« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴
معاون مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور خبر داد:
در کنار مراقبت های بهداشتی برای حفاظت جسم از کروناویروس ،نگهداری از روان و آرام بودن در برابر بحران ایجاد شده توسط این ویروس نیز از اصل هایی است که باید مورد نظر قرار بگیرد. انجمن های روانشناسی دنیا این روزها باید خود را در بستر جامعه نشان دهند و به کمک روان مردم بیایند تا هم آرامش برای آنان ایجاد کنند و هم مستقیم و غیرمسقتیم با روش های مختلف ، مدیریت بحران و هیجان را بیاموزند.
پایگاه خبری آوای رودکوف: دکتر بهزاد وحیدنیا ، معاون مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با رکنا از اینکه جامعه روانشناسی ایران و سازمان بهزیستی کشور در مقابله با کروناویروس که هم سلامت و هم روان مردم را همزمان درگیر کرده است چه برنامه هایی دارد چنین گفت :  ورود کروناویروس به کشور ، روان شهروندان را دچار تنش کرده است،  مدیریت این تنش ها نیازمند افزایش منابع فردی ، ارتقا سواد رسانه و کنترل هیجانات فردی است. قسمتی از این کاهش تنش به فرهنگ سازی عمومی با محوریت توجه به اخبار در حال انتشار  برمی گردد. در بهزیستی ستادی تحت عنوان  بیماری های واگیر داریم که برنامه ریزی برای جامعه هدف را در این روزها مدنظر قرار داده است  که بخشی از اهداف رسیدگی به فضای روانی و اجتماعی  جامعه  است تا مردم آشنایی درست در خصوص نحوه مقابله با  بحران کنونی را بیاموزند. آنچه مردم می توانند بیشتر از آن بهره بگیرند در کنار استفاده از منابع و اطلاعات خبری ، بهره گیری از خط مشاوره 1480 است. مشاوران این مرکز، از 8 صبح تا هشت شب آماده هستند که پاسخگوی نیازهای روانشناختی مردم باشند.

وی درادامه افزود: در حال برنامه ریزی هستیم تا در ایام تعطیل نیز خط ها فعال باشد تا مردم بتوانند تماس بگیرند و کمک روانشناسی دریافت کنند. مشاوران این مرکز شیوه های مواجهه فردی و جمعی با تنش بیماری کروناویروس را آموزش می دهند و راهنمایی می کنند تا مردم در فضایی آرام تر، این روزها را پشت سر بگذارند و مدیریت هیجان فردی و گروهی را نیز می توانند در طی این تماس ها و دریافت مشاوره ها، بیاموزند. مشاوران به خانواده هایی که فرزندان کوچک دارند نیز می آموزند که  چگونه صحبت کنند، چگونه رفتار کنند تا این کودکان دچار زخم های روحی و روانی نشات گرفته از رفتارهای نامناسب والدین در مقابل کروناویروس قرار نگیرند.

وحیدنا با گفتن از اینکه با مجموعه صدا و سیما نیز تعاملاتی برای آموزش و راهنمایی صورت گرفته است ادامه داد: فیلم های آموزشی برای ایجاد مدیریت هیجان در این روزها و آرامش بخشی فردی، ضبط شده است که به زودی پخش خواهد شد.

وی در خصوص اینکه آیا تعداد مشاوران خط مشاوره 1480 مناسب پاسخگویی این روزها است یا خیر چنین  توضیح داد: در بعضی از استان ها، ظرفیت پاسخگویی مطلوبی را داریم اما میزان تماس های مردمی آنقدر زیاد نبوده که امکان پاسخگویی وجود نداشته باشد. البته وقتی اطلاع رسانی بشود ، تقاضای بیشتری را ایجاد خواهد کرد. با افزایش تقاضا ، شیفت های کاری افزوده می شود و حتی روزهای تعطیل هم پاسخگو خواهیم بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: