« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
رودکوف ورزشی؛
مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال معتقد است که سرمربی ایتالیایی پیشین تیم فوتبال این باشگاه می‌تواند سومین قهرمانی آبی‌ها را در آسیا به ارمغان بیاورد.
خبرورزشی: مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال معتقد است که سرمربی ایتالیایی پیشین تیم فوتبال این باشگاه می‌تواند سومین قهرمانی آبی‌ها را در آسیا به ارمغان بیاورد.

علی فتح‌الله‌زاده در پاسخ به این پرسش که آیا استراماچونی به استقلال بازمی‌گردد یا خیر، بیان کرد: یا سعادتمند واقعاً با استراماچونی صحبت و او را به بازگشت مجاب کرده که اتفاقی عالی است یا اینکه سعادتمند زمان می‌خرد که آن را نمی‌دانیم. آمدن استراماچونی را یک موهبت می‌دانم که با او می‌توانیم ستاره سوم را هم بگیریم. من با قوانین آشنا هستم و معتقدم اگر استراماچونی با استقلال قرارداد ببندد، کسی در ایران نمی‌تواند مانع ثبت آن شود.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفتگو می‌کرد، اظهار داشت: قانون حرفه‌ای می‌گوید اگر استقلال نامه‌ای به فیفا یا AFC بفرستد، بگوید با مربی خارجی قرارداد بستم و فدراسیون فوتبال با آن مخالفت می‌کند، با فدراسیون ایران برخورد خواهد شد. چون این ممانعت، نقض قوانین فیفاست و کسی نمی‌تواند مانع شود. اگر سعادتمند توانسته استراماچونی را به بازگشت مجاب کند، این موضوع به نفع استقلال است. چون او اگر بیاید یا نیاید، باید پولش را بگیرد؛ پس چه بهتر بیاید و مربیگری کند.

فتح الله‌زاده در مورد قانون ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی تصریح کرد: من مخالف این قانون هستم. آیا شما می‌توانید جلوی تکنولوژی را بگیرید و به صنایع دیگر بگویید با شرکت‌های خارجی قرارداد نبندید؟ مربیان ما شده‌اند ۱۵ میلیارد تومان. وقتی واردات را ممنوع کنید، قیمت داخلی‌ها بالا می‌رود. این یک قانون من‌درآوردی است و من تخصصی پشت آن نمی‌بینم. اگر تیم‌ها خصوصی شوند، بازیکن بی‌کیفیت نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه دولت به بسیاری از تیم‌ها به‌جز استقلال و پرسپولیس پول می‌دهد، خاطرنشان کرد: تیم‌های دیگر بازیکن بی‌کیفیتی با ارزش ۵۰ هزار دلار را ۵۰۰ هزار دلار می‌گیرند که باید جلوی این موضوع را بگیریم. سعادتمند باید هرچه زودتر وضعیت سرمربی استقلال را انتخاب کند، چون اگر هر بازیکنی را بگیریم، مربی می‌گوید من این تیم را نبستم. سعادتمند قراردادی را که با استراماچونی بسته، اینجا برای ثبت بیاورد و اجازه دهد اینجا با آن مخالفت کنند. کسی قانوناً یارای جلوگیری از ثبت این قرارداد را ندارد و فیفا و AFC با این موضوع (ممنوعیت ثبت قرارداد استراماچونی) مخالفت می‌کنند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با اشاره به اظهاراتش به یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: این نماینده گفت وقتی بدون مربیگری هم باید چنین پولی به استراماچونی بدهیم، جذب او کمک به بیت‌المال خواهد بود. مذاکره با قرارداد بستن خیلی فرق می‌کند. مدیری که به استراماچونی تعهد می‌دهد که قراردادش را ثبت می‌کند، باید پولش را بدهد و اگر قرارداد هم ثبت نشود، این پول باید پرداخت کند. من بر اساس قوانین فیفا و AFC ثابت می‌کنم می‌توانیم این قرارداد را ثبت کنیم و استراماچونی سرمربی ماست. اگر سعادتمند با استراماچونی به نتیجه لازم برسد و بتواند او را بیاورد، من قسم می‌خورم که می‌توان این قرارداد را ثبت کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین