« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
جانشین فرمانده کل ناجا:
سردار سرتیپ قاسم رضایی از برخورد جدی با حمل کنندگان سلاح گرم خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛حساسیت بالا و خطرات و آسیب های جانی و مالی که اسلحه برای اشخاص و جامعه می تواند داشته باشد، قانون گذار، استفاده از آن را محدود به موارد مقرر قانونی کرده و استفاده عمومی از آن را منع کرده است. بدین منظور، قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب ۱۳۹۰ را در ۲۱ ماده تدوین کرده و در آن ضمن تعیین مفهوم سلاح و انواع آن، مجازات مرتکبین جرایم مرتبط با اسلحه از جمله نگهداری، حمل، قاچاق و استفاده و سایر جرایم مرتبط را مشخص کرده است. جرایم مرتبط با اسلحه شامل حمل اسلحه، بکارگیری، قاچاق، ساخت، مونتاژ، تعمیر، توزیع استفاده جهت ارعاب مردم، تمیر و دستکاری آن، تهیه کلکسیون از آن است.

سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل ناجا در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: شهروندان باید بدانند که نگهداری و یا حمل اسلحه حتی بدون استفاده از آن بین 6 ماه تا 10 سال طبق قانون مجازات زندان دارد.

او افزود: آن چه که در این روزها کشف شده است را نمی توان به بهانه نمایشی بودن از زیر جرم آن فرار کرد زیرا برخی از این اسلحه ها حتی جنبه امنیتی نیز پیدا می کند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در این عرصه برخورد با قاچاقچیان سلاح نیز با جدیت ادامه پیدا می کند. در عرصه فضای مجازی نیز قدرت نمایی با اسلحه و انتشار فیلم های ارعاب کننده نیز تخلف است و با این موارد با جدیت برخورد می شود.

جانشین فرمانده کل ناجا در پایان گفت: در روزهای اخیر نیز در تهران نزدیک به 31 قبضه سلاح گرم و بیش از این مقدار نیز سلاح سرد کشف شده است و مقابله با این جرم همچنان ادامه دارد. اجازه نخواهیم داد سلاح سرد و گرم به ابزاری برای سواستفاده متخلفین تبدیل شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: