« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
آوای رودکوف گزارش می کند:
روزه گرفتن سبب می شود که انسان به مقام پیامبران و فرشتگان نائل شود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، به طور کلی برنامه ماه مبارک رمضان برنامه انسان سازی است كه انسان های معیوب در این ماه خود را تبدیل به انسان های سالم، و انسان های سالم خود را تبدیل به انسان های كامل كنند.

برنامه ماه مبارک رمضان برنامه تزكیه نفس است، برنامه اصلاح معایب و رفع نواقص است، برنامه تسلط عقل و ایمان و اراده بر شهوات نفسانی است، برنامه دعاست، برنامه پرستش حق است، برنامه پرواز به سوی خداست، برنامه ترقی دادن روح است، برنامه رقاء دادن روح است.

اگر بنا باشد كه ماه مبارک بیاید و انسان 30 روز گرسنگی و تشنگی و بی خوابی بكشد و مثلاً شبها تا دیروقت بیدار باشد و به این مجلس و آن مجلس برود و بعد هم عید فطر بیاید و با روز آخر شعبان یک ذره هم فرق نكرده باشد، چنین روزه ای برای انسان اثر ندارد.

اسلام كه نمی خواهد مردم بی جهت دهانشان را ببندند، بلكه با روزه گرفتن قرار است كه انسانها اصلاح شوند.

برخی افراد در ماه رمضان در ظاهر از خوردن و آشامیدن پرهیز می‌کنند ولی قلب خود را از کینه، نفرت، تفکر، خودبرتربینی و بددلی پاک نکرده‌اند به همین دلیل آن‌طور که باید از فیض این ماه بهره‌مند نمی‌شوند.

ماه روزه‌داری آستانه صبر و تحمل انسان را بالا برده و موجب حسن خلق و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از خشونت و تضییع حقوق دیگران می‌شود.


نمار و روزه برای تربیت انسان است
حجت‌الاسلام صمد ناصری، امام جمعه خسروشهر در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: نماز و روزه برای تربیت انسان و نفس انسان و تسلیم در برابرخداوند احدیت است.

وی، روزه را انقلابی درونی دانست و افزود: روزه تنها امساک از خوردن نیست بلکه یک انقلاب درونی است که سازندگی فرد را به دنبال دارد در حقیقت روزه ای مقبول درگاه الهی محسوب می شود که فرد همراه با ترک غذا و آب از تمام گناهان، نافرمانی ها، آزارها و… دست بشوید و تمام اعضای او روزه دار باشد.

وی، با استناد به آیه 105 سوره مائده(يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ ۖ لَا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ ۚ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعًا فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: ای اهل ایمان، شما(ایمان) خود را محکم نگاه دارید، که اگر همه عالم گمراه شوند و شما به راه هدایت باشید زیانی از آنها به شما نرسد. بازگشت همه شما به سوی خداست و همه شما را به آنچه کردید آگاه می‌سازد.

حجت‌الاسلام‌ ناصری، ضمن بازگو نمودن برنامه ماه مبارک رمضان ادامه داد: برنامه ماه مبارک رمضان برنامه تزکیه نفس است، برنامه اصلاح معایب و رفع نواقص است، برنامه تسلط عقل و ایمان و اراده، بر شهوات نفسانی است. برنامه دعاست، برنامه پرستش حق است، برنامه پرواز به سوی خداست، برنامه ترقی دادن روح است، برنامه ارتقا دادن روح است.

وی، با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) افزود: ایشان می فرمایند: ماه رمضان ماه خدا است، پس بسیار در این ماه لا اله الا الله و تکبیر گویید و حمد خا کنید و تسبیح گویید و همانا ماه رمضان، بهار مستمندان است و مگر نه خداوند قربانی‌ و اضحی را برای این قرار داد که بیچارگان و فقیران از گوشت سیر شوند، پس در این ماه از زیادی نعمت هائی که خداوند بر شما ارزانی داشته و خانواده و همسایگان خود از آن بهره مند می شوند، بر فقرا اطعام کنید و نعمت های الهی را سپاس گویید و به دیدار و ملاقات برادرانتان بروید و فقرا و بیچارگان از برادرانتان را اطعام کنید زیرا هر که در این ماه یک روزه داری را افطار دهد، خداوند مانند پاداش او، به این شخص می بخشد بی آنکه از او چیزی کاسته شود.

حجت‌الاسلام ناصری، از گشوده شدن درهای آسمان در ماه رمضان گفت وتاکید کرد: این ماه پُر برکت، درها‌ی آسمان گشوده می شود و درها‌ی بهشت بر روی مؤمنان باز می شود و درهای رحمت و مغفرت را بر روی توبه کنندگان و استغفار کنندگان می گشایند، پس اگر مؤمنان به استقبال آن بشتابند و خود را آماده رحمت و مغفرت الهی بکنند و با خواندن قرآن و انفاق و کارهای خیر و امتناع از گناهان به سوی آن روی آورند ،‌بی گمان خداوند مغفرتش را از آنان دریغ نکند و دعاهایشان را مستجاب گرداند و در روز عید فطر که روز گرفتن جایزه است، جایزه را با مدرک قبولی به آنان عطا فرماید.


رمضان بهترین فرصت برای توسعه معارف انسان ساز است
حجت‌الاسلام حسن مرسلی، امام جمعه صوفیان‌ در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: رمضان بهترین فرصت برای تبلیغ و توسعه معارف انسان ساز اسلامی در بین مردم است.

وی، افزود: روزه گرفتن سبب می شود که انسان به مقام پیامبران و فرشتگان نائل شود.

وی، بااستناد به آیه 269 سوره بقره(يُؤْتِي الْحِکْمَةَ مَنْ يَشاءُ وَ مَنْ يُؤْتَ الْحِکْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْراً کَثيراً وَ ما يَذَّکَّرُ إِلاَّ أُولُوا الْأَلْبابِ)بیان کرد: در این آیه ی خوانیم: حکمت را به هر که بخواهد مى بخشد، و به هرکس حکمت داده شود، خیر فراوان به او داده شده است و این را جز صاحبان خِرَد درنمى یابند.
حجت‌الاسلام مرسلی، ادامه داد: رمضان در حقیقت هنگامه انسان سازی و خودسازی محسوب می شود.

امام جمعه صوفیان، ضمن بازگو نمودن را پالایش روحی و روانی مسلمان متعهد در ماه رمضان یادآور شد: مسلمان متعهد و دین دار به برکت ماه مبارک رمضان، خود را پالایش روحی و روانی کرده و درون خود را از بند معاصی و هوای نفسانی رهایی می دهد.

وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: ایشان می‌فرمایند: حکمت نتیجه روزه داری است و درپی آن به عالم آخرت و انبیاء الهی و خدا یقین پیدا می کند.

حجت‌الاسلام مرسلی، از احساس گرسنگی و تشنگی روزه داران گفت و تأکید کرد: انسان روزه دار چون از خوردن و آشامیدن به کلّی امتناع می کند، بی گمان احساس گرسنگی و تشنگی به او دست می دهد و به فکر گرسنگان و فقیران می افتد و شاید از این راه توفیقی بیابد که بر تهیدستان بیشتر ترحّم کند و از اموال خدادایش بر آنان انفاق نماید که اگر روزه نباشد، چنین احساسی به افراد مرفّه دست نخواهد داد. وانگهی روزه انسان را به گونه ای می سازد که بیشتر به هدف آفرینش پی ببرد و بداند که آفریده نشده است تا غذاهای نیکو او را از مسئولیت های بزرگش باز دارد، مانند چهارپائی که تمام همّ و غمش علفش است، بلکه خداوند می خواهد او خود را چنان پرورش دهد که قدرت مقابله با هر گونه مشکلی را در زندگی داشته باشد و از عهده̾ مسئولیت های سنگینی که رفاه طلبان و متنعّمان از انجام آن عاجزند، به سادگی برآید.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین