« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
۴۵ هزار نفر در دستگاه‌های اجرایی استخدام می‌شوند:
پایگاه خبری آوای رودکوف:معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: در هشتمین مرحله آزمون عمومی در دستگاه‌های اجرایی ۴۵ هزار نفر به استخدام دولت درمی‌آیند که از آن ۳۲ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

به گزارش کارگر آنلاین، «جمشید انصاری» در یک گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: از این تعداد ۷ هزار نفر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مابقی نیز در سایر دستگاه‌های اجرایی جذب دولت می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد کارکنان دولت به ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار نفر رسیده است، گفت: پیشتر تعداد کارکنان دولت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بود اما با ۷ درصد کاهش هم اکنون تعداد کرکنان دولت به ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار نفر رسیده است.
 
معاون رئیس جمهوری یادآورشد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و خدمات کادر درمانی  با جذب ۷ هزار نفر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مجوزهای قبلی در مجموع امسال ۱۲ هزار و ۲۸۰ نفر در این وزارتخانه استخدام می‌شوند.
 
انصاری با اشاره به اهمیت کوچک‌ و چابک‌سازی نظام اداری کشور یادآورشد: هرچه نظام اداری کشور کوچک شود عملکر دولت چابک می‌شود اما ۴ عامل در نظام اداری کشور مانع انجام این مهم می‌شوند.
 
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور اظهارداشت: برخی از مقررات اجازه تعیین و تکلیف کارکنان دولت را نمی‌دهند، مانند ادامه خدمت دارندگان مدرک کارشناسی ارشد در دستگاه‌های اجرایی تا ۳۵ سال و یا اشتیاق ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی به دستگاه‌های اجرایی تقاضا را برای ورود به دستگاه‌های اجرایی افزایش می‌دهد.
 
معاون رئیس‌ جمهوری تاکید کرد: افزایش جمعیت نیز باعث به ‌کارگیری کارکنان بیشتری برای ارائه خدمت به مردم است و توسعه تقسیمات کشوری نیز اجازه نمی‌دهد تعداد کارکنان دولت کاهش پیدا کند.
 
معاون رئیس جمهور اظهارداشت: با اصلاح نظام اداری کشور در سال 93 و بهسازی مدیریت منابع انسانی و آموزش کارکنان دولت، کارآمدی مدیران همراه با ارتقا بهره وری در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گرفت و در این راستا مقرر شد که متوسط سن مدیران در کشور به 40 سال کاهش یابد.
 
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در ادامه با بیان اینکه هم اکنون 47 هزار و 387 پست سازمانی در سطح مدیریت در کشور وجود دارد، گفت: قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه (1400) 30 درصد پست‌های سازمانی مدیریت در کشور به زنان اختصاص یابد.
 
انصاری اظهارداشت: 8 سال پیش متوسط سن مدیران کشور 48 سال بود، اما با توجه به ضرورت جوانگرایی در سطح مدیران پایه و میانی دولت مقرر شد تا پایان سال 1400 سن متوسط مدیران کشور به 40 سال کاهش یابد در حالی که هم اکنون متوسط سن مدیران کشور به 45 سال رسیده و امیدواریم با شایسته‌سالاری روند کاهش سن متوسط مدیران کشور شتاب بیشتری بگیرد.
 
وی با بیان اینکه برای انتصاب مدیران در دستگاه‌های اجرایی باید کانون‌های ارزیابی توانمندی‌های آنها را به خوبی ارزیابی کنند، اظهارداشت: ویژگی‌های فردی مدیران ایجاب می‌کند که مدیران ما به درستی تصمیم بگیرند و هم اکنون در نظام اداری کشور مدیرانی هستند که جسورانه تصمیم‌گیری می‌کنند.
 
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور یادآور شد: با تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی خوشبختانه این قانون به خوبی در دستگاه‌های اجرایی عملی شده است، هرچند که اجرای این قانون استثنائاتی دارد.
 
معاون رئیس جمهوری گفت: اما قانون در نیروهای مسلح و در برخی از وزارتخانه‌ها برای ایثارگران (آزادگان و جانبازان) استثنائاتی قایل شده و برخی از دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از توانمندی کارشناسان بازنشسته خود تا 15 ساعت در هفته استفاده  کنند.
 
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در ادامه بر ضرورت راه‌اندازی سامانه پرداخت حقوق کارکنان دولت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در تابستان سال ۹۷ سامانه ثبت حقوق کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی آماده شد و هم اکنون ۸۰ درصد حقوق کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی در این سامانه بارگذاری شده است.
 
معاون رئیس جمهوری اظهارداشت: برای ثبت حقوق کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی در این سامانه تاکنون همکاری‌های قوه قضاییه و مقننه در این زمینه به خوبی انجام شده  است، اما هنوز هم برخی از دستگاه‌های اجرایی ازجمله صداوسیما نتوانسته اطلاعات حقوق کارکنان خود را در این سامانه ثبت کند.
 
وی گفت: با افزایش حقوق کارکنان دولت هم اکنون متوسط حقوق کارشناسان در دستگاه‌های اجرایی به حدود ۶ میلیون تومان رسیده و متوسط حقوق مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی نیز ۹ میلیون تومان است، اما با این حال هنوز هم حقوق کارکنان دولت برای یک زندگی مناسب نیازمند توجه بیشتری است.
 
انصاری تاکید کرد: برای ارائه خدمات مطلوب به مردم تمام تلاش سازمان امور اداری و استخدامی کشور این است که شایسته‌ترین افراد به استخدام دستگاه‌های اجرایی درآیند و در این راستا در تمام آزمون‌های استخدامی پیمانی و تغییر وضعیت رسمی به شایسته ‌سالاری افراد توجه جدی شده است.​
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین