« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
باهدف پیشگیری از تخریب جنگلها؛
بر اساس مصوبه جدید جریمه‌های قاچاق چوب و زغال در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ برابر می‌شود.
پایگاه خبری آوای رودکوف: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان در جلسه کمیته فنی منابع طبیعی و آبخیز داری گفت: بر اساس مصوبه جدید و با موافقت دادگستری استان جریمه هرکیلوگرم چوب جنگلی قاچاق از ۱۵ هزار تومان به ۱۵۰ هزارتومان افزایش یافت.

آقای حکمتیان با با بیان اینکه جریمه هر کیلو ذغال قاچاق هم از ۳۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۲۴ تن چوب و ۱۹ تن ذغال قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد از سودجویان کشف و ضبط و ۱۹۸ دستگاه خودروی حامل چوب و ذغال قاچاق نیز توقیف شد.

وی هدف از اجرای این مصوبه را جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و مقابله با قاچاقچیان چوب بیان کرد و گفت: جرایم فعلی بعلت پائین بودن نرخ جریمه بازدارنده نبوده که امیدواریم با اصلاح افزایش و اعمال جریمه‌های جدید شاهد سیر نزولی قاچاق چوب در استان باشیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم در این جلسه با اعلام حمایت دستگاه قضا از مصوبه افزایش جریمه قاچاق چوب و ذغال در استان گفت: این مصوبه برای اجرا بزودی به همه محاکم قضایی در سراسر استان ابلاغ می‌شود.

حسنی با اشاره به آثار زیانبار قطع و تاراج درختان جنگلی بر عرصه منابع طبیعی استان افزود: دستگاه قضائی مطابق قانون با تبهکاران دراین زمینه بشدت برخورد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: ضمن شناسایی خاطیان درون استان مقاصد قاچاق چوب در استان‌های همجوار نیز شناسایی و مورد پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت.



منبع: خبرگزاری صداوسیما

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: