« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
فلسطین اشغالی
منابع مطلع گفتند، تل‌آویو از طریق نماینده سازمان ملل به جهاد اسلامی هشدار داده که در صورت ادامه شلیک موشک از غزه، اقدام به ترور رهبر این جنبش می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،منابع دیپلماتیک خبر دادند که رژیم صهیونیستی تهدید کرده که در صورت ادامه شلیک موشک به شهرک‌های اسرائیلی، تل‌آویو اقدام به ترور رهبر جهاد اسلامی خواهد کرد.

به گزارش روزنامه سعودی «الحیاة»، «نیکلای ملادینوف» نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه پیام رژیم صهیونیستی را به طرف مصری (که میانجیگر بین تل‌آویو و گروه‌های فلسطینی است) منتقل کرده مبنی بر اینکه «اگر شلیک موشک ادامه یابد، اسرائیل زیاد النخاله دبیر کل جهاد اسلامی را ترور خواهد کرد».

طبق این گزارش، ملادینوف گفته که تلاش‌ها برای توقف درگیری و برقرار شدن آتش‌بس میان غزه و فلسطین اشغالی تاکنون شکست خورده و نتیجه‌ای نداشته است.

منابع روزنامه الحیاة همچنین گفتند که تل‌آویو پیشنهاد آتش‌بس و احترام کامل به مفاد توافق آتش‌بس غزه را داده و علاوه بر این سیاست ترور را نیز متوقف می‌کند.

روزنامه الحیاة با بیان اینکه «گفته می‌شود زیاد النخاله در سوریه است»، نوشت، اسرائیل تهدید کرده که «اگر شلیک موشک به شهرک‌های اسرائیلی ادامه یابد، اسرائیل سیاست ترور را تشدید می‌کند و آنگاه دبیر کل گروه،‌ در امان نخواهد بود و او نیز در زمره اهداف خواهد بود. اما اگر شلیک موشک به شهرک‌های مجاور غزه متوقف و به آتش‌بس پایبند باشد، اسرائیل نیز به همه شروط آتش‌بس متعهد خواهد ماند و تسهیلات بیشتری به نوار غزه خواهد داد».

درگیری میان جهاد اسلامی و تل‌آویو پس از آن آغاز شد که رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه، ۲۱ آبان با حمله همزمان به غزه و دمشق، دو عضو بلندپایه جنبش جهاد اسلامی را ترور کرد. در ترور غزه، «بهاء ابوالعطا» به شهادت رسید اما در ترور دمشق،‌ تل‌آویو به هدفش، یعنی شهادت «اکرم العجوری» نرسید.

در پی این دو اقدام تروریستی، مقاومت در غزه نیز با شلیک موشک به شهرک‌های اسرائیلی و همچنین تل‌آویو، واکنش نشان داد و وضعیت متشنج شد. رژیم صهیونیستی در پایان روز اول اعلام کرد، بیش از ۱۹۰ موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است. همچنین یازده فلسطینی نیز فقط در روز نخست درگیری به شهادت رسیدند.

در پی این دو عملیات، جهاد اسلامی در ساعات نخست صبح سه‌شنبه حداقل پنجاه موشک به شهرک‌های صهیونیستی‌ و همچنین شهر تل‌آویو، شلیک کرد. فرمانده جبهه داخلی رژیم، ساعات رسمی کاری (جز امور سیاسی) و تحصیلی در شهرهای جنوبی و تل‌آویو را لغو و امروز را تعطیل اعلام کرد. تعطیلی، شامل همه شهرک‌های شمالی مجاور غزه شد. حرکت قطارها از اشدود (شمال) تا بئر السبع در شرق نوار غزه متوقف و دانشگاه بن گوریون در بئر السبع نیز تعطیل شد.

یک منبع اسرائیلی در دولت نتانیاهو نیز از طریق سرویس اطلاعات مصر و دیگر واسطه‌ها به حماس اطلاع داد که تل‌آویو قصد تشدید وضعیت را ندارد. منابع رسانه‌ای اسرائیلی نیز گفتند، مقامات نظامی پیش‌بینی می‌کنند که شلیک موشک از غزه تا چند روز ادامه پیدا کند.

جنبش‌های حماس، کتائب المقاومة الوطنیة، فتح و کتائب ابو علی مصطفی (شاخه نظامی الجبهة الشعبیه) این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. حماس گفت، این اقدام دشمن «بدون مجازات نخواهد ماند». المقاومة الوطنیة هم نیروهای خود را به حال آماده‌باش درآورد و شاخه نظامی الجبهة الشعبیه هم با آماده‌باش نیروهای خود اعلام کرد که «جنایت دشمن، بی پاسخ نخواهد ماند».

فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: