« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۸۸۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
دوبیتی اربعین حسینی از استاد محمد رضا جعفری؛
استاد محمد رضا جعفری در آستانه اربعین حسینی دوبیتی زیبایی با عنوان اربعین سروده است .
پایگاه خبری آوای رودکوف:استاد محمد رضا جعفری در آستانه اربعین حسینی دوبیتی زیبایی با عنوان اربعین سروده است .


اربعین است و دلم باز هوائی شده است
مُرغِ دل با نگهش کرببلائی شده است

جلوه یِ نورِ خدا ، روضه یِ بین الحرمین
با وفاداریِ عبّاس ، چه جائی شده است !

محمدرضا جعفری

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۹
دکتر علیزاده زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
ما در روایات مان روایتی از وجود مبارک امام محمد باقر (ع) داریم که می فرمایند شیعیان ما روزی سه بار به سیدالشهدا سلام می دهند این یعنی که شیعه حقیقی هر روز به زیارت حضرت می رود ولو قلبی و ولو به سلامی یاد حضرت می کند. معروف است که مرحوم آیت الله العظمی سید احمد خوانساری مرجع عالیقدر هر وقت می خواستند نماز بخوانند پیش از تکبیره الاحرام به وجود مقدس سیدالشهدا (ع) سلام می دادند و عرض می کردند السلام علیک یا ابا عبدالله. شما می دانید که سلام دادن به سیدالشهدا جزو نماز نیست و برخی به حضرت آیت الله خوانساری عرض کردند که شما چرا پیش از نماز به حضرت سیدالشهدا سلام می دهید و ایشان در پاسخ فرمودند اگر قیام سیدالشهدا نبود این نماز هم نبود و نهضت اباعبدالله بود که نگهدارنده نماز بود و اگر نمازی امروز پابرجاست به برکت حرکت سیدالشهداست.، بنابراین همه سفارش ها و توصیه ها از بزرگان و علما با تاکید بر زیارت امام حسین صورت می گیرد. "
شهامتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
امام صادق علیه السلام به سدیر فرمودند: ای سدیر آیا قبر حسین علیه السلام را هر روز زیارت می کنی؟ سدیر می‌گوید عرض کردم فدایت شوم نه، فرمودند: چقدر شما جفا می کنید. آیا پس در هر ماه او را زیارت می کنی؟ عرض کردم: خیر فرمودند: آیا پس در هر سال او را زیارت می کنی: عرض کردم گاهی اوقات چنین می شود، فرمودند: ای‌ سدیر چقدر شما به حسین علیه السلام جفا می کنید.

مگر نمی دانی که خداوند هزار هزار فرشته ژولیده موی و غبار گرفته دارد که گریه می کنند و امام حسین علیه السلام را زیارت می کنند و هرگز خسته نمی شوند و هیچ باک و رنجی بر تو نیست ای سدیر که در هر جمعه 5 مرتبه و در هر روز یک مرتبه قبر امام حسین علیه السلام را زیارت کنی، عرض کردم: فدایت شوم میان ما و او فرسخ های بسیاری است.

حضرت فرمودند: بر روی پشت بام خانه ات برو، پس توجهی به جانب راست بعد چپ بنما پس سرت را بلند کن و بسوی آسمان پس رو کن بسمت قبر امام حسین علیه السلام و بگو "السلام علیک یا اباعبدلله السلام علیک و رحمة الله و برکاته" که برایت بدین خاطر یک زیارت نوشته می شود، این زیارت یک حج و یک عمره است سدیر گفت: چه بسیار که این فرمایش را در هر ماه بیش از بیست مرتبه انجام می دادم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
یا حسین ادرکنا
صیادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
یکی از علمای بزرگ، در زمان قدیم در تخت فولاد خدمت امام زمان«ارواحنا‌فداه» رسیده بود و از آن حضرت درخواست «علم اکسیر»کرده بود.

در حالی که یاد گرفتن علوم غریبه حرام است و گفت و شنود و تعلیم و تعلّمش نیز حرام است. آن حضرت به او فرموده بودند: علوم غریبه به تو چه ربطی دارد؟ من به جای آن ختمی به تو یاد می‌دهم که بهتر از اکسیر است. بعد فرموده بودند: به پنج تن و امام زمان«ارواحنا‌فداه»توسّل پیدا کن و در توسّل‌هایت بگو: «یا محمّد یا علی یا فاطمه یا حسن یا حسین، ‌یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تهلکنی».

آن عالم نقل می‌کند: وقتی حضرت فرمودند:«ادرکنی»، به ذهنم خطور کرد که باید بفرمایند:«ادرکونی»، یعنی برای درخواست کمک از پنج نور مقدّس، باید فعل جمع به کار ببریم، پس چرا ایشان فعل مفرد به کار برده و می‌فرمایند: «ادرکنی و لاتهلکنی»؟! وقتی چنین تصوّری کردم، امام زمان«ارواحنا‌فداه» تبسّم کردند و فرمودند: همین است که گفتم. برای اینکه واسطه فیض این عالم، فعلاً من هستم.

یعنی اگر در زمان حاضر توسّلی به پیغمبراکرم«ص»یا سایر حضرات معصومین«ع»بشود، فیض الهی به واسطه وجود مقدّس امام زمان«ارواحنا‌فداه»به بندگان می‌رسد: «بِکُمْ فَتَحَ اللَّهُ وَ بِکُمْ یَخْتِمُ وَ بِکُمْ یُنَزِّلُ الْغَیْثَ وَ بِکُمْ یُمْسِکُ السَّماءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِهِ وَ بِکُمْ یُنَفِّسُ الْهَمَّ وَ یَکْشِفُ الضُّر»

از همه به خصوص جوانان تقاضا دارم که با این ختم، به امام زمان متوسّل شوید و این ختم را زیاد بخوانید. همه افراد، حتی کسانی که ‌سواد و تحصیلات کافی ندارند هم می‌توانند این ختم را بخوانند و به پنج تن آل عبا و امام زمان متوسّل شوند: «یا محمّد،‌ یا علی، یا فاطمه، یا حسن، یا حسین، یا صاحب الزمان أدرکنی و لا تهلکنی». این ختم، علاوه بر آنکه آسان است، برای رفع هر حاجتی خوب، مؤثر و مجرّب می‌باشد.
محمدامی از قم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
چه مخلوقی گرامی تر از حسین(ع)که به ندای عشق لبیک گفته و عقل را مهبوت و حیران گذارد و در بندگی حق مصداقی تمام است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
0
0
سربند سرخ یا حسین شهید
آوازه شو تموم عالم شنید
.
سربندمون شال عزامون شد و
ما رو تا اینجا کشید
ترکمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
0
0
قسـمت نشـد یکسال دیگر اربعینی با سرخوشان عشق تا محشـر دویدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
0
0
السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: