« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
مهران محبیان فر کارشناسی ارشد مشاوره خانواده و مولف کتاب مهارت های زناشویی:
اگر قصد ازدواج دارید و می‌خواهید همسر آینده خود را انتخاب کنید، اما نمی‌دانید چگونه این کار را بکنید و یا بر اساس چه ملاک‌هایی همسر آینده خود را انتخاب کنید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا...
پایگاه خبری آوای رودکوف-مهران محبیان فر :بسیاری از زوج ها گمان می کنند که عاشق شدن به تنهایی برای ازدواج کافی است اما عشق به تنهایی تضمین کننده زندگی موفق نیست. ازدواج نیازمند منطق و فهم دو طرف و سپس احساس عشق است. زوج های ناموفق اغلب در برخورد با مشکلات خود، یکدیگر را مورد تهاجم و سرزنش قرار می دهند.

اعتماد در زندگی مشترک از ملزومات است و این اعتماد نیاز به تقویت و مراقبت دارد. اعتماد یعنی، اطمینان از اینکه طرف مقابل در روابطش با شما، قصد ضربه زدن را ندارد.بین اعتماد و بی اعتمادی فقط، یک خط کمرنگ فاصله است.امروزه علیرغم ایجاد تغییرات عمیق و تغییر فرهنگی و تغییر در شیوه زندگی و تجددگرایی، بسیاری از افراد در رویارویی با مسائل زندگی فاقد توانایی های لازم و اساسی هستند و همین امر آنان را در مواجهه با مشکلات و مسائل روزمره زندگی ناتوان و آسیب پذیر ساخته است.


بسیاری از مشکلات بهداشتی و اختلافات روانی، عاطفی ریشه های روانی-اجتماعی دارند.برای مثال بسیاری از آسیب های اجتماعی مانند خودکشی، اعتیاد، خشونت، رفتارهای بزهکارانه و اختلالات روانی ریشه در عزت نفس پایین، ناتوانی در بیان احساس و فقدان مهارت های ارتباطی دارد.انسان ها برای مقابله سازگارانه با موقعیت های تنش زا و کشمش های زندگی نیاز به آموختن برخی مهارت ها دارند.

در واقع با انتخاب همسر، تمام تبعات و مسئولیت پیشامد‌های آن بر عهده می‌گیریم و این امر ممکن است در ابتدای امر برای بسیار از جوانان دلهره آور باشد که مبادا انتخاب درست باعث تباه شدن آینده آن‌ها شود. اگر قصد ازدواج دارید و می‌خواهید همسر آینده خود را انتخاب کنید، اما نمی‌دانید چگونه این کار را بکنید و یا بر اساس چه ملاک‌هایی همسر آینده خود را انتخاب کنید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا دید بازتری به موضوع داشته باشید و تا حد امکان با آگاهی دست به انتخاب بزنید.

در حقیقت شناخت بهتر و بیشتر از همسر آینده، می‌تواند تا حدودی زیادی شما در یک انتخاب مناسب یاری دهد. شما می‌توانید در دوران نامزدی و یا در محیط‌های اجتماعی، از طریق برقراری ارتباط کلامی و دوستانه، به شناخت بیشتری از طرف مقابل خود دست یابید. توجه داشته باشید که در این گفتگو‌ها نباید وقت خود را با موضوعات غیر اساسی تلف کنید بلکه بهتر است در خصوص مباحثی که برای شما مهم هستند گفتگو کنید تا بتوانید به دید بهتری از طرف مقابل خود برسید.یکی از موثر ترین برنامه هایی که به افراد کمک می کند تا زندگی بهتر و سالم تری داشته باشند، برنامه آموزش مهارت های زندگی است.

کتاب های زیادی در این زمینه ی مهارت های زناشویی نوشته شده است، اما در کتاب « مهارت های زناشویی» تاکید بر آموزش و اصلاح مهارت های زناشویی است و فرد می تواند نکات بسیاری در این مقوله تحصیل کند.

این کتاب به زوج هایی که مایل به تغییر و بهبود رابطه زناشویی خود هستند، کمک می کند تا مهارت های اساسی زندگی زناشویی مانند "گوش دادن فعال بین زن و مرد" - "شناخت ویژگی های زن و مرد" - "مهارت های ده گانه زندگی" - "ارتباط جنسی زن و مرد" - "راه های درمان" آن می باشد.

بیشتر بخوانید:
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: