« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
طرح هر هفته معرفی یک شهید استان کهگیلویه و بویراحمد
معرفی شهید این هفته به شهیدی اختصاص دارد که در بهبهان به دنیا آمد اما در گچساران مشق عشق آموخت.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوفبه نقل از مرکز حفظ آثار سرداران و شهدای سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، شهید جاویدالاثر رحیم مکاریان، سال 1341در بهبهان به دنیا آمد، اما پس از دوران ابتدایی به گچساران نقل مکان کرد تا درس عشق را در کنار شیر فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد مشق کند. یکی از استوانه های تظاهرات خیابانی علیه رژیم پهلوی بود که رنج سخت یتیمی او را پخته و کارآزموده کرده بود.


شهید رحیم مکاریان، شهریور ماه سال 1361 در قرارگاه نوح که برادر اعلائی فرمانده و سردار فدوی مسئول واحد اطلاعات بود، نقش آفرینی کرد. وی همراه با تعدادی از همرزمانش به مدت 8 ماه در تیپ فاطمۀ زهرا (س) در قسمت پاسگاه زید خوزستان در مأموریت پدافند بود، تعدادی از برادران واحد اطلاعات این تیپ به شناسایی دشمن در منطقۀ فاو عراق آن سوی اروندرود رفتند. رحیم مکاریان که جزو همان افراد بود، تا در آن منطقه کار شناسایی را انجام دهند، به همراه عباس دشتی، 17 دی 1361 به شهادت رسید و حکایت عشق به پروردگار و ایثار در راه حق را معنا کرد.
پیکر مطهر سردار شهید رحیم مکاریان، دیگر باز نگشت تا آن شهید جاوید نام، برای همیشه جاوید الاثر باشد.


شاعر خوب هم استانی؛ فریدون داوری در خصوص این شهید عزیز چنین سروده است:

مکاریان که مردی آسمانی است شهیدی اهل دل و بهبهانی است
دلش با قصۀ هفت اخترانی است
دلش منشوری از رنگین کمانی است
یقیناً که دلش صاحب زمانی است شهیدی اهل علم و نوجوانی است
نگاهش همچو قل هو الله احد شد گل یاسم، عزیزی تا ابد شد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: