« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
سرویس گیاهان دارویی پایگاه خبری اوای رودکوف؛
طالبی یک میوه پرطرفدار و محبوب است که سرشار از مواد مغذی می باشد و خواص بسیاری را برای سلامتی به همراه دارد، از خواص طالبی می توان به مراقبت از پوست و مو، تنظیم فشار خون و کنترل دیابت نیز اشاره کرد.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:طالبی به لطف دارا بودن مقادیر زیاد آب و محتوای الکترولیتی، گزینه بسیار خوبی برای پیشگیری از کم آب شدن بدن در ماه های گرم سال و یا بعد از ورزش است.

طالبی حاوی مقادیر زیادی آب است و فیبر زیادی را نیز تامین می کند. فیبر و آب می توانند به جلوگیری از یبوست و تقویت سلامت دستگاه گوارش کمک کنند.


طالبی یكی از بهترین منابع ویتامینA است و مملو از بتا كاروتن است كه در بدن تبدیل به ویتامینA می شود. در یك فنجان آب طالبی فقط 56 كالری انرژی وجود دارد که 129% نیاز روزانه به ویتامینA را تامین می كند كه تاثیر آن در بهبود بینایی و پوست بدن بر همه واضح است. طالبی یكی از غنی ترین میوه های حاوی ویتامینC است.

طالبی علاوه بر ویتامین هایA وC حاوی مواد مغذی مفید دیگری مثل پتاسیم، فولات، فیبر، منیزیم، ید و ویتامین های B6،B3، B5 و B1 است.

طالبی حاوی فیبرهای حلّالی مثل پکتین است که نقش مهمی در هضم غذا را دارند. این فیبرها آب را جذب کرده و حجم مدفوع را افزایش می‌دهد و به این ترتیب عبور آن‌را از روده‌ها آسان می‌کند.

فیبر، پتاسیم، ویتامین C و کولین موجود در طالبی از سلامت قلب حمایت می کنند. مصرف غذاهای سرشار از پتاسیم می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

لوتئین و زآگزانتین دو آنتی اکسیدان مشابه و رنگدانه های گیاهی هستند که به میوه ها و سبزیجات، رنگی در طیف زرد تا قرمز می بخشد. این ترکیب می تواند به فیلتر کردن اشعه های مضر نور آبی کمک کند. پزشکان معتقدند که این ترکیب نقش محافظتی در سلامت چشم دارد و می تواند به جلوگیری از آسیب ناشی از تخریب ماکولای چشم مرتبط با سن (AMD) کمک کند.

میوه هایی که پتاسیم بالایی دارند نظیر طالبی، موز و پرتقال از بروز نارسایی قلبی جلوگیری کرده و درصورت بروز از شدت آن می کاهند، زیرا به عقیده محققان اغلب این بیماران روزانه چندین دارو مصرف می کنند که موجب دفع پتاسیم از بدنشان می شود و چون کمبود این ماده مغذی می تواند با حملات قلبی همراه باشد، خوردن مواد غذایی که منبع پتاسیم هستند، بسیار ضروری است. از آنجایی که کلسترول، فشار خون و هموسیستین بالا، زمینه ساز بروز بیماری های قلبی هستند، مصرف طالبی به دلیل دارا بودن مواد مغذی که برای کنترل این سه فاکتور مورد نیاز هستند، مفید بوده و در حفظ سلامت قلب موِثر شناخته شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: