« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت عنوان کرد
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: مجموعاً ۳۰۵۰میلیارد تومان از محل منابع مختلف برای مبارزه با کرونا در اختیار نظام سلامت قرار گرفته است. ۱۲۰۰میلیارد تومان از تجهیزاتی که خریده شده و در اختیار دانشگاه‌‌ها قرار گرفته خریدهای داخلی است.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف، دکتر سید کامل تقوی‌نژاد در گفتگوی ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران با بیان اینکه نسل جدیدی که الآن خدمات مهم بهداشتی و درمانی را انجام می‌‌دهد جبهه و جنگ ندیده‌‌اند اما مجاهدتی نو انجام دادند، اظهار کرد: همکاران ما بدون چشمداشت، جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌‌اند. تعدادی از همکاران ما در صف اول مبارزه با کرونا بودند که جان خود را از دست دادند و برای اینکه اذن مقام معظم رهبری مبنی بر شهید خواندن آن‌‌ها، درست اجرا شود، کارگروهی تشکیل شد تا این مدافعان را به‌دقت مورد بررسی قرار دهند.

وی در خصوص منابع و اعتبارات مقابله با کرونا تصریح کرد: حدود 40 میلیارد تومان تاکنون از طریق مشارکت‌‌های مردمی و خیرین در اختیار دانشگاه‌‌های علوم پزشکی قرار داده شده است و در شرایط فعلی برای اینکه اعتماد مردم به نظام سلامت را به نمایش بگذاریم نماد کرونا1 و کرونا2 در بورس مطرح است که در کرونا1 سهام خریداری می‌‌شود و در اختیار دانشگاه گذاشته می‌‌شود و در کرونا2 فرد، سهام را در اختیار خود نگه می‌‌دارد اما منافع و سود آن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

وی افزود: از سال 2005 به بعد برای اولین بار این اتفاق افتاد که ما وامی از بانک جهانی به‌میزان 50 میلیون دلار دریافت می‌‌کنیم که کارهای اولیه آن با هماهنگی نهادها انجام می‌‌شود و وامی به‌میزان 130 میلیون یورو توسط بانک توسعه اسلامی در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: 1950 میلیارد تومان در سال 98 و 1100 میلیارد تومان و مجموعاً 3050 میلیارد تومان از محل منابع مختلف برای مبارزه با کرونا در اختیار نظام سلامت قرار گرفته است و 1200 میلیارد تومان از تجهیزاتی که خریده شده و در اختیار دانشگاه‌‌ها قرار گرفته خریدهای داخلی است و هدف ما تقویت شرکت‌‌های داخلی است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌‌ایم خرید امکانات از محل خرید تضمینی هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی صورت بگیرد و شرکت‌‌های داخلی تولیدکننده برای خرید تضمینی محلول ضدعفونی‌کننده، اقلام حفاظتی و کارو، مانتیور علائم حیاتی، ونتیلاتور و... مشخص شده‌‌اند.

تقوی‌نژاد یادآور شد: یک اتفاق که در اسفندماه سال گذشته در بحبوحه کرونا اتفاق افتاد، افزایش 50درصدی حقوق کارکنان غیرعلمی دانشگاه‌‌ها بود. این افزایش برای کارکنان قراردادی تبصره 4 و کارکنان شرکتی نیز اعمال شد و همه نیروها با هر عنوانی که در دانشگاه‌‌ها و وزارت بهداشت مشغول کار بودند مشمول این افزایش شدند.

وی اضافه کرد: افرادی که در بخش کرونا فعال بودند تشویق خواهند شد و مرخصی تشویقی متناسب با دوره‌‌ای که در عرصه مبارزه با کرونا قرار داشتند برای آنها در نظر گرفته شد و شرایطی فراهم شد تا کارکنان ارتقا پیدا کنند و متناسب با کیفیت کار کارکنان بهداشتی به آنها حقوق پرداخت خواهد شد. تفکیک اضافه‌کار از کارانه برای پرستاران نیز در سال گذشته انجام شد. البته در زمینه تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی نیز با سازمان امور اداری و استخدامی مکاتباتی شده و در حال پیگیری است.

تقوی‌نژاد با ابراز اینکه در آبان سال گذشته آزمونی گرفته شد و قرار بود 5000 نفر استخدام شوند، تصریح کرد: در اسفند ماه نتیجه این افراد اعلام شد و قبول‌شدگان پیش از این باید مراحل مربوط به جذب، استخدام و گزینش را می‌‌گذراندند اما به دانشگاه‌‌های علوم پزشکی اجازه داده شد این افراد بدون گزینش به کار گرفته شوند و اگر لازم باشد در شرایط مناسب‌‌تر ممکن است گزینش شوند. مجوز به‌کارگیری 3000 نفر نیرو از سازمان امور اداری و استخدامی کشور اخذ شد و 2500 نفر از آنان پرستار و 500 نفر همکاران امور بهداشتی‌‌اند.

وی ادامه داد: همچنین به استفاده همکاران از ذخیره مرخصی و مرخصی استحقاقی خودشان اجازه داده شد و بیش از 19 هزار نفر از داوطلبین امدادی که در سایت وزارت بهداشت ثبت‌نام کردند شناسایی شدند و مشخصاتشان در اختیار دانشگاه‌‌های علوم پزشکی قرار گرفته است. 202 نفر پزشک عمومی و 725 کارشناس پرستاری مشمول طرح قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان از ابتدای اسفند تا الآن به دانشگاه‌‌ها اعزام شدند و پزشکان عمدتاً در مناطق محروم هستند و تقوی‌نژاد با بیان اینکه پرداخت معوقات به‌میزان 14هزار میلیارد تومان از اعتباراتی که باید از تأمین اجتماعی اخذ و به دانشگاه‌‌ها پرداخت می‌‌شد انجام شد، متذکر شد: 200 میلیارد تومان اعتبار به‌عنوان پاداش برای کسانی که در صف اول مبارزه با کرونا بودند با موافقت رئیس جمهور تخصیص داده و پرداخت شد.

وی در خصوص آماده‌سازی زیرساخت‌‌های نظام سلامت خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت یازدهم 1486 پروژه عمرانی با ظرفیت حدود 36 هزار تخت در قالب احداث، تکمیل و توسعه تخت‌‌های بیمارستانی به بهره‌برداری رسیده است و 30 درصد تخت‌‌ها، در این مدت اضافه و تخت‌‌های بیمارستانی ویژه دوبرابر شد. در 585 بیمارستان ارتقای هتلینگ صورت گرفته است که شامل 50 درصد بیمارستان‌‌ها می‌‌شود.

وی افزود: نزدیک به 8 هزار پروژه را به بخش بهداشت کشور اضافه کردیم. از ابتدای کرونا در بخش عمرانی در ارتباط با ایجاد بخش‌‌های ایزوله به‌عنوان اولویت اول فعالیت خود را شروع کردیم و برپایی نقاهتگاه‌‌ها و بیمارستان‌‌های صحرایی انجام شد و 7000 مورد تجهیزات مورد نیاز همکاران ما در سراسر کشور در این مدت در اختیارشان قرار گرفته است. بیش از 20 هزار و 600 تخت نقاهتگاهی با همکاری ارتش، هلال احمر و سپاه پاسداران و بخش‌‌های گردشگری ساخته شده است و تجهیز 1500 تخت ویژه را از محل اعتباراتی که مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی جهت تخصیص آن موافقت کردند در دستور کار داریم.



تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: