« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹
ورزشی
کارشناس داوری گفت:حامد لک در دقایق مختلف بازی می‌توانست اخراج شود زیرا به هر بهانه‌ای وقت را تلف می‌کرد و بازی را از جریان می‌انداخت.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره داوری دیدار تیم‌های استقلال تهران و ماشین‌سازی تبریز گفت: آقای وحید کاظمی در این بازی بدون هیچ شتاب زدگی قضاوت کرده و در سوت‌ها اصلا عجله نکرد. او مدیریت خوبی در جریان بازی داشت، خصوصا اخطارهایی که در وقت‌های تلف شده نیمه اول به دانشگر و حامد لک داد باعث شد تا دیگر شاهد درگیری در نیمه دوم بازی نباشیم. در مجموع کاظمی در این بازی بسیار خوب قضاوت کرد.

او افزود: پنالتی نیمه دوم برای تیم ماشین‌سازی هم کاملا صحیح بود و روزبه چشمی قبل از زدن توپ، پای بازیکن مهاجم را زد که داور به درستی این صحنه را خطا تشخیص داد. کارت زردی هم که به چشمی داده شد کافی بود چون ضربه پنالتی خودش نوعی جریمه است و نیازی به کارت قرمز نبود. اگر خطا پشت محوطه جریمه صورت می‌گرفت روزبه چشمی باید کارت قرمز می‌گرفت، اما در این صحنه به دلیل گرفتن خطای پنالتی، کارت زرد کافی بود.

سلیمانی ادامه داد: در نیمه دوم یک صحنه داخل محوطه جریمه ماشین سازی اتفاق افتاد که استقلالی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند، اما توپ به شکم بازیکن ماشین سازی برخورد کرد و داور در این صحنه نیز تصمیم درست را گرفت. در وقت‌های اضافه نیمه دوم اما دلیل اخراج بازیکن ماشین سازی را نفهمیدم، شاید او فحاشی کرد که آقای کاظمی این کارت را به او داد.

همچنین جعفر خوشرو نیز درباره قضاوت وحید کاظمی در دیدار استقلال و ماشن‌سازی اظهار کرد: داور قضاوت خوبی داشت. در دقیقه ۱۸ توپ از زمین خارج شد که داور به درستی کرنر گرفت و بعد از آن بود که لک و قائدی برخورد داشتند. در دقیقه ۲۲ ریگی با کارت زرد داور جریمه شد که این کارت به خاطر اعتراض این بازیکن بود و داور تصمیم درستی گرفت اما در اعلام آن خطا اشتباه کرد زیرا تنه بازیکن استقلال به حریف کاملا سالم بود.

وی ادامه داد:پیش از گل استقلال، آرش رضاوند روی شماره ۸۸ حریف خطا کرد که داور باید سوت می‌زد اما این کار را نکرد و در ادامه استقلالی‌ها به گل رسیدند. پنالتی ماشین‌سازی صحیح بود و داور به درستی به او کارت زرد نشان داد. البته حامد لک در دقایق مختلف بازی می‌توانست اخراج شود زیرا به هر بهانه‌ای وقت را تلف می‌کرد و بازی را از جریان می‌انداخت.

خوشرو در پایان گفت: این قضاوت نه آسان بود و نه سخت. داور در بعضی از صحنه‌ها در برخورد با بازیکنان، الفاظ محترمانه‌ای نداشت اما با کارت‌های اول بازی سعی در مدیریت آن داشت./ایسنا



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: