« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
طنز از وحید حاج سعیدی؛
این روزها که همگی دست به دست هم داده ایم تا زنجیره شیوع کرونا را قطع کنیم یک عده بیکار الدوله از صبح تا غروب در خیابان ها و پاساژها و مراکز عمومی دور دور می کنند و تمام زحمات قرنطینه ای ما، بیدار خوابی های کادر درمان و جناب نمکی و سازمان بهداشت جهانی را عین چای نپتون در مازوت لیتری 150 می زنند...
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدیاین روزها که همگی دست به دست هم داده ایم تا زنجیره شیوع کرونا را قطع کنیم یک عده بیکار الدوله از صبح تا غروب در خیابان ها و پاساژها و مراکز عمومی دور دور می کنند و تمام زحمات قرنطینه ای ما، بیدار خوابی های کادر درمان  و جناب نمکی و سازمان بهداشت جهانی را عین چای نپتون در مازوت لیتری 150 می زنند و در نقش خدا بیامرز عمو زنجیر به استحکام زنجیره شیوع دامن می زنند! حالا این دوستان به کنار یک عده دیگر هستند که به دلیل نداشتن سواد رسانه ای در این هیر و بیر گیر داده اند به انتشار اخبار مختصر مبلغی که هاپولی شده ببخشید در اسناد و مدارک دولت به صورت شفاف مشخص نشده است و دادار دو دور راه انداخته اند که 5 میلیارد دلار در این دولت پاک دست گم شده است و چنین و چنان... ! والله ، بالله ، تالله این سطح از دانش رسانه ای و انتشار اخبار سخیف و کم ارزش تنها، سطح رسالت حرفه ای شما را پائین می آورد و لاغیر ... وقتی انتشار اخبار مهمی نظیر راز چروک نشدن پوست فلان بازیگر خانم یا کرونا گرفتن یا نگرفتن سحر تبر، تولد 38 سالگی بازیکن تیم فوتبال گچ ملارد، معدل دبستان سردار آزمون، علاقه آقا پروین به کتلت های مامان نصرت و قس علی هذا از قلم بیفتند  و یک عده خبرنگار نما بدون داشتن سواد رسانه ای کار را دست بگیرند همین می شود!

عرض به حضور انور شما تحقیات میدانی و حتی چاله میدانی که در این خصوص انجام  شده حاکی از آن است که اصلاً چنین مبلغی گم نشده است و اگر دوستان حتی اگر از بقالی سر کوچه شان می پرسیدند در می یافتند این مبلغ کجاست؟! در همین راستا جناب همتی آب پاکی را روی دست دلواپسان ریختند و فرمودند:« از 31 میلیارد دلاری که به صرافی ها و وارد کنندگان کالاهای اساسی و غیر اساسی داده شده مبلغ 4/8 میلیارد دلار ما به ازای واردات نداشته و این مبلغ به دلایل موجهی هنوز برنگشته است. مثلاً ممکن است کالا هنوز در راه باشد!»  ( مومن اگر کالا را با خر می آوردند یا دست به دست هم که می کردند باید تا الان می رسید! از سال 97 کالا راه افتاده و الان که 99 هستیم هنوز نرسیده است؟! این مطلب را یکی از فعالان عرصه باربری فرمود و زود هم جیم شد)  البته رئیس کل بانک مرکزی در ادامه گفت: ممکن است کالا در کمرگ باشد. همه اين ارزها حساب‌ وکتاب دارد و مشخص است و در شرايطي که نياز به ثبات اقتصادي داريم، بايد اطلاعات و آمار دقيق ارائه دهيم»   خبرگزار ایسنا

ملاحظه فرمودید. به قولی دلایل قوی باید و معنوی .... فلذا بازگشت این پول دیر و زود دارد ، اما سوخت و سوز ندارد و اینگونه تاختن به دولت اصلاً محلی از اعتبار ندارد. اصلاً آقا یک موقع هم دیدید این پول برنگشت. از قدیم هم گفته اند بار کج به منزل نمی رسد و ممکن است مسیر را هم کج طی کند و مثل آن سه هزار میلیارد سر از کانادا و کازینوهای بلاد کفر سر دربیارود!  مهم حساب و کتاب است که باید اطلاعات و آمار دقیق بدهیم!

در ضمن نکته مغفول اینجاست که از آن 31 میلیارد دلاری که جناب همتی فرمودند مقادیر عمده ای صرف خرید کالاهای غیر ضروری  مثل گل سر، روشور، دسته بیل و چوب بستنی، خاک زیر گربه، قلاده و غذای سگ، سنگ پا، سنجاق قفلی، قطیفه، کیسه حمام، بند تنبان، فتلیه چراغ گرد سوز، کاه و یونجه و مخلص کلام یک عالمه خنزر پنزر شده است ولی این دوستانی که این مبلغ را برنگردانند شاید هنوز کالای مناسب و به درد بخور پیدا نکرده اند و هنوز در بازار در حال چرخ زدن هستند!

فقط این لابلا ما متوجه نشدیم 4 تا بادمجان از آسمان افتاد پائین 5 نفر دستگیر شدند؛ ولی 5 میلیارد دلار پول گم شده، 4 نفر هم بازخواست نشدند؟! عجیب نیست؟!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: