« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
به طورکلی اندام هوایی گل ساعتی از جمله گل، برگ، ساقه و میوه آن قابل استفاده هستند و کاربرد دارویی دارند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:گل ساعتی باعث کاهش فشارخون می شود. محققان بر این باورند که ترکیبات آنتی اکسیدانی آنتوسیانین و ترکیباتی به نام اسید ادولیلیک منجر به کاهش فشارخون می شوند.


به طورکلی اندام هوایی گل ساعتی از جمله گل، برگ، ساقه و میوه آن قابل استفاده هستند و کاربرد دارویی دارند.

این گیاه شامل ترکیبات فلاونوئیدها (تا 2.5 درصد)، سیانوگلیکوزیدها (به مقدار ناچیز) و اسانس ها است. ین‌ گیاه‌ حاوی‌ فلاونوئید و آلکالوئیدهای‌ گروه‌هارمالا Harmala و اسیدسیانیدریک‌، در میوهٔ‌ آن‌ اسید سیتریک‌ و نیز دارای‌ پرولین‌ ، مالتول و اتل مالتول است.

برگهای‌ خشک‌ گل‌ ساعتی را در ۲۰۰ گرم‌ آب‌ جوش‌ ریخته ‌و ۱۵ دقیقه‌ می‌خیسانند از این‌ دم‌ کرده‌ یک‌ پیمانه‌ قبل‌ از خواب‌ برای‌ رفع‌بی‌خوابی‌ خورده‌ می‌شود.

آنتی اکسیدان‌ها و فیتونوترینت‌های موجود در گل ساعتی دارای خواص ضد التهابی است؛ بنابراین می‌تواند التهاباتی را که منجر به بیماری می‌شود، کاهش دهد.

دمنوش گل ساعتی برای درمان آرتروز، بیماری‌های مفاصل، نقرس و بواسیر توصیه شده است. ترکیبات موجود در این گیاه می‌تواند اثرات رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن را خنثی کند و خطر ابتلاء به بیماری‌های مختلف را نیز کاهش دهد.

گل ساعتی حاوی آلکالوئیدها و فیتوکمیکال هایی مانند کامفرول و کوئرستین است که به بهبود خلق و کاهش هورمون‌های استرس بدن کمک می‌کند. ترکیبات موجود در این گیاه بر گیرنده‌های مغز اثر می‌گذارد و استرس فرد را کاهش می‌دهد. از آنجایی که این گیاه می‌تواند اضطراب و افسردگی را کاهش دهد، ممکن است برای بعضی مشکلات مانند آسم، فشار خون بالا و بعضی بیماری‌های گوارشی که باعث تشدید استرس می‌شود، مفید باشد.

درمان های هورمونی دارو محور بیش از آنکه فایده داشته باشند مضرات دارند و بر همین اساس سطح هودمون های زنانه به شکل خطرناکی دستکاری می شود. به علت عوارض جانبی خطرناک مرتبط با این روش درمان تهاجمی، بیشتر زنان برای خلاص شدن از این علائم به گل ساعتی روی آورده اند. چرا که علاوه بر هشدار به سیستم طبیعی بدن، گل ساعتی عملکردهای مناسب بدن را بهبود می دهد.

پوست میوه گل ساعتی زرد می تواند به کاهش مقاومت انسولین در افراد مبتلا به دیابت درجه دو کمک کند. نتایج یک مطالعه واکنش مناسبی را به میوه گل ساعتی به عنوان یک جایگزین مکمل برای روش های مرسوم کنترل قندخون نشان داد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین