« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس باپیش‌بینی بر اینکه مبارزه با ملخ صحرایی در سطحی بالغ بر100 هزار هکتار انجام شود، گفت: برای مبارزه با ملخ صحرائی در این استان 70 میلیارد ریال نیاز است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، محمدمهدی قاسمی با اعلام این خبر اظهار داشت: ملخ صحرایی سال جاری با گستردگی بیشتر از سال گذشته به استان فارس و استان بوشهر هجوم آورده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، بیان داشت: با توجه به مرحله رشدی مزارع گندم، کلزا و شتوی‌جات این استان، امکان خسارت بسیار زیادی به مزارع وجود دارد.

در ادامه حمیدرضا دبیری مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس از آلودگی 8 شهرستان لارستان، لامرد، مهر، قیروکارزین، فراشبند، خنج، کازرون و گراش با این آفت خبر داد . متذکر شد: وی تاکنون در 2 هزار و 659 هکتار مبارزه با آفت ملخ صحرایی صورت گرفته است.

به گفته وی برای 85 هزار هکتار در 17 شهرستان عملیات ردیابی صورت گرفته است. دبیری انجام عملیات ردیابی را مهم‌ترین قسمت مبارزه با ملخ‌های صحرایی اعلام و اضافه کرد: که بدون کمک کشاورزان مبارزه با ملخ‌ها میسر نیست و کشاورزان نیز باید خود وارد میدان شوند.

وی از در اختیار قرار دادن سم رایگان به کشاورزان خبر می‌دهد و می‌گوید: کشاورزان باید با استفاده از سم‌پاش‌های خود و پایش روزانه مزارع و باغات سرمایه خود را از هجوم ملخ حفظ کنند.

دبیری درباره دمای مناسب برای زندگی و تکثیر ملخ صحرایی می‌گوید: این آفت در دمای 25 تا 35 درجه بهترین وضعیت را دارد و تکثیر آن به سرعت اتفاق می‌افتد اما در دمای بالای 35 درجه شرایط متفاوت می‌شود و امکان زندگی برایشان کم می‌شود.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری وای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: