« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
انسولین برای کنترل سطح قند خون حیاتی است اما به خاطر عواملی خاص، بدن نمی‌تواند انسولین تولید کند یا مقدار انسولین برای تنظیم سطح قند خون در جریان خون کافی نیست.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:انسولین برای کنترل سطح قند خون حیاتی است اما به خاطر عواملی خاص، بدن نمی‌تواند انسولین تولید کند یا مقدار انسولین برای تنظیم سطح قند خون در جریان خون کافی نیست. میخک می‌تواند تولید بهینه‌ انسولین را برای تنظیم سطح قند خون تضمین کند.

میخک گیاهی بسیار کوچک اما با خواص درمانی فراوان است که درعین حال به عنوان یک ادویه شفابخش و خوش عطر در تهیه غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میخک دارای کربوهیدرات، انرژی، فیبر و پروتئین است. از جمله مواد معدنی موجود در این گیاه هم می‌توان به پتاسیم، کلسیم، سدیم و منیزیم اشاره کرد. در میخک، ویتامین‌ E، فولات، نیاسین و مواد دیگری مانند فسفر، آهن، روی، ویتامین C، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین A و ویتامین K وجود دارد.

میخک‌ به دلیل داشتن خواص ضدمیکروبی با برخی پاتوژن‌های انسانی هم مقابله می‌کند. عصاره میخک برای از بین بردن عوامل بیماری‌زا به اندازه کافی قوی است و حتی به مقابله به میکروب عامل وبا هم رحم نمی‌کند.


میخک دارای مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان است. در نتیجه می‌تواند از اندام‌های مختلف بدن به ویژه کبد در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند. سوخت‌وساز بدن در بلندمدت، ضمن کاهش آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کبد باعث افزایش تولید رادیکال‌های آزاد و پروفایل لیپیدی (نتایج بررسی خون برای وجود موارد غیرعادی درباره چربی لیپیدی مثلا بررسی کلسترول یا تری‌گلیسیرید موجود در خون) می‌شود. عصاره میخک با وجود خواصی که در زمینه محافظت از کبد دارد به مقابله با این اثرات منفی می‌پردازد.

عصاره هیدروالکلی(ترکیبی از آب و الکل) میخک، حاوی ترکیبات فنولیکی مانند اوژنول و مشتقات دیگر آن یعنی فلاونوئیدها، فلاون‌ها و ایزوفلاون‌ها است. چنین ترکیباتی از تراکم و مواد معدنی موجود در استخوان‌ها حفاظت می‌کنند. ضمن اینکه قدرت کششی و انعطاف استخوان‌ها را در افراد مبتلا به پوکی استخوان افزایش می‌دهند.

میخک برای رفع بیماری‌های دهان مانند التهاب لثه و پیوره هم مفید است. عصاره گل میخک می‌تواند رشد عوامل بیماری‌زا در دهان را کنترل کند. در نتیجه، بیماری‌های مختلف دهان و دندان به کمک میخک درمان می‌شود. علاوه بر اینها، میخک می‌تواند دندان درد را هم کاهش بدهد.

سردرد هم با مصرف میخک کاهش پیدا می‌کند. کمی گل میخک را با سنگ نمک ترکیب و آنها را به یک لیوان شیر اضافه کنید. این ترکیب می‌تواند به‌سرعت باعث کاهش سردرد شود.

روغن میخک را نباید به طور مستقیم استفاده کنید. روغن میخک غلیظ است و باید با روغن زیتون یا آب تقطیرشده، آن را رقیق کنید. مصرف روغن میخک به طور کلی خطرناک نیست، اما برخی دانشمندان معتقدند این ماده، ویژگی‌های سیتوتوکسیک دارد. دو ماده اصلی سازنده میخک، کاریوفیلنB و اوژنول هستند. این ترکیبات به مقابله با سلول‌های فیبروپلاست و لایه درون‌رگی می‌پردازند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین