خوابش برد، آن وقت با حمله دشمن از خواب بیدار می شود». ولی اگر بیدار و هوشیار بوده و در سنگر و در کمین دشمن باشد، دشمن کاری از دستش ساخته نیست.

هشتم آبانماه سالروز شهادت دانش آموز بسیجی "حسین فهمیده " است و روز بسیج دانش آموزی نامگذاری شده وهمین دلیلی  برای آغاز هفته بسیج دانش آموزی شده است. عظمت این شهید نوجوان و والا معرفت چنان بود که بنیانگدار ورهبر انقلاب را به تحسین انداخت.

درکلام حضرت امام خمینی (ره) :رهبر ما آن طفل ۱۲ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صد‌ها زبان و قلم‌ ما بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.

در کلام  مقام معظم رهبری :شهید فهمیده  یک نوجوان نمونه، استثنایى و پرورش‌یافته در آب و هواى تحول یک ملت می باشد و  زنده نگه داشتن یاد حادثه شهادت این  دانش ‏آموز بسیجی را،، از اصالت‏های دفاع مقدس می دانند. .

به همین مناسبت معظم له  مهمترین محورها،  از وظایف مسئولان در قبال جوانان ونوجوانان رادر -۱: حاکم کردن تدیّن در راس مجموعه آموزش و پرورش-۲: فراهم کردن فرصت فراغت برای پرداختن به کار و تفکر انقلابی-۳: میدان دادن به تشکّل های امین دانش‌آموزی (انجمن های اسلامی دانش آموزی، بسیج، بسیج دانش‌آموزی)- ۴: برخورد با ممانعت کنندگان از کارهای انقلابی ،عنوان وتوصیه می کنند.

 شهدای دانش آموز ما کسانی هستند که در همراهی و در برخی از موارد جلوتر از معلم ها آموختند و عمل کردند و در نهایت ۳۶ هزار دانش آموز شهید شدند. در هر استان و در هر شهر شهدای دانش آموزی وجود دارند که بعنوان شهدای شاخص آن شهرستان مطرح هستند.

به نظر می آید که:مدرسه انقلابی ، مرکز تحول وپرورش دانش آموزان انقلابی ودر ادامه شکل گیری دانشگاه انقلابی ودر آینده ظهور   مدیریت انقلابی کشور است.

گویا دشمن بعثی به خوبی متوجه حضور بامعرفت وبصیر ومتعهد نوجوانان وجوانان دانش آموز ما ،درجنگ تحمیلی شده بودند وبنا به اهمیت  همین  موضوع، بارها مراکز تعلیم وتربیت شهرهای مختلف ما را مورد بمباران  قرار داده بودند . ازجمله مهمترین مدارس قربانی ترور جمعی درسال ۱۳۶۵ دبستانهای رشیدی کرمانشاه در مهرماه  ۱۷ دانش آموز همراه یک معلم - دبستان فیاض بخش و امام حسن (ع) بروجرد وهمچنین  مدرسه زینبیه و ثارالله شهر میانه در ۳۷ دانش آموز   و یک معلم و همچنین  گروه سرود قم  ۹ دانش آموز و یک معلم ونیز در  دیماه همین سال تعداد  ۶۸  دانش آموز  مدرسه راهنمایی پیروز بهبهان و در  آبانماه ۱۳۶۲ تعداد  ۷۵  دانش آموز به همراه ۵ فرهنگی به فیض شهادت  نائل آمدند.

در۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش آموزان هوشیار و متدین  ، مدارس را تعطیل و به سمت دانشگاه تهران  راهپیمایی وبه جمع دانشجویان در دانشگاه پیوستند وحقیقتا چنان وحدتی از جنس بصیرت استکبارستیزی سیاسی در بهترین زمان ممکن ، در این سنگر علمی بوجود آورده بودند اگر چه  مورد غضب وتیر اندازی وحشیانه رژیم منفور و وابسته پهلوی  قرار گرفته بودند و این سنگر علمی  به میدان خون وشهادت جوانان ما وجنایت رژیم هراسان ومستاصل ،تبدیل  شده بود ، امام هوشیار ملت در پیامی به همین مناسبت فرمودند: "... عزیزان من صبور باشید، که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است ... ایران امروز جایگاه آزادگان است... من از این راه دور، چشم امید به شما دوخته‌ام ... صدای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی شما را به گوش جهانیان می‌رسانم.

درهمین روز  ۱۳ آبان اما در یک سال بعد یعنی  ۱۳۵۸ اتفاقی عظیم در تاریخ سیاسی ایران رخ داد وباید گفت :اگر چه ملکه ومظهر وکندوی اهریمنی بی اراده ضعیف النفس و وابسته مطلق  در اوج خفت و ذلت ، وقیحانه از کشور گریخت اما روح فساد و کین واتاق  تبادل اطلاعات معروف به لانه جاسوسی که مانع پیشبرد اهداف ونقشه های انقلاب نو پای اسلامی بود همچنان جنگ نرم را از داخل و با ارتباط با خارج هدایت میکرد.

 بررسی ومرور سخنان امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا زمان اشغال سفارت امریکا نشان می دهد که مواضع و تحلیل دانشجویان همگونی زیادی با تحلیل امام از وضع موجود کشور داشت  بطوریکه  کلام (کمر شکن استکبار ) ازسوی امام که در رابطه با تسخیر سفارت امریکا توسط دانشجویان عنوان شده بود ضمن حمایت و تجلیل از اقدام فاخر وزمان شناس  آنان چنین  فرمودند: دانشجویان مسلمان و مبارز با عمل انقلابی شان ضربه ای بزرگ بر پیکر آمریکای جهان خوار وارد نمودند و ملت را سر افراز کردند  و همچنین فرمودند  بارها گفته ام که گروگانگیری توسط دانشجویان مسلمان و مبارز و متعهد ماعکس العمل طبیعی صدماتی است که ملت ما از امریکا خورده است ونیز در پیامی آگاهانه  این حرکت دانشجویان  را انقلاب دوم و بزرگ‌تر از انقلاب اول نامیدند.

این حرکت  عظیم و ماندگار  دانشجویان معترض،  آتش خشم ابلیسی آمریکایی‌ها را برانگیخت و ناتوانی آنها از درک ملت استقلال‌طلب و آزادی‌خواه ، وناامید شدن درمقابل قدرت ضد استکباری ملت غیور ایران اسلامی ، وادار  به  اقداماتی بر ضد جمهوری اسلامی ایران شدند؛ از  جمله فشار آوردن به مجامع بین‌المللی مانند سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی، شورای امنیت و ...  وایجاد جو منفی تبلیغاتی علیه دانشجویان مسلمان و برخی اقدامات دیگر اما پس از اینکه  این اقدامات نتوانست در عزم ملت خللی ایجاد کند  این بار جدی تر از گذشته اقداماتی از جمله قطع کامل روابط سیاسی در ۲۰ مهر ۱۳۵۹ ، حمله نظامی به ایران و تجاوز به خاک کشورمان که به شکست مفتضحانه آنها در صحرای طبس و نیز محاصره اقتصادی و  بلوکه کردن دارای‌ها و اموال ایران و... تاکنون در اراده ملت ایران برای مقابله با ظلم و بی‌عدالتی جهانی ، خللی وارد نکرده است.

۱۳ آبانماه  این بار درسال۱۳۴۳ واقعه دیگری داشت و آن تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه بود که بدلیل مخالفت جدی ایشان با پذیرش کاپیتولاسیون  توسط شاه معلون اتفاق افتاد وچنان پیشوای مسلمین را به خروش آورد که با صراحت کامل فرمودند: "... دولت با کمال وقاحت از این امر ننگین طرفداری کرد، ملت ایران را از سگ‌های آمریکایی پست‌تر کردند.

لازم است امروز  دانش آموزان ودانشجویان ما با تحصیل علم  وتهذیب نفس در این دوران طلایی جوانی ،اصل موضوع را درک کرده وبا همراهی  واطاعت محض از امام مسلمین و مکتب شهدا وهمچنین  بصیرت دینی ، روحیه استکبارستیزی خود را حفظ وتقویت کنند وآتش به اختیار مانع نفوذ خائنین و متجاوزان شوند.

این روز تاریخ ساز ، همراه با وقایع مهم روشن و راهبردی ، مکتبی سراسر درس از فرهنگ شهادت ،ایثار ،مقاومت، عزت،اخلاق دینی ،  روحیه انقلابی گری ،عدالت خواهی  واستکبار ستیزی ، در ارتباط و پیوند حول محور  وحدت آفرین  اندیشه ای ناب  "ولایت" می باشد وقطعا بدون اتصال به این ریسمان محکم (حبل الله)ممکن نبود.

   درپایان سالروز تسیخر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام و هفته بسیج دانش آموزی (حماسه سازان امروز،آینده سازان فردا) را گرامی میداریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین