« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
در دیدار جمعی از اهالی فرهنگ و هنر شهرستان لنده با شهردار عنوان شد:
ساخت فرهنگسرای لنده که با گذشت بیش از 2500 روز از اغاز ساخت آن و سنگ اندازیهای بعد از آن همچنان معلق مانده مطالبه به حق مردم فرهنگ دوست این شهرستان است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ نشست جمعی از اهالی فرهنگ و هنر با شهردار لنده به منظور تعیین تکلیف فرهنگسرای این شهرستان برگزار شد.


در آغاز این نشست کورش محمدی رئیس انجمن اهل قلم شهرستان لنده گفت:فرهنگسراها یکی از مجموعه‎های فرهنگی-هنری هستند که یا از سوی شهرداری‎ها و یا به همت اداره ارشاد اسلامی فعالیت و امروزه همپای سایر دستگاه‏های دولتی (فرهنگی) در امر آموزش و فرهنگ‎سازی مردم نقش موثری را ایفا می‎کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگسرا‌ها نقش بسزایی را در رشد رفتار‌های اجتماعی مطلوب در سطح شهر ایفا می‌کنند، اظهار کرد: مجموعه‌های فرهنگی یکی از زیر ساخت‌های مهم فرهنگی به‌شمار می‌آیند که می‌تواند در پویایی فرهنگی جامعه نقش موثری داشته باشند و موجب رشد کیفی در تمام زمینه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و ورزشی ‌شوند.


محمدی با گلایه از مسولان و متولیان امر گفت:ساخت فرهنگسرای لنده که با گذشت بیش از 2500 روز از اغاز ساخت آن و  سنگ اندازیهای بعد از آن همچنان معلق مانده مطالبه به حق مردم فرهنگ دوست این شهرستان است.

فعال فرهنگی شهرستان لنده افزود:شهرداران و مسولان در حق فرهنگ و هنر این شهرستان کم لطفی کردن؛ این از فرهنگسرای  شهرستان که علیرغم تامین اعتبار و تلاش مضائف مسولان اداره ارشاد  ؛ سالهاست در پس وعده و وعیدهای گم شده و ان هم از ساختمان دانشگاه پیام نور که مورد خشم و غضب مسولان قرار گرفت.


ایشان خطاب به شهردار لنده گفت:خداوند لطف کرد این فرصت را در اختیار شما قرار داد و حضرتعالی نیز عنایت کنید هم قدردان این نعمت باشید و هم اهالی فرهنگ و هنر را از این شرایط سخت و آوارگی چندین ساله  با تخصیص زمین به فرهگسرا نجات دهید.

در ادامه حاضرین ضمن تاکید بر حل این مشکل ؛نکته نظرات خود را طرح و بر همکاری و تعامل هر چه بیشتر مجموعه شهرداری با اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان و حمایت از برنامه های فرهنگی پافشاری نمودند.


در پایان این نشست شهردار لنده طی سخنانی گفت:هرگز خط و خطوط سیاسی و طایفه ای را در کارم لحاظ ننموده و همواره سعی کردم قانون و مصلحت مردم را در پیش بگیرم.

مختار مشهدی زاده افزود:فرهنگ پایه و اساس توسعه هست و در همین خصوص و تا کنون توانسته ام مبلغ دویست میلیون تومان را به حوزه فرهنگی تخصیص دهم.


مشهدی زاده ضمن تشریح بخشی از فعالیتهای عمرانی و فرهنگی شهرداری لنده گفت:بر اساس تفاهم نامه ای که با بنیاد علوی در بحث ساخت و تعمیر بخشی از  مبلمان شهری انجام گرفت  سهم مشارکتی 35 درصدی شهرداری  لنده پرداخت و منتظر اقدامات بنیاد علوی بر اساس تفاهم نامه موجود می باشیم.

شهردار لنده در پایان این نشست قول مساعد داد تا بزودی نسبت به تامین زمین فرهنگسرای لنده با همکاری منابع طبیعی و فرمانداری شهرستان همکاری لازم را بعمل آورند.



مقرر شد ظرف 10 روز اینده و طی نشستی مشابه نتیجه کار بررسی و به سمع و نظر مردم رسانده شود.

بیشتر بخوانید:

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: