« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
سیاسی؛
رسانه های آمریکایی تریتا پارسی بنیانگذار شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) را به عنوان یکی از گزینه های جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا برای نقش آفرینی در یکی از مناصب کلیدی شورای امنیت ملی کاخ سفید معرفی کرده اند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوفبه نقل از  ایرنا؛  واشنگتن فری بیکن نوشت، گروه های مترقی خواه سیاست خارجی در حال فشار به بایدن هستند تا یک فرد ایرانی الاصل را به عنوان یکی از سمت های کلیدی در دولت انتخاب کند.  

این نشریه آمریکایی نوشت: در حالیکه بایدن در حال تشکیل کابینه آینده خود است گروه های چپ گرا حزب دموکرات آمریکا در حال فشار به وی هستند تا فهرستی از افراد را برای فعالیت در کاخ سفید استخدام کند. این فهرست شامل دست هایی در سیاست خارجی آمریکا می شوند که به دنبال افزایش دیپلماسی بین آمریکا و ایران و کاهش همکاری بین آمریکا و اسرائیل هستند.


در میان قابل توجه ترین انتخاب های این گروه ها از جمله موسسه تغییر تدریجی، موسسه کشور داری مسئولانه کوئینسی و شورای ملی ایرانیان آمریکا تریتا پارسی است که توسط این گروه ها برای نظارت بر امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی کاخ سفید تایید شده است.

به نوشته واشنگتن فری بیکن، پارسی که در حال حاضر به عنوان معاون موسسه کوئینسی خدمت می کند، یکی از چهره های سرشناس در دیپلماسی آمریکا با ایران است و نقش مهمی را در پیشبرد توافق هسته ای در دوره باراک اوباما داشته است.

این نشریه آمریکایی ادامه داد: به اضافه پارسی، این ائتلاف ترقی خواه به بایدن پیشنهاد می کنند که منتقدین اسرائیل از جمله مت داس مشاور ارشد برنی سندرز را برای سمت های وزارت خارجه انتخاب کند.

پارسی کارت سبز آمریکا را از سال ۲۰۱۳ در اختیار دارد اما پیش از آن دو تابعیت ایرانی- سوئدی داشت. واشنگتن فری بیکن به نقل از مقامات خود مدعی شده است که با توجه شرایط تریتا پارسی انتخاب وی برای به عهده گرفتن نقش های کلیدی در شورای امنیت ملی آمریکا بعید به نظر می رسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: