« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
گرامی باد؛
شهید رئیسعلی دلواری سردار مبارزه با استعمار در ۱۲ شهریور سال ۱۲۹۴ به شهادت رسید و این روز در تقویم ملی به نام روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس نامگذاری شد.
پایگاه خبری آوای رودکوف:سردار شهید رئیس‌علی‌دلواری در نطقی تاریخی گفت: ما برای غنیمت نمی‌جنگیم، ما می‌جنگیم که چیزی از دست ندهیم، کینه دشمن از این است که دستش از این سرزمین کوتاه است.


شهید رئیسعلی دلواری سردار مبارزه با استعمار در ۱۲ شهریور سال ۱۲۹۴ به شهادت رسید و این روز در تقویم ملی به نام روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس نامگذاری شد. شهید رئیسعلی دلواری این حماسه‌آفرین، آزادی‌خواه و رهبر قیام جنوب با حکم جهاد علمای دینی علیه نیروهای انگلیسی قیام کرد و در بوشهر و دلوار سبب شکست انگلیسی‌های متجاوز شد.

و اکنون نام و یاد شهید رئیسعلی در پهنه گیتی می‌درخشد و خانه و موزه وی در شهر دلوار و به فاصله ۴۵ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.


رئیسعلی در طول زندگی خود چهار بار ازدواج کرد و فقط همسر آخر او فرزندی به نام عبدالحسین به دنیا آورد. رئیسعلی دلواری، سه نوه داشت که هیچ‌یک در قید حیات نیستند و آخرین آنها در سال ۱۳۹۴ دار فانی را وداع گفت. شناخت و گرامی‌داشت یاد این مرد بزرگ، چراغ راهی است برای کسانی که می‌دانند تاریخ ماه شب‌های تاریک جهل است.


کهگیلویه و بویراحمد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: