« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
لیمو شیرین با داشتن منبع غنی ویتامین C، اسید سیتریک، مس و آهن یکی از مفیدترین میوه‌ها برای درمان بیماری ها است.
پایگاه خبری آوای رودکوف- معصومه صادقی:ویتامین C موجود در لیمو شیرین به کاهش دمای بدن و تنظیم آن کمک می‌کند. آب لیمو شیرین همراه با عسل و آب‌داغ به کاهش خارش لوزه و بهبود خشکی گلو و عفونت لوزه و گلو کمک می‌کند.

لیمو شیرین از مرکبات بسیار مفید و دارای طبع سرد و خشک است. لیمو شیرین با داشتن منبع غنی ویتامین C، اسید سیتریک، مس و آهن یکی از مفیدترین میوه‌ها برای درمان بیماری ها است. در صورت مصرف لیمو شیرین با پوست داخلی بیش از ۷۷ میلی‌گرم ویتامین C به بدن می‌رسد. خواص لیمو شیرین به درمان سرماخوردگی، سلامت استخوان و کاهش کلسترول کمک بسیار می‌کند.

لیمو شیرین سرشار از ویتامین C (آسکوربیک اسید) است. این ویتامین در بسیاری از واکنش‌های بدن نقش اساسی دارد و برای ادامه‌ی حیات ما بسیار مهم است. ویتامین C از ویتامین‌های محلول در آب است و بدن نمی‌تواند مقدار اضافی آن را ذخیره بکند، بنابراین باید ویتامین C را به‌طور روزمره مصرف کنیم و لیمو شیرین یکی از بهترین گزینه‌ها برای جذب این ویتامین است.

لیمو شیرین در سم زدایی بدن و دفع سموم بسیار مؤثر است، همچنین این میوه می‌تواند تأثیرات مضر استرس و آلودگی‌ها را خنثی بکند.

لیمو شیرین منبع مناسبی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به کاهش التهابات، تنظیم سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند.


ترکیب‌ مقدار مناسبی از آرد نخود و آب لیمو شیرین می‌تواند به بازشدن منافذ پوست کمک کند و رنگ پوست فرد را بهبود دهد.

لیمو شیرین باعث جلوگیری از پیری پوست شده و به استحکام و قدرت آن کمک می‌کند.

انواع جوش‌ها، لکه‌ها و آکنه به‌کمک لیمو شیرین از پوست پاک می‌شوند، درنتیجه لیمو شیرین به سفیدی و پاکی پوست هم کمک می‌کند.

از جمله خواص لیمو شیرین می‌توان به تأثیر در زیبایی پوست اشاره کرد. ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در لیمو شیرین به طراوت و شادابی پوست کمک می‌کنند.

یکی از سالم‌ترین چیزها برای محافظت از بدن در برابر گرمازدگی و جلوگیری از کمبود آب بدن لیمو شیرین است. لیمو شیرین محتوی مقادیر چشمگیری از ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده که از بروز گرمازدگی و کم آبی بدن جلوگیری می‌کند.

روغن استخراج‌شده از لیمو شیرین خاصیت ضداحتقان داشته و میکروب‌ها را از دستگاه تنفسی می‌زداید. از لیمو شیرین در مرهم‌ها، افشانه‌ها (یکی از اشکال مصرف دارو که دارو به‌شکل گاز استنشاق می‌شود) و قرص‌ها استفاده می‌شود.

فلاونوئیدهای مختلفی در لیمو شیرین وجود دارند که خواص آنتی اکسیدانی، آنتی بیوتیک و ضدسرطانی داشته و به پاک‌سازی بدن از سموم کمک می‌کنند. لیمو شیرین به‌واسطه‌ داشتن این ترکیبات به درمان زخم‌های دهان و زخم‌ معده کمک می‌کند.

استفاده از آب لیمو شیرین همراه با روغن کرچک به کاهش درد و ورم کمک می‌کند. برای برخورداری از این خاصیت لیمو شیرین، آن را روی نقاطی بمالید که دچار درد و ورم هستند.

لیمو شیرین به‌خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدباکتری، از چشم‌ها در برابر عفونت‌ها محافظت می‌کند و مانع از پیشرفت آب مروارید می‌شود.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: