« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
هفت شهر عشق را عطار گشت / ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم:
مردم شهرک شهید رجایی شهرستان لنده ازکمبود آب آشامیدنی گلایه دارند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-فتاح بدری:آب بعد از هوا مهم ترین ماده ی مورد نیاز موجودات زنده است آب از منابع مهم محیط زیست است و زندگی و سلامت همه ی موجودات زنده اعم از انسان ها ، گیاهان و جانوران به وجود آن بستگی دارد.

آب در زندگی روزانه نقش پر اهمیتی دارد و برای آشامیدن ، تهیه ی غذا ، نظافت ، شستشو و انتقال حرارت و آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار می گیرد .


اما دسترسی به این ماده حیاتی در بسیاری از استانها با توجه به رشد روز افزون جمعيت، توسعه صنايع و افزايش آلودگي منابع آب شيرين، به يك بحران جدي تبديل شده است.

ولی در شهرستان لنده این بحران نه ناشی از رشد جمعیت و نه بخاطر مهاجرت بی رویه به این شهرستان ! و نه بخاطر توسعه صنايع می باشد بلکه با وجود آب فراوان صرفا به دلیل نبود زیرساختهای لازم صدای وا عطشای مردم شهرک شهید رجایی بلند شد.

با نزدیک شدن به فصل تابستان بسیاری از مردم این شهرک از کمبود آب شرب گلایه دارند بعضی از خانوادها می گویند در طول روز از این ماده حیاتی به بهره هستند و نهایتا در نیمه شب با استفاده از دستگاه پمپ آب خانگی قادرند بخشی از آب مورد نیاز خود را تامین کنند.

در گذشته و حال بارها مسولان اداره آب و فاضلاب شهری لنده حل این مشکل را تکمیل مخزن یک هزار مترمکعبی شهرک فجر و رجایی اعلام نمودند و مدعی هستند ارتفاع خانه های مسکونی بسیاری از مردم شهرک شهید رجایی بالاتر از ارتفاع مخزن کنونی می باشد.

و اما این مخزن هزار مترمکعبی شهرک فجر و رجایی که قرار بود در هفته دولت سال 1397 به بهره برداری برسد به گفته سرپرست اداره آبفای شری لنده به خاطر کمبود اعتبار مالی تعطیل و رهاشده است.

و البته  که آب شرب بعد از هوا حیاتی ترین ماده مورد نیاز موجوادات است اما از طرفی تامین آن برای مردم جز ابتدایی ترین خواسته های مردم یک شهر و شهرک می باشد و این نیز از مظلومیتهای شهر اولین ها است که امروز و بعد از چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی و در سایه ی سوء مدیریتهای گذشته و حال این شهرستان و استان به جای انکه کارخانه های تولیدی و اتوبان و فرودگاه و اشتغال را فریاد بزند از کمبود اب و تشنگی می نالند و به قول عطار نیشاپوری هنوز اندر خم یک کوچه اند.....
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: