« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
علمی پزشکی
پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که می‌توان با کمک نوعی قارچ، به درمان سرطان کمک کرد.
 ایسنا: پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که می‌توان با کمک نوعی قارچ، به درمان سرطان کمک کرد.

و به نقل از فیز، شاید نوعی قارچ که به درختان بادام و هلو حمله می‌کند، کلید شناسایی داروی جدیدی برای درمان سرطان باشد.

گروهی از پژوهشگران بخش شیمی و بیوشیمی "دانشگاه ایالتی فلوریدا"(FSU)، در بررسی جدیدی دریافتند یک ماده طبیعی که از قارچی موسوم به "Fusicoccum amygdali" به دست می‌آید، حاوی خانواده‌ای از پروتئین‌ها است که می‌توانند مسیرهای مهم سیگنال‌دهی را در آسیب‌شناسی سرطان و بیماری‌های مربوط به اختلال عصبی مشخص کنند.

"جیمز فردریک"(James Frederich) و "برین میلر"(Brian Miller)، پژوهشگران دانشگاه ایالتی فلوریدا در بررسی خود دریافتند این ماده موسوم به "fusicoccin" به گروه‌های پروتئین متصل می‌شود. این پروتئین‌ها، اتصالات مهمی در سلول‌ها هستند که بر انجام شدن فعالیت‌های مربوط به سیگنال‌دهی و نظارت نقش دارند.

فردریک گفت: هدف ما از این پژوهش، بررسی یکی از غیرقابل‌ کنترل‌ترین شبکه‌های زیست‌شناسی سلولی و ارائه راهی برای بررسی آن است. ما در این پژوهش، یک ماده طبیعی را که ساختار پیچیده‌ای دارد، مورد بررسی قرار داده‌ایم تا از آن به عنوان ابزاری برای تشخیص زیست‌شناسی سلولی سرطان استفاده کنیم.

میلر گفت: کشف چندین هدف بیولوژیکی جدید که مکانیسم عملکرد این ماده طبیعی را نشان می‌دهد، گام مهمی به شمار می‌رود. شناسایی این اهداف جدید، بسیار هیجان‌انگیز است زیرا امکان اطلاع از عملکرد fusicoccin را فراهم می‌کند.

این پژوهش، یک همکاری تخصصی بین فردریک و میلر در حوزه شیمی آلی و بیوشیمی برای بررسی ظرفیت fusicoccin به شمار می‌رود.

میلر افزود: ادغام منحصر به فرد آزمایش‌ها و بیوانفورماتیک ارائه شده در این پژوهش، رابطه مستقیم میان شیمی و زیست‌شناسی را نشان می‌دهد. ما امیدواریم که این گونه همکاری‌ها در زمینه شیمی و زیست‌شناسی گسترش یابند.

این پژوهش، در مجله "ACS Chemical Biology" به چاپ رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین