« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
کهگیلویه و بویراحمد؛
عصر امروز پیر غلام امام حسین (ع) استاد خلیفه عباسی به دلیل بیماری به دیار باقی شتافت در همین راستا جمعی از مردم و مسولین پیامهای تسلیتی صادر نمودند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛عصر امروز پیر غلام امام حسین (ع) استاد خلیفه عباسی به دلیل بیماری به دیار باقی شتافت.


مرحوم عباسی فر یکی از قدیمی ترین مداحان و پیر غلامان شهرستان لنده بود که هر ساله با برگزاری مراسمات مذهبی و تعزیه ؛ چراغ مجلس عزای امام حسین (ع) را روشن نگه می داشت.

وی  از کودکی عاشق اهل‌بیت(ع) بوده و بیش از ۷۰ سال در مکتب اهل‌بیت(ع) به نوکری و ارائه خدمت مشغول بود تا شاید جرعه از شفاعت آنان را نصیب خود گرداند.

پایگاه خبری آوای رودکوف؛درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به خانواده محترم ایشان،  دوستان و هنرمندان تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نماید.

در ادامه پیامهای تسلیت جمعی از مردم و مسولان را به مناسبت درگذشت این هنرمند فقید را با هم مرور می کنیم:

پیام تسلیت رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون‌

درگذشت ذاکر و پیرغلام مخلص اهل بیت علیهم السلام، مرحوم  کربلایی خلیفه عباسی   موجب تاسف و تاثر گردید.

ایشان که مداحی متواضع، مردمی، انقلابی، ولایتمدار و از ارادتمندان به شهدا بودند، به جهت سال‌های متمادی نوحه سرائی و مرثیه خوانی اهل بیت در هیئات های سنتی و تعزیه خوانی و دیگر هیّات ها به درستی  دین خودرا نسبت به اهل بیت خاصه سالار شهیدان  حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) ادا نمود.

و به ترویج شعائر ائمه اطهار علیهم السلام و خاندان مکرم نبوی و ترویج محبت و عشق ورزی به ساحت مقدس آل‌الله علیه السلام اهتمام بی‌شائبه داشتند و نوا‌های  ایشان هیچ‌گاه از اذهان مردم شهرستان لنده نخواهد رفت؛ چون فرهنگ عاشورایی فراموش نشدنی است .

اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان شیخ الذاکرین  به عاشقان حسینی، مداحان و پیرغلامان  استان وشهرستان ، لر زبان هاو  بهبهانی های اصیل ومحب اهل بیت ، خانواده مکرم و وابستگان محترم، برای آن مرحوم رحمت و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم  ان شا ءاله که اهل بیت علیها السلام مددکار وشفیع ایشان گردند.

والسلام / سید محمود الهی نیا _اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده

پیام تسلیت رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان لنده

خانواده محترم مداح و ذاکر اهل بیت (علیهم السلام) مرحوم خلیفه عباسی

درگذشت پیرغلام حسینی,  مداح و ذاکر اهل بیت (علیه السلام) که عمر پر از خیر و برکت خود را صرف ترویج فرهنگ و حماسه حسینی در میان آحاد مردم این شهرستان نمود را به حضور شما و جامعه مداحان و هیئت های مذهبی شهرستان  تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات، و همنشینی با حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و برای شما و بازماندگان طول عمر با عزت از درگاه خداوند سبحان مسئلت داریم.

اسماعیل زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده

پیام تسلیت هیات رزمندگان اسلام شهرستان لنده

هیات رزمندگان اسلام شهرستان لنده در پیامی درگذشت مداح پیشکسوت اهل بیت و پیرغلام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و یکی از دست‌اندرکاران و فعالان هیأتهای عزاداری شهرستان لنده مرحوم خلیفه عباسی  را تسلیت عرض نمود.

در بخشی از این پیام آمده است:آن مرحوم در سراسر عمر با برکت خود با الحان روح‌نوازشان در  مناسبت‌های دینی در خدمت به ترویج شعائر ائمه اطهار علیهم‌السلام و عزاداری سید الشهدا حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اهتمام بی‌شائبه داشتند و نواهای تأثیرگذار ایشان هیچ‌گاه از گنجینه معنوی و فرهنگ عاشورایی مردم شهرستان لنده  فراموش نخواهد شد.

پیام تسلیت  کانون بسیج هنرمندان شهرستان لنده
انا لله و انا الیه راجعون

و هر از گاه در گذر زمان در گذر بی صدای ثانیه های دنیای فانی،جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می دهد که در سکونی، آغازی بی پایان را می سراید

 امروز بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ ملی و تاریخ تعزیه استان کهگیلویه و بویراحمد به دیار باقی شتافت

«مرگ حقیقتی انکار ناپذیر است؛  که گریزی از آن نیست  اما بعضی آدم ها چنان در تار و پود جان ما تنیده می شوند که غم از دست دادن شان جانکاه می شود.

هجرت استاد خلیفه عباسی فر پیر غلام تعزیه استان کهگیلویه و بویر احمد و شهرستان لنده، این انسان وارسته و خادم الحسین او که در طول سال های متمادی، نقشی بی بدیل در معرفی اهل بیت رسول الله (ص) به نسلهای مختلف داشته است. غم جانکاهی در کالبد همه هنرمندان ارزشی و مشتاقان مکتب امام حسین (ع) انداخت.و بر خود واجب دانسته تا غم هجر این هنرمند بسیجی را به جامعه هنری و خانواده بزرگوار ایشان تسلیت بگویم و از حی سبحان برای آن سفر کرده غفران الهی و محشور شدن با اهل بیت پیامبر اسلام  و برای بازماندگان صبری بزرگ را مسئلت دارم

 احمـدعلـی کـریمـی زاده /مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان لنده

این گزارش تکمیل می شود.......
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین