« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
خسارت ها در شهر؛
در چهارمین روز از اجرای سهمیه‌بندی بنزین، از وسعت ناآرامی‌ها کاسته شده است؛ با این همه شامگاه گذشته برخی شهرها و شهرستان‌ها شاهد ناآرامی بودند. به گفته انوشیروان بندپی استاندار تهران در روز اول اتفاقات 22 استان درگیر بودند؛ روز دوم 11 استان و شب گذشته چهار استان.
پایگاه خبری آوای رودکوف:در چهارمین روز از اجرای سهمیه‌بندی بنزین، از وسعت ناآرامی‌ها کاسته شده است؛ با این همه شامگاه گذشته برخی شهرها و شهرستان‌ها شاهد ناآرامی بودند. به گفته انوشیروان بندپی استاندار تهران در روز اول اتفاقات 22 استان درگیر بودند؛ روز دوم 11 استان و شب گذشته چهار استان.

 بنا به گزارشی که خبرگزاری فارس منتشر کرده است، اصفهان، کازرون، ملارد، شهر قدس، شهریار، بهارستان، اسلامشهر، جاده ساوه، ماهشهر، امیدیه، بندر امام و هندیجان دیشب، شب آرامی نداشتند. بر اساس گزارش فارس، شامگاه یکشنبه نیز شماری از پمپ بنزین‌ها، بانک‌ها، ادارات و مراکز دینی آتش گرفته و خسارت دیدند. همچنین جاده اصفهان- فولادشهر برای ساعاتی مسدود شده بود. جاده ساوه نیز سرنوشت مشابهی داشت و البته بعد از مدتی با ورود نیروی انتظامی بازگشایی شد. در ماهشهر نیز جاده‌های منتهی به هندیجان و امیدیه مسدود شده بود.
بر همین اساس بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در بیانیه‌ای «با قدردانی از تیزهوشی و بصیرت مردم در تشخیص و افشای نقشه شوم دشمن و جداسازی مطالبات و صف اعتراض از اغتشاشگران و تأکید بر لزوم تلاش همه قوا در پاسخگویی به مطالبات به حق مردمی»  اعلام کرد: «با ادامه هرگونه ناامنی و اقدامات مخل آسایش و آرامش مردم قاطعانه برخورد خواهیم کرد.»

مروری گذرا بر خسارات و بازداشتی­‌ها

در پی اعتراض‌های سه روز گذشته شماری نیز بازداشت شدند. هنوز آمار دقیقی از بازداشت شدگان منتشر نشده است اما روابط عمومی سپاه استان البرز امروز اعلام کرد:

« در پی تجمعات چند روز گذشته در این استان به همت پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سپاه 150 نفر از لیدرهای مخل امنیت در این استان شناسایی و بازداشت شدند.» استاندار تهران هم از بازگشت آرامش به شهر خبر داد. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران نیز خبر داد:« تعدادی از اغتشاشگران شناسایی و تعدادی نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.»
ایسنا هم گزارش داد «در پی تجمع روز گذشته تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به حوادث اخیر و مشکلات اقتصادی کشور، تعدادی از این دانشجویان بعد از پایان تجمعات در محوطه بیرون از دانشگاه دستگیر شدند.»

 به گزارش تسنیم، بازار تهران که روز گذشته به‌دلیل نگرانی شاهد تعطیلی برخی مغازه‌ها بود، امروز در آرامش کامل باز و معاملات در جریان بود.

محمود ثمینی معاون سیاسی امنیتی استاندار‌ لرستان هم با بیان اینکه « زندگی مردم و رفت‌وآمدها در تمام شهرستان‌های این استان به‌حالت عادی‌ است« گفت که « لیدرهای آشوب‌های ‌لرستان دستگیر شدند». او به تعداد بازداشت شدگان اشاره‌ای نکرد. غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز خبر داد:« در جریان ناآرامی‌های سه روز اخیر در برخی شهرهای استان خوزستان ۱۸۰ نفر دستگیر شدند.»

به گفته استاندار خوزستان، «در ۱۵ شهرستان استان در پی افزایش قیمت بنزین اعتراضاتی توسط مردم انجام شد که در برخی از این شهرستان‌ها افرادی سعی کردند این اعتراضات آرام را به خشونت تبدیل کنند.» وی ادامه داد: «در جریان این ناآرامی‌ها در چند شهر استان از جمله بهبهان، خرمشهر، آبادان، شادگان، ماهشهر و اندیمشک خساراتی به اماکن عمومی وارد شد هر چند این خسارات جزئی و در حد شکسته شدن شیشه‌ها یا فضای فیزیکی ساختمان‌های عمومی بوده اما کار ترمیم این اماکن آغاز شده است.»

جعفر طولابی فرماندار خرم‌آباد هم با بیان اینکه« مشکل خاصی به لحاظ وجود ناآرامی در این شهرستان گزارش نشده است» گفت که« حدود ۱۰ نفر در تجمعات زخمی شده‌اند.» بیژن بیرانوند دبیر شورای هماهنگی بانک‌های لرستان هم گفت:«۴۴ شعبه بانک در ناآرامی‌های چند روز گذشته در سطح شهرستان خرم‌آباد دچار خسارت شدند.» فرهاد کاوه آهنگران مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی اصفهان هم از تخریب 23 خودرو تخصصی آتش‌نشانی اصفهان خبر داد. 

قدرت افتخاری، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه هم درخصوص خسارت وارد شده به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان، گفت: «برآورد دقیقی صورت نگرفته، اما نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان خسارت به اتوبوسرانی اصفهان وارد شده است.» فاتحی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از مترو اصفهان هم با بیان اینکه «فعلاً زمان بازگشایی مترو در اصفهان مشخص نیست»، اظهار کرد: «به شش ایستگاه مترو در اصفهان در اعتراضات دو روز گذشته خسارت شدید وارد شده است و فعلاً نمی‌توانیم زمان دقیقی برای بازگشایی مجدد آن اعلام کنیم.»

فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز وضعیت شهر کرمانشاه را آرام توصیف کرد. سردار مهدی انصاری فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد هم « کشته شدن 2 نفر طی اعتراضات اخیر در شهرستان بهمئی این استان» را تکذیب کرد. خبرگزاری ایسنا هم از حمله ناموفق به دفتر نماینده ولی فقیه در یزد خبر داد و نوشت در جریان این حمله، چهار نفر که «سلاح سرد» همراه داشتند، بازداشت شده‌اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت  هم خبر داد که در روزهای گذشته ۶۰ میلیارد تومان به آمبولانس‌ها و پایگاه های اورژانس خسارت وارد شد و ۳۲ آمبولانس نیز  از بین رفت. 

تعطیلی دانشگاه شیراز

سازمان اطلاعات سپاه فجر فارس هم اعلام کرد دو لیدر اعتراض‌ها در شیراز را بازداشت کرده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز هم اعلام کرد که همه کلاس‌های این دانشگاه طی روزهای سه‌شنبه ۲۸ و چهارشنبه ۲۹ آبان‌ماه تعطیل است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین