« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
فارس نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر یک سازوکار عادلانه ای به کار گرفته شود، دانش‌آموزی که در مناطق دوردست دارای استعداد ورزشی است، شناسایی شده و می تواند در عرصه‌ی ورزش قهرمانی، باعث افتخار شود.

سعید جلیلی، عضو شورای عالی امنیت ملّی در نشستی با موضوع استعدادیابی ورزشی که در ادامه سلسله جلسات کارگروه ورزش دولت سایه و با حضور کارشناسانی از دانشگاه، وزارت ورزش و جوانان، وزارت آموزش و پرورش و برخی فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد، با بیان این نکته که منابع و استعدادهای انسانی اهمیت بیشتری نسبت به سایر منابع ملی دارند، خاطرنشان کرد: در مباحث سخت افزاری اینگونه مطرح است که استعدادهای جغرافیایی در معادن یا سایر منابع ابتدا باید کشف شوند و پس از استخراج، آنها را فرآوری کرد تا بتوان به نتیجه مطلوب رسید. طبیعتا این مسئله در مباحث نرم‌افزاری نظیر کشف و پرورش استعدادهای انسانی در همه‌ی زمینه‌ها، دارای اولویت و اهمیت بالاتری است.


وی افزود: همانگونه که در بحث نفت، گاز و معادن می گوییم اینها سرمایه های کشور هستند، استعداد های انسانی، سرمایه های بزرگتری هستند که می توانند به لحاظ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و به لحاظ ارتقاء سلامت و نشاط جامعه، باعث رشد کشور شوند. اگر کشور بخواهد از استعدادهای مادی خود به بهترین شکل بهره ببرد، راهی جز پرورش و استفاده درست از استعدادهای انسانی ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان این نکته که استعدادیابی و پرورش آن مستلزم سازوکارهای قابل اتکا است، تصریح کرد: این دغدغه وجود دارد که مثلا در زمینه‌ی ورزش، آیا تیم‌های ملی ما در رشته‌های مختلف، برآیند همه‌ی ظرفیت‌ها و استعداد ملی است یا خیر؟ برای آنکه این اتفاق در بهترین وجه رخ دهد، می‌بایست سازوکار صحیح شناسایی و رشد استعدادها با قابلیت اتکا بوجود بیاید.

پرورش گلخانه‌ای یا پرورش استعداد کشف شده؟

جلیلی، استعدادیابی ورزشی را بهترین راه تقویت ورزش کشور خواند و اظهار داشت: اگر در نقاط مختلف کشور جستجو شود، قطعا متوجه استعداد هایی در ورزش می شوید که خیلی جلوتر از دیگران هستند. برای مثال در کوهنوردی؛ یک وقت هست شما می خواهید به روش گلخانه ای فردی را کوهنورد کنید اما یک وقت است اقتضائات محیطی، زیستی و بومی در یک منطقه کوهستانی، استعداد کوهنوردی را در یک فرد بروز داده است؛ به گونه ای که همانند یک ورزشکار حرفه ای کوه‌پیمایی می‌کند.

وی در ادامه رشد حوزه‌ی «استعدادیابی ورزشی» را یکی از جنبه‌های پیشرفت در زمینه عدالت اجتماعی برشمرد و ابراز داشت: از جنبه عدالت اجتماعی نیز اگر ملاحظه کنیم، این حق آحاد جامعه است که اگر استعدادی را در درون خودشان می‌یابند، بستری برای پرورش آن وجود داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فدراسیون ورزش دانش‌آموزی، گفت: با توجه به سازوکار به وجودآمده در وزارت آموزش و پرورش، طبیعی است که سایر دستگاه‎های ذی‌ربط در وزارت ورزش و فدراسیون‌های ورزشی نیز باید به خروجی این فدراسیون توجه ویژه داشته باشند. وقتی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی ما از میان حدود ۲ میلیون دانش‌آموز در یک رشته ورزشی، برای مثال ۲۰ استعداد برتر را معرفی میکند، فدراسیون تخصصی مربوط نیز باید ملزم به همکاری سازنده و استفاده از این استعدادها باشد.

وی افزود: هماهنگی آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان در این حوزه میتواند نقش مهمی در پیشرفت ورزش کشور داشته باشد. این موضوعی است که همه از آن بهره می برند و می تواند عرصه را برای بقیه افراد نیز باز کند. اگر یک سازوکار عادلانه ای به کار گرفته شود، دانش‌آموزی که در مناطق دوردست دارای استعداد ورزشی است، شناسایی شده و می تواند در عرصه‌ی ورزش قهرمانی، باعث افتخار شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین