« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
پایگاه خبری آوای رودکوف:محمد کشتی آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به افزایش مراجعات برای فروش طلای خانگی به طلا فروشی‌ها گفت: به دلیل نبود فروش از سوی طلافروشی ها و کمبود نقدینگی بعضاً مشاجراتی هم صورت می گیرد.

به گزارش تسنیم؛محمد کشتی آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به افزایش مراجعات برای فروش طلای خانگی به طلا فروشی‌ها گفت: به دلیل نبود فروش از سوی طلافروشی ها و کمبود نقدینگی بعضاً مشاجراتی هم صورت می گیرد.

محمد کشتی‌آرای، در پاسخ به این سوال که چه قشری در روزهای اخیر نسبت به فروش طلاهای خود اقدام کرده‌اند؟ گفت: افراد زیادی از دهک پایین تا بالای جامعه در روزهای اخیر برای فروش طلا و جواهر خود به واحدهای طلافروشی در بازار طلا و جواهر مراجعه کرده‌اند.

وی با تأکید براینکه در شرایط فعلی طلا و جواهر قابلیت تبدیل به نقد شوندنگی دارد، تصریح کرد: در این ایام دهک پایین برای تأمین امرار معاش و دهک بالا برای پاس کردن چک و پرداخت بدهی های خود نسبت به فروش طلاهای خود اقدام می کنند.

این فعال بازار طلا و جواهر ضمن اشاره به تعطیلی 50 روزه واحدهای طلا فروشی گفت: 50 روز طلا و جواهر فروشی ها فروش نداشته اند و همین امر باعث شده تا نسبت به خرید طلاهای مردم به مشکل بخورند؛ وقتی این واحدها پولی ندارند چطور باید طلا و جواهر را از مردم بخرند؟

کشتی آرای افزود:‌ با شرایط ویژه ای که در جامعه رخ داده باید به واحدهای طلا و جواهر فروشی نیز مهلت داده بشود تا بتوانند جنس خود را بخرند. الان پول نقد در طلافروشی ها وجود ندارد و نقدینگی این واحدها به شدت کم شده چون فروشی نداشته اند.

وی تأکید کرد: نقدینگی در واحدهای طلا و جواهر فروشی بشدت کاهش پیدا کرده و به دلیل عدم نقدینگی از خرید طلا امتناع می کنند و همین امر باعث بروز مشاجراتی بین مشتریان و این واحدها شده است.

این فعال بازار طلا و جواهر با اشاره به عدم فروش در واحدهای طلا فروشی بعد از بازگشایی بازار، گفت: مردم الان به فکر سلامت خود هستند و کسی دنبال خرید طلا و جواهر نیست. با اینکه بازار طلا باز است ولی هیچ ترددی در این بازار مشاهده نمی شود.

وی با بیان اینکه قیمت ها در بازار طلا و سکه مشخص و براساس قیمت ارز و طلای جهانی است، تصریح کرد: با این حال اما سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 250 هزار تومان حباب دارد و با قیمت 6 میلیون و 540 هزار تومان فروخته می شود.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 6 میلیون و 540 هزار تومان و طرح قدیم 6 میلیون و 300 تومان است.

ضمن آنکه قیمت نیم سکه بهار آزادی 3 میلیون و 280 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 880 هزار تومان و سکه گرمی 970 هزار تومان تعیین شده و به فروش می رسد.

قیمت هر گرم طلای 18عیار هم 642 هزار و 200 تومان، هر گرم طلای 24 عیار 864 هزار تومان و هر مثقال طلا 2 میلیون و 780 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1730 دلار معامله می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین