« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
علمی پزشکی
یافته‌های جدید دانشمندان حاکی است که ویروس کرونا در برابر نور خورشید نابود می‌شود و کارشناسان بر این عقیده‌اند که همه‌گیری این ویروس تا تابستان دوام خواهد آورد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از ایرنا، تارنمای خبری «یاهو نیوز» در گزارشی به قلم «جانا وینتر»  (Jana Winter) و «شارون وینبرگر»  (Sharon Weinberger) نوشت: بنابر یافته‌های تازه که در آزمایشگاه‌های دولتی و تحت شرایط کنترل شده به عمل آمده حاکی از آن است که ویروس کرونا در محیط‌های بسیار گرم و با رطوبت بالا قادر به ادامه حیات نبوده و نور خورشید به فوریت آن را نابود می‌کند، اما این نتایج هنوز مورد تایید کارشناسان قرار نگرفته است.

براساس این گزارش، نتایج تحقیقات جدید نشان می‌هد که احتمال انتقال این ویروس در سطوح در طی روز پائین‌تر از انتقال آن در شب هنگام است زیرا نور خورشید به فوریت آن را نابود می‌کند.

درحالی که نتایج این آزمایش می‌تواند خبر خوشایندی برای فعالیت‌های بیرون از خانه محسوب شود اما وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره نتایج این آزمایش با احتیاط برخورد کرده است.

بنابراین گزارش، وزارت امنیت داخلی آمریکا از هرگونه پاسخی به یافته این آزمایش خودداری کرده و ضمن ابراز تردید نسبت به نتایج این بررسی که داده‌های آن منتشر نشده، خواسته است تا افراد مراقب این گزارش باشند.

یاهو نیوز نوشت: این آزمایش توسط «مرکز اقدام متقابل و تحلیل دفاع زیستی ملی» موسوم به (NBACC) که پس از حملات یازده سپتامبر در آمریکا تشکیل شد، به عمل آمده و وزارت امنیت ملی را در جریان نتایج آزمایش‌هایی که در مورد مقابله با ویروس کرونا انجام داده، قرار داده است.

اکنون شمار مبتلایان به ویروس کورنا در جهان به بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر رسیده که از این تعداد ۱۵۴ هزار و ۲۶۲ نفر نیز جان باخته‌اند.  شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا نیز در حال مرز ۷۰۰ هزار مبتلاست که تاکنون ۳۲ هزار و ۷۹۰ نفر از آن‌ها جان باخته‌اند؛ میزان مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا حدود یک سوم مبتلایان در جهان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: