مدیرقرآنی موسسه قرآنی ثقلین شهرستان سردرود خبرداد:
پایگاه خبری آوای رودکوف:امیر قابل نژاد مدیرقرآنی موسسه قرآنی ثقلین شهرستان سردرود در گفت و گو با آوای رودکوف، با بیان اینکه 130 قرآن آموز در کلاسهای آموزشی این موسسه قرآنی حاضر میشوند، گفت: روخوانی و روانخوانی، ترتیل، تجوید، تدبّر، حفظ، ترجمه، تفسیر و مفاهیم از گرایش های آموزشی موسسه قلمداد می شوند.
وی افزود: قرآن سرچشمه همه مواهب و وسيله وصول به هر نعمت اعمّ از مادّی و معنوی است و با اين كه در واقعيّت و نظام خلقت، انسان بر نزول قرآن تقدّم دارد، ولی خداوند به خاطر اهميّت قرآن كريم در اين آيات آن را مقدّم داشته است.
وی از پایه های قرآن آموزان گفت و خاطرنشان کرد: قرآن آموزان موسسه در پایه های سنّی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس های آموزشی حاضر می شوند.
قابل نژاد، ادامه داد: ترتیل قرآن، قرائت قرآن به طور منظم، آرام، شمرده و همراه با تدبّر در معانی با رعایت قواعد و اصول تجوید است.
وی، تدبّر در قرآن را به معنای تفکر در آیات الهی دانست و افزود: تدبّر در قرآن کریم به معنای تفکر در آیات الهی و نصیحت پذیری از مواعظ قرآن کریم، تفکر متمرکز بر آیه به منظور دست یافتن به شناخت حقیقت بیان شده در آیه است.
مدیرقرآنی موسسه قرآنی ثقلین شهرستان سردرود، یادآور شد: حفظ قرآن به طور طبیعی به انس با آیات الهی میانجامد؛ زیرا حافظ قرآن باید برای تثبیت محفوظات قرآنیاش دست کم روزی چند بار به قرائت قرآن بپردازد.
وی، با اشاره به فرموده حضرت محمد(ص) افزود: ایشان می فرمایند: راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا(قرآن) است.
وی، اظهارداشت: گفتنی است، برنامه های فرهنگی و مهارت های زندگی نیز در موسسه آموزش داده می شود.
قایل نژاد، ضمن بازگو نمون فقدان دسته بندی موضوعی در قرآن و لزوم یادگیری تفسیر کلام الهی تاکید کرد: يكی از ويژگیهای قرآن كريم، آن است كه مطالب آن دستهبندی موضوعي ندارد و اين گونه نيست كه اين كتاب تمام سخن خود درباره يک موضوع را يک جا و در فصل معيّنی بيان كرده باشد، بلكه در هر صفحهای از آن و گاه در هر آيهای از آن، از موضوعات متعدد و مطالب مختلفی سخن به ميان آمده است. اين امر از جمله اموری است كه نياز به تفسير را ضروری میسازد.
گفتگو از امیرمسعود طایفه
عضویت در خبر نامه