« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۶۵۰
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
به قلم صفا فضیلت ؛
راستی چرا مردم در کهگیلویه نمی خواهند از خود بپرسند که از شانزده سال نمایندگی این رجل سیاسی چه کار عام المنفعه ای نصیبشان شد که امروزه اینگونه مشتاقانه به سوی وی گسیل شده اند .
پایگاه خبری آوای رودکوف-صفا فضیلت:نزدیک  به سه دهه هست که نماینده مردم کهگیلویه را سید محمد موحد ، علی محمد بزرگواری و عدل هاشمی بر عهده دارند .

چندین دهه هست که افرادی با  نگرش سیاسی یکسان  قدرت را در کهگیلویه به دست می کنند  و سالهاست با نسخه سیاسی این جریان فکری واین افراد هم سلک و هم مرام کهگیلویه در باتلاق فقر و بیکاری و به دور از توسعه صنعتی درجا زده است .

چهار دوره نمایندگی برای محمد موحد چه به لحاظ عقلی چه منطقی زمان بس کافی بوده است تا کارایی خود را برای نمایندگی این مردم محروم به کار بیندازد و تحولی عمیق ایجاد کند اما واسفا که در این مدت مدید که به یمن دولت های سازندگی و دولت اصلاحات جز نیازهای اولیه کهگیلویه مانند آب و برق تغییری قابل عرض در کهگیلویه بزرگ نمودار نشد و مدام در طی چهار دوره نمایندگی راه را بر رقیبان خود بست و با عوامگرایی و استفاده از اعتقادات عمیق مردم به مسائل مذهبی و گسیل روحانیون معتمد به خانه های این مردم ساده دل و  یکرنگ دائما سبد رای خود را بر رقیبان رجحان داد.

راستی چرا مردم در کهگیلویه نمی خواهند از خود بپرسند که از شانزده سال نمایندگی این رجل سیاسی چه کار عام المنفعه ای نصیبشان شد که امروزه اینگونه مشتاقانه به سوی وی گسیل شده اند .

اما شاید نکته روشنی در کارنامه محمدعلی بزرگواری پیدا کرد که بعد از هشت سال نمایندگی مردم کهگیلویه به هر دلیلی عطای نمایندگی را به لقایش بخشید و صریح و شفاف از عرصه انتخاب مجدد کنار رفت و دیگر به این عرصه برنگشت اما دوره چهارساله عدل هاشمی را باید با یک جمله کوتاه برای کهگیلویه توصیف کرد هیاهو برای هیچ دوره ای سراسر از وعده و وعید که فقط در حرف ماند و هیچ عملی مشاهده نشد و نشان داد عدل هاشمی بیشتر یک پیمانکار خوبیست تا نماینده خوب .

راستی چرا کهگیلویه مدام نسخه های تکراری و فرسوده را  برای خود می پیچند . چرا اینگونه بی تاب گونه به سمت گزینه هایی گسیل می شوند که سالهاست کهگیلویه را غرق در فقر و بیکاری و عقب ماندگی نگه داشته اند و از قبل این انتخابات سالهاست عزت کهگیلویه را خدشه دار کرده اند . و از انتخابات تکراری خود جز اقلیتی غنی ،غنی تر شده اند  و اکثریتی فقیر ،فقیر تر !!!!

 پس کاش مردم این بار بیایند و   طرحی نو دراندازن و با فرار از انتخاب های فرسوده و تکراری روح تازه ای در کالبد کهگیلویه بی رمق بیندازند .

نسخه کار ساده است اگر جریان چپ در کهگیلویه به دلیل تفرقه وخودرایی  به  تشتت  ارا منجر شده و راه برای جذب رای اکثریت به نتیجه نمی رسد لااقل جریان راست که از رانت های بیشماری برخوردارند با عبور از گزینه های تکراری و فرسوده خود (محمد موحد ،عدل هاشمی ) میدان را به نیروهای تازه  نفس و دارای اندیشه و تفکر نوگراتری چون ابراهیم جعفری و فرزاد نجات نیا بسپارند شاید در کار مردم کهگیلویه گشایشی حاصل گردد .

اگر چه می دانم اینجا کهگیلویه است و مردم ساده دل این دیار  عاشق انتخاب های فرسوده و ناکارآمد هستند و همچنان این دور باطل بر مدار خود خواهد چرخید . اما چشم امید به تاثیر نخبگان برای ایحاد آگاهی و تغییر تفکر برای ریش سفیدانی دارم که سالهاست اسباب این انتخاب های فرسوده بوده اند .

""اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان "آوای رودکوف" است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان "آوای رودکوف" می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.""

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
0
شما به همه مردم توهین کردید و عقل و خرد مرد را به سخره گرفتید بالاخره دموکراسی هستو مردم رای می دهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
0
پیشنهادتون خوب بود که به جوانترها رای بدهیم اما لحنتو اصلا خوب نبود
جواد خوب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
0
در کهگیلویه بزرگ هیچگاه اصلاح طلبان در اکثریت نبودند مگر زمان لاهوتی و منطقیان و کامرانی و .....را فراموش کردید .مگر همین اقای موحد با شما رقابت نمی کرد پس چرا برنده شد
بینش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
0
همکار گرامی،جناب فضیلت عزیز،اگر شما مطلبی را نمیپسندید به این معنی نیست که این مطللب غلط است،اگر شما حضور موحد را برنمی تابید به این معنا نیست که حضور ایشان غلط است.
شما دانش اموز پایه اول
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
0
نیتتون انشالله خیر است اما ادبیاتتون در این یاداشت درست نبود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
0
درود بر شما
واقعیت تلخ است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
0
کهگیلویه بزرگ دیار اصولگرایان است تا کور شود هرانکه نتواند دید
بنی هاشمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
0
0
جناب فضیلت با این متن ها نه موحد کوچک می شود و نه عملکرد 16 ساله اش به قهقرا می رود.در ضمن چرا خدمات نظام در دوره احمدی نژاد به شهرستان لنده را نادیده گرفتید.با این تفکر راه به جایی نمی برید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
0
0
در دوره بزرگواری :

لنده شهرستان شد-موگرمون شما مرکز بخش شد-استخر لنده تاسیس شد-14 مدرسه ساخته شد-13 نمازخانه احداث شد-مرکز بستر درمانی لنده فضای فعلی درمانگاه لنده احداث شد-سالن پوریای ولی احداث شد-ابیاری دشت ابلش کلنگ زنی و شروع بکار کرد-جاده عروه-گاز روستاها-آب شرب تراب-تا قبل از دولت احمدی نژاد یک ساختمان دوطبقه در لنده بود به برکت وامهای مسکن او صدها واحد چند طبقه احداث شد-خانه معلم جاده موگرمون خرید شد-23 مینی پوس و چند ماشین به اداره آموزش و پرورش لنده اختصاص داده شد-ادارات مستقل شدند-چند بانک به لنده داده شد-تحولات در اموزش و پرورش از جمله (مدارس ابتدایی یک شیفته شدند و معلمان ابتدایی موظفشان شد 24 ساعت -پنج شنبه برای معلمان ابتدایی روستا ها حذف شد-نهضت سواد اموزی ساماندهی شد-معاونت اجرایی مدارس شکل گرفت-معاونت پرورشی شکل گرفت) و..........که البته اینها بخشی از خدمات دولت دکتر احمدی نژاد بودند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
0
0
واقعا چنین تحلیل های سطحی از شما به عنوان یک تحصیلکرده فرهنگی جای تامل و تاسف دارد. همفکرهای شما ۶ سال است که حاکمیت کلان این مملکت را بر عهده دارند این شد وضعیت کشور. اندکی تامل و تفکر ارزشمند است.
گل آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
0
0
درست است انتخابات جدید تحول دارد ولی منافع طلب سران اصلاحات در کهگیلویه بزرگ هستند که قدری از منافع خود کوتاه نمایند و خود تو طرفدار سینه چاک یکی از آنها هستی که شب آخر شما و تفکر پوسیده را به پشبزی فروخت و به نزدیکان اعلام نمود ...حالا درست است فلانی از تفکر ما نیست ولی از گزینه پیشنهادی رقیب اصلاحاتی بهتر است ...تازه بویراحمدی هم هست ...افتاد حالا...قدری حداقل ظاهری منطق را فراموش مکن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
0
شما به چه حقی برای مردم نسخه می پیچید و به آنان توهین می نمایید ساده دل بودن مردم توهین به شعور و انتخاب آنان می باشد درست است نماینده باید تلاش نماید اما عدم پیشرفت و توسعه کهگیلویه بزرگ نشات گرفته از تفکر حاکم بر دولت هایی است که مشی لیبرالی و اصلاحطلبی دارند بیش از سه دهه تفکر ناب اصلاحطلبی ب کشور حاکم بوده است چه توفیقی به اندازه هشت سال دولت احمدی نژاد داشته اند جز هیاهو و هوچیگری. پس جناب فضیلت توسعه و عدم توسعه در گروی کارآمدی دولت هاست تا نمایندگان . هر کدام از این نمایندهها به ویژه موحد در طول دوران خدمت خود زحمت هایی کشیدند که عهده و توانشان بر می آمد اما این سوال را باید از همفکران شما پرسید که با سه دهه دولتمدار در ایران چه کارنامه قابل ارائه ای به مردم به اندازه هشت سال دولت احمدی نژاد دارند.
احد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
0
جناب فضیلت همین مدرسه ای که شما دارید در آن قدرت نمایی می کنید در زمان چه گروهی ساخته شد ؟ البته آن زمان شما هم جزء نور چشمی ها بودید و با ابلاغ صوری داشتید ادامه تحصیل می دادید.نمک نشناسی نکن عاقبت ندارد .
لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
اینم از اون تحلیهایست ک دو سال پیش واسه روحانی سر میدادین.دیگه مردم گول ظاهرسازی و عوام فریبی و حرفهای قشنگ قشنگ شماها ک واسه ی رئیس مدرسه شدن به هردری می زنند رو تمیخورند.عملکرد موحد بر همه روشنه بعد شما میزنید به پای دولت اصلاحات و سازندگی اونوق کم کاری ها مقصر موحد بوده جالبه.واقعا شما ارسد علوم سیاسی دارید؟واقعا نیاز بود همچین متنی بنویسید؟یا صرفا واسه شیرین شدن دهن بالادستیهاتون گفتین منم دستی به قلم ببرم؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: