« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
گیاه خارشتر، گیاهی است بدون کرک، سبز رنگ و پر شاخه که خصوصا در قسمت پایین، باریک و بر افراشته است. دارای ساقه های خاردار و برگ های بیضی و کوچک ساده تا سر نیزه ای یا تخم مرغی است که کوتاهتر یا تقریبا هم قد خارها هستند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:عرق خارشتر در کاهش وزن موثر بوده و جوشانده آن مقوی و مسهل است و در درمان بیماری‌های گوارشی مناسب است.

عرق خارشتر چربی اضافی بدن را می سوزاند و همراه با تحرک می تواند از چاقی پیشگیری کند.
خارشتر گیاهی است از تیره‌ فرعی پروانه‌واران و درختچه‌ای کوچک و گسترده روی زمین که بلندی آن از نیم تا یک متر است. خارشتر کرک‌های تیز و ساقه‌ منشعب و مخطط دارد و برگ‌های پُرکرک و یک در میان دندانه دارد که هر دندانه به یک تیغ تیز منتهی می‌شود.
شیره گیاه خارشتر را ترانجبین یا ترانگبین می‌‌‏ نامند که تر به معنی تازه و انگبین به معنای عسل است.

ترنجبین ملین و مسهل صفرا، خاصیت ملین و تحریکات اعضای داخلی بدن، بر طرف کننده تب و عطش بدن، تسکین دهنده دردسینه و درمان کننده‌ بیماری‌‌‏های عفونی مشکوک است.
ترنجبین، در طب سنتی رایج بوده و طبع آن کمی گرم و تر است و از آن به عنوان ملیِن، ‌مسهل صفرا، تب‌بر، خنک کننده، رافع سرفه‌، رافع زردی، برطرف کننده یبوست، برطرف کننده درد سینه، رافع عطش و تب‌های گرم استفاده می‌شود.

آب مقطری که از سرشاخه این گیاه به دست می‌آید، ادرارآور است و برای دفع سنگ کلیه و سیاه سرفه کودکان استفاده می‌شود.

نوشیدن سه لیوان عرق خارشتر در روز، موجب رفع رسوبات و جلوگیری از سنگ کلیه می‌شود.
پودر خشک خارشتر همراه با ماست در درمان بیماری سرطان مفید بوده و گرد کوبیده شده آن در درمان زخم‌ها موثر است.

مصرف این گیاه از بروز عفونت و انگل به سیستم بدنی انسان جلوگیری می کند.

سنگ کلیه یک جسم سخت است که از کانی هایی که در ادرار وجود دارند، تشکیل می شود.

عرق خارشتر برای دفع سنگ کلیه و مثانه موثر است، لازم به ذکر است این عرق یک ضدعفونی کننده کلیه است که به صورت دمکرده کاربرد دارد.

برای تصفیه کردن خون از دمنوش خارشتر می توان استفاده کرد.

عرق این گیاه بر کلیه ها تاثیر مثبتی دارد و چون کلیه ها در تصفیه کردن خون نقش مهمی دارند، بنابراین با نوشیدن عرق خارشتر، خون به وسیله کلیه ها تصفیه می شود.

استفاده از خاکستر خارشتر در التیام بخشیدن به زخم ها و جراحات موثر است، قرار دادن عصاره این گیاه بر روی زخم باعث بهبود سریع آن می شود.

عرق خارشتر طبیعت سردی دارد و مصرف آن به مقدار نصف لیوان قبل از غذا، سنگ های مثانه و کلیه را دفع کرده و و برای تقویت معده و درمان سیاه سرفه موثر می دانند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: