با انتشار نامه ای سرگشاد ه انجام شد:
نیروهای آموزشی بلاتکلیف بعد از 91 آموزش وپرورش( سرباز معلمان، آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی و مربیان پیش دبستانی) با انتشار بیانیه ای برای کمیسیون آموزش مجلس خواستار تعیین تکلیف وضعیت خود شدند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ نیروهای آموزشی بلاتکلیف بعد از 91 آموزش وپرورش( سرباز معلمان، آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی و مربیان پیش دبستانی) با انتشار بیانیه ای برای کمیسیون آموزش مجلس خواستار تعیین تکلیف وضعیت خود شدند.
متن این نامه به شرح زیر است:
کمیسیون محترم آموزش مجلس شورای اسلامی
همان طور که مستحضرید، طرح استخدام معلمان حق التدریس، پیش دبستانی، خرید خدماتی و نهضت سوادآموزی قبل ۹۲ با کش و قوس فراوان در مجلس شورا ی اسلامی تصویب و در شورای نگهبان تأیید شد بدون آن که یک نفر به ایرادات اصلی طرح توجه کند و این طرح به مرحله اجرا رسید و نیروهای بعد از 91 (سرباز معلمها، آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدماتی) با بی توجهی نمایندگان دور دهم مجلس شورای اسلامی از این طرح بازماندند که بزرگترین ایراد طرح قبلی بود و موجب ایجاد شکافی عظیم از ناعدالتی در بین نیروهای انسانی به کارگیری شده در وزارت آموزش و پرورش شد و با تدوین قوانینی تبعیض آمیز نیروهای بعد از سال 91 از حق استخدام محروم شدند در حالیکه این نیرو ها کمک حال دولت برای کاهش هزینه ها و همچنین پوشش کمبود معلم با حداقل حقوق و مزایاکه ۲۰درصد شاغلین رسمی هم نبوده است در سخت ترین شرایط بوده اند. اکنون که دولت سال آخر عمر خود را طی می کند، معاونت پارلمانی وزارت جناب آقای احمدی لاشکی دم از طرحی مبتنی بر اجرای آزمون ماده 28 سهمیه دار برای ساماندهی که نه برای قلع و قمع کلیه نیروهای مذکور می زند و مایل است که مواجهه با حق طلبی این گروه ها و هزینه های مادی و معنوی آن را به دولت های بعد انتقال دهد. حال آن که این طرح ناموزون آقای احمدی لاشکی، علیرغم ظاهر کمک کننده و البته فریبنده ی آن، به هیچ وجه نابرابری موجود را از بین نمی برد.
مگر تفاوت نیروهای قبل با نیروهای بعد گروههای فوق در چیست که دستور استخدام آن ها را صادر می کنند اما در برابر پیشنهادهای جذب این گروه ها با تمام توان ایستاده اند و انواع بهانه گیری ها صورت می گیرد؟ غیر از تبعیض و بی عدالتی چه چیز دیگری عامل این دوگانگی رفتاری شده است؟ این سوالیست که هیچ مسئولی در هیچ مقامی به آن پاسخ نداده است.
از کمیسیون آموزش خواهشمندیم که اگر قرار است قانونی تصویب شود، اولاً باید ناعدالتی فعلی را که در متن عنوان شد را حل کند و ثانیاً زحمات و سختی هایی که گروه های فوق متحمل شدند را جبران کند و البته این گروه ها مورد توجه ویژه نیز قرار بگیرند.
از طرف ۳ گروه:
سرباز معلمان
آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی و
مربیان پیش دبستانی بعد از سال 91
عضویت در خبر نامه
همه اعلام حضور داشته باشید لطفا
تشکر
تشکر
به کمک به آنان هستند نیرویی باتجربه وباتحصیل وکم توقع وقدرشناس بخاطر سختی های که گذشته کشیدهاند وبهتراز هرکسی قدر آن را میدانند جناب رییس جمهور آقای روحانی آیا شعار شما ایجاد اشتغال برای جوانان نبوده پس چرامربیان پیش دبستانی ۹۲به بعد وضعیتشان خلاف شعارشماست ما باشما وارد عرصه جامعه و همکاری بادولت شده ایم خواهشمندیم نسبت به ما بی تفاوت نباشید و زحمات مارانادیده مپندارید
به کمک به آنان هستند نیرویی باتجربه وباتحصیل وکم توقع وقدرشناس بخاطر سختی های که گذشته کشیدهاند وبهتراز هرکسی قدر آن را میدانند جناب رییس جمهور آقای روحانی آیا شعار شما ایجاد اشتغال برای جوانان نبوده پس چرامربیان پیش دبستانی ۹۲به بعد وضعیتشان خلاف شعارشماست ما باشما وارد عرصه جامعه و همکاری بادولت شده ایم خواهشمندیم نسبت به ما بی تفاوت نباشید و زحمات مارانادیده مپندارید
به کمک به آنان هستند نیرویی باتجربه وباتحصیل وکم توقع وقدرشناس بخاطر سختی های که گذشته کشیدهاند وبهتراز هرکسی قدر آن را میدانند جناب رییس جمهور آقای روحانی آیا شعار شما ایجاد اشتغال برای جوانان نبوده پس چرامربیان پیش دبستانی ۹۲به بعد وضعیتشان خلاف شعارشماست ما باشما وارد عرصه جامعه و همکاری بادولت شده ایم خواهشمندیم نسبت به ما بی تفاوت نباشید و زحمات مارانادیده مپندارید
کجای دنیا این کارو با آدم میکنن بدون حقوق میدیم درس
میدیم که یه روزی استخدام بشیم .اگه خدا رو میشناختن
با ما همچین کاری نمی کردن
لطفا فکری به حال نیروهای پیش دبستانی بعد از سال ۹۱ بکنید ما همه امیدمون به شماست
خدایا خودت کمک کن
مربی پیش دبستانی از خوزستان هويزه