« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد؛
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمیته امداد و ستاد کل نیروهای مسلح به‌منظور ارائه اجرای طرح مهارت‌آموزی برای مددجویان تحت حمایت در دوره خدمت وظیفه عمومی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، جلسه برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سربازان مددجوی این نهاد، با حضور مدیرکل، معاونان اشتغال، حمایت، فرهنگی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد و معاونان هماهنگ کننده و تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، در این جلسه گفت: یکی از برنامه‌های اساسی کمیته امداد بحث اشتغال و خودکفایی مددجویان است که پایه و اساس آن ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی تصریح کرد: طبق تفاهم‌ کمیته امداد و ستاد کل نیروهای مسلح، فرزندان مددجویان کمیته امداد در طول مدت سربازی می‌توانند از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با بازار کار بهره‌مند شوند.

 مبشری با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان برای ورود به بازار کار و اشتغال و غنی‌سازی دوره خدمت سربازی از مهم‌ترین اهداف طرح مهارت‌آموزی سربازان است، گفت: سربازان مددجو که در دوره خدمت نظام‌وظیفه از آموزش‌های مهارتی برخوردار ‌شوند، می‌توانند پس از پایان دوره سربازی از خدمات مشاوره شغلی و تسهیلات اشتغال این نهاد بهره‌مند شوند.

وی به ثبت‌نام فرزندان پسر 15 سال به بالای مددجویان در سامانه سرباز ماهر اشاره و بیان کرد: تلاش بر این است تا در این سامانه حین خدمت سربازی، قابلیت‌های جوانان توسعه‌یافته و آمادگی لازم برای ورود به بازار کار آن‌ها ایجاد شود و پس از خدمت، زمینه‌سازی برای کارآفرینی و اشتغال آن‌ها متناسب با بازار کار ایجاد شود.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: کمیته امداد هرساله در بحث آموزش مددجویان اقدامات زیادی انجام می‌دهد که در این خصوص در سال گذشته حدود دو هزار نفر از مددجویان و فرزندان آن‌ها از دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی برخوردار شدند.

مبشری ادامه داد: افرادی که مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند برای دریافت وام‌های اشتغال‌زایی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 3031 مورد طرح اشتغال‌زایی توسط مددجویان این نهاد در سال گذشته اجرا شد، بیان کرد: طرح‌های اجرایی مددجویان این نهاد کنترل‌شده و کمترین انحراف را دارد.

مبشری به مشوق‌های در نظر گرفته‌شده برای سربازان مهارت دیده این نهاد در دوران سربازی اشاره و تصریح کرد: عدم قطع کمک‌معیشت فرد، پیگیری افزایش حقوق سرباز متأهل، پرداخت هزینه‌های دوران آموزش مهارت، پرداخت تسهیلات کارانگیزی و توان‌افزایی، بهره‌مندی خانواده‌های سرباز از اردوهای زیارتی و تفریحی، خدمات مشاوره‌ای و وام کارگشایی و ازدواج از مهم‌ترین بسته‌های تشویقی این نهاد برای آنان است.

وی به لزوم اطلاع‌رسانی در زمینه سامانه سرباز ماهر اشاره کرد و گفت: باید با تبلیغات مناسب و اطلاع‌رسانی درست، خانواده‌های مددجویان را از مزایای ثبت‌نام فرزندانشان در این سامانه آگاه کنیم تا نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.

شایسته ذکر است؛ در پایان افراد حاضر در جلسه در خصوص هرچه بهتر اجرایی شدن طرح مهارت‌آموزی فرزندان پسر خانواده‌های مددجو به گفتگو و تبادل‌نظر پرداختند. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین