« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
حوادث
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد از دستگیری فردی که عامل هتک حیثیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام بود خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛سرهنگ روح اله شهبازی‌پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : خانمی جوان با در دست داشتن شکوائیه‌ای و مراجعه به پلیس فتا اظهار داشت، شخصی ناشناسی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ارسال مطالب توهین‌آمیز و فحاشی علیه وی نموده و این موضوع باعث از بین رفتن آبروی شاکی در بین دوستان و آشنایان شده است، موضوع پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

دستگیری فحاش اینستاگرامی در کهگیلویه

این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم که نامزد سابق برادر شاکی بود، شناسایی و دستگیر و با توجه به مستندات موجود به این عمل مجرمانه خود اعتراف کرد و در بازجویی‌های انجام شده علت و انگیزه خود را انتقام‌جویی از شاکی به علت اختلافات خانوادگی با او عنوان داشت.

سرهنگ شهبازی‌پور یادآور شد: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.

انتقام جویی در فضای مجازی / زن کهگیلویه ای به دام افتاد

وی افزود: کاربران در فضای سایبری باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی بد گمانی و شک یا انتقام جویی و یا سرگرمی و... برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، چرا که همانطور که گفته شد مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.


رکنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: