به قلم حسن بهنام، فعال فرهنگی اجتماعی؛
تعطیلی مدارس به خاطر کرونا به آسیبپذیرترین کودکان، به دلیل دسترسی کمتر و یا عدم دسترسی به اینترنت و افت یادگیری مطالب و محتوای آموزشی ناشی از آن، سختترین ضربه را وارد کرده است.
پایگاه خبری آوای رودکوف-حسن بهنام:در شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس، که آموزش دانشآموزان از طریق اینترنت و تلویزیون انجام میشود، هستند دانشآموزانی که به هیچکدام از این دو دسترسی ندارند.
به عنوان مثال، مرجان دانشآموز ۹ ساله ایرانی، تمام تلاش خود را برای یادگیری در خانه انجام میدهد، حتی بدون دسترسی به رایانه یا تلفن!
دسترسی به ”آموزشِ با کیفیت" باید جهانی باشد.
تعطیلی مدارس به خاطر کرونا به آسیبپذیرترین کودکان، به دلیل دسترسی کمتر و یا عدم دسترسی به اینترنت و افت یادگیری مطالب و محتوای آموزشی ناشی از آن، سختترین ضربه را وارد کرده است.
با بازگشایی مدارس، یونیسف از دولتها میخواهد که حمایت از یادگیری برای محرومترین و حاشیهنشینترین کودکان، به ویژه کودکانی که در فقر زندگی میکنند، از گروههای اقلیت قومی، کودکان معلول، دختران و آوارگان یا پناهندگان را دو برابر افزایش دهند.
همراه با شرکا، باید دنیایی را تصور کنیم که در آن هر کودک، فرصتی برابر برای یادگیری دارد./یونیسف
عضویت در خبر نامه