« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
حجت الاسلام احمدی در گفتگو با آوای رودکوف :
مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، حضرت زینب(س) را در تحقق ثوکل بر خدا تاثیرگذار دانست , ...
پایگاه خبری آوای رودکوف:حجتالاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: حضرت زينب(س) دارای شخصيت بی‌نظيری است كه با تاسی به تقوا و نجابت ايشان، امنيت درون زن امروز ما تأمين می‌شود و حريم عفاف و پاكدامنی او را با سلاح غيرت و جسارت حفظ می كند. زن در سايه‌سار اين تعاليم، خود و جان خود را در چشمه زلال عاطفه پيدا می كند و در پرتو عشق به آن بزرگوار اميد و شور زندگی را بازمی‌يابد. زينب(س) معنای شخصيت و ارزش زن و تفسير حرمت اوست.

وی، ضمن بازگو نمودن لزوم آشنایی با الفبای زندگی حضرت زینب(س) افزود: آشنايی با الفبای زندگی آن حضرت و بنای حياتی نوين بر پايه ملاک‌ها و الگوهايی كه وی ارائه داده است، به طور‌قطع، زن را به دنيای عظيم معرفت و انديشه اسلامی می‌كشاند، تا آنجا كه او را بر منظری بلند می‌نشاند و قله‌های رفيع اخلاق و انسانيت را در چشم‌انداز او قرار می‌دهد.

وی، از ویژگی های عظیم حضرت زينب(س) گفت و بیان کرد: از ويژگی های عظيم بانوی كربلا، «شجاعت» است; شجاعتی بسان حضرت علي(ع) كه در قيام كربلا سخت مورد نياز بود. بدون شک، اگر ذرّهای ترس از حكومت استبدادی يزيد در وجود زينب راه می يافت، در اين صورت، نهضت كربلا چنين پيروزی به ارمغان نمی آورد.

حجتالاسلام احمدی، ادامه داد: حضرت زینب کبری(س) علاوه بر این که بانوی قهرمان کربلا و پیام رسان قیام عاشورا بود، بعد از این قیام نیز فداکاری های زیادی برای زنده نگه داشتن واقعه عاشورا انجام داد.

ادامه داد: سخنرانی معروف ایشان در کوفه، مردم را به یاد خطبه های حضرت علی(ع) می انداخت، ایشان در زمان اسارت، پشت پناه کودکان و خانواده بویژه فرزندان حضرت امام حسین(ع) بود.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، حضرت زینب(س) را در تحقق ثوکل بر خدا تاثیرگذار دانست و یادآور شد: اگر حادثه عاشورا نبود واژگانی مانند ايمان، مقاومت، صبر، توكل به خدا، خودباوری و باورمندی دينی كه ما در حوزه اخلاق خانوادگی و اجتماعی از آنها ياد می‌كنيم، تحقق عينی و خارجی پيدا نمی‌كردند.

وی، با اشاره به فرموده سیدالساجدین(ع) افزود: ایشان می فرمایند: عمّه‏‌ام، زینب، با وجود همه مصیبت‏‌ها و رنج‏‌هایی که در مسیرمان به سوی شام به او روی آورد، حتّی یک شب اقامه نماز شب را فرو نگذاشت.

حجتالاسلام احمدی، تاکید کرد:حضرت زینب(س) را به سبب سختی‌های بسیاری که در زندگی دید (درگذشت جدش پیامبر(ص)، درگذشت و سختی‌های مادرش، شهادت پدرش امیرالمؤمنین(ع)، شهادت برادرش امام مجتبی(ع)، فاجعه کربلا و شهادت برادرش امام حسین(ع) و دو فرزندش و دیگر بستگان و سایر شهدا، و به اسارت رفتن در کوفه و شام) ام المصائب نیز لقب داده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین