« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
آنچه در جلسه شورای مواد مخدر عنوان شد:
نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنده باحضور اعضای شورای مذکور در فرمانداری برگزار شد که طی آن مصوبات جلسه قبل پیگیری و موضوعات جدیدی نیز جهت اقدام به تصویب رسید.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف،نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنده به ریاست فرماندار و با حضور دادستان، امام جمعه موقت، فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج لنده و نیروی انتظامی، منابع طبیعی، ورزش و جوانان، شهرداری،  بهزیستی ؛کمیته امداد، اتاق اصناف، آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان در سالن جلسات فرماندار این شهرستان برگزار شد که طی آن مصوبات جلسه قبل پیگیری و موضوعات جدیدی نیز جهت اقدام به تصویب رسید.


از ظرفیت بنیاد علوی در لنده به خوبی استفاده نشد

تورج رزمجو فرماندار شهرستان در این نشست با اشاره به نقش و اهمیت شورای مبارزه با مواد مخدر در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی گفت: یکی از چالش ها و آسیب های جدی در بنیان خانواده بحث مواد مخدر است که باید با تمام توان در زمینه پیشگیری از این آسیب که ماحصل نقش مستقیم کشورهای استعمارگر  است اقدام نمود.

فرماندار شهرستان ضمن تأکید بر نقش آموزش و پرورش و خانوادها بر هدایت جوانان خاطر نشان کرد: انتظار می رود آموزش و پرورش؛ خانواده ها  و اداره ورزش و جوانان فعالیت های بیشتری در زمینه ایجاد محیط های سالم برای جوانان داشته باشند و با توسعه فعالیت های علمی و سرگرم کننده نیازهای آنان را برطرف نمایند.

وی افزود: کاهش میزان سن مواد مخدر یک زنگ خطر جدی برای همه ما است که در این حوزه باید با مراقبت و حراست بیشتر از فرزندان و اعضای خانواده ؛ مواظب باشیم تا کانون گرم خانواده  تحت الشعاع قرار نگیرد.

فرماندار شهرستان لنده در ادامه با توجه به ظرفیت بنیاد علوی برای کاهش این معضل گفت: متاسفانه  آنگونه که رسالت ذاتی بنیاد در توسعه مناطق محروم بود برای شهرستان لنده محقق نشده است و سمت و سوی بنیاد به طرفی رفت که با این رویه چشم انداز و آینده نگری مورد نظر تحقق نخواهد یافت.

رزمجو با بیان اینکه بهتر بود همه ی کارتهای هدیه را یکجا جمع و  با آن یک کارخانه احداث می شد گفت:یکی از ماموریتهای بنیاد مستضعفان در بحث پایلوت اقتصادی و برای توسعه مناطق محروم بحث اشتغال و ایجاد کارخانه های مولد و پایدار می باشد تا مشکلات بیکاری و اعتیاد جوانان تا حدودی رفع گردد که صد البته این اتفاق در لنده نیفتاده است.

مردم لنده سالهاست با واژه های تکراری و تلخ دست و پنجه نرم می کنند

در این نشست همچنین حجت الاسلام الهی نیا طی سخنانی اظهار داشت:سالهاست که مردم لنده با واژه های تکراری از قبیل پل و جاده تراب ؛سد آبریز ؛محور مواصلاتی لنده به قلعه رئیسی ؛کانال سیل بنده لنده و ورودی شهر و ....دست و پنجه نرم می کند و این واژه ها و پروژه ها نه تمام شدنی هستند و نه سرانجامی دارند و هر مسولی و هر کاندیدی سالهاست که خود را پشت وعده و وعیدهای آنها پنهان کرده است لذا امیدواریم ؛حضور فرماندار جدید مایه ی خیر و برکت برای این شهرستان و  پایانی باشد برای اتمام این پروژها و این واژه های تکراری سالهای دور تا کنون!

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده در ادامه با تاکید بر اقدامات فرهنگی در مواجهه با مواد مخدر گفت: باید توجه داشت که علت عمده روی آوردن افراد به مواد مخدر و اعتیاد ناآگاهی، غفلت، بیکاری، معضلات اجتماعی، سردرگمی و به بن بست رسیدن است از این رو مبلغین و رحانونیون همواره به دنبال این بوده اند که این معضل در لایه ها و اقشار مختلف جامعه تبیین شود چراکه در اسلام نیز تخدیر و هر آنچه که موجب ضرر برای انسان باشد به اتفاق نظر مراجع حرام است و دفع ضرر برای انسان عاقل واجب است.

وی از بخشداران؛دهیاران و اعضای شوراها اسلامی خواست تا در این مسیر تعامل و همکاری بیشتری را با روحانیون مستقر در شهر و روستا داشته باشند.


دستگیری 155نفر معتاد متجاهر و خرده فروش

در ادامه فرماندهی انتظامی شهرستان لنده ضمن ارائه گزارشی از اقدامات چند ماهه پلیس  در مبارزه با مواد مخدر، بیکاری و فقر را مهمترین عوامل در ارتکاب جرم دانست و بیان کرد: گرایش افراد به مواد مخدر به دلیل وجود بیکاری است و باید در حوزه اشتغال بیشتر تلاش کرد.

سرگرد فرزین جمشیدی  مبارزه ریشه ای، آموزش های عمومی، تقویت پلیس برای پاکسازی مناطق آلوده و آسیب زا، ساماندهی معتادان متجاهر، کاهش دسترسی به مواد مخدر، ارائه خدمات درمانی و اقدامات پیشگیرانه، تهیه و گسترش امکانات ورزشی و برخورد قاطع و همه جانبه با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر را از جمله راهکارها برای کاهش آسیب های مواد مخدر و اعتیاد اعلام نمود .

فرماندهی انتظامی لنده افزود : از ابتدای سال تا کنون ۲۷طرح ارتقای امنیت اجرایی شد و ۱۵۵نفر معتاد متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر دستگر و روانه زندان شدند و شاهد افزایش ۲۰۰برابر کشفیات مواد مخدر در سطح شهرستان لنده هستیم.

سرگرد جمشیدی گفت: در شش ماه دوم سال دو باند بزرگ مواد مخدر شناسایی و در مسیر های ارتباطی شهرستان دستگیر و مقادیر زیادی موادمخدر از آنان کشف و ضبط شده است.


ضرورت ایجاد پست ایست و بازرسی در ورودی شهر لنده

همچنین فرمانده حوزه مقاومت بسیج لنده در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر گفت: یکی از نیازهای ضروری شهرستان در راستای جلوگیری از ورود مواد مخدر و ایجاد امنیت بیشتر  ایجاد پست  ایست و بازرسی ثابت در ورودی شهر است.

سرهنگ روح الله ویسی ؛با تاکید بر راه اندازی هر چه سریعتر کمپ ترک اعتیاد اظهار داشت:با توجه به تبدیل شدن مواد مخدر و اعتیاد به ابزار جنگ نرم و تهدید علیه امنیت ملی از یک سو و آسیب های جبران ناپذیر مواد مخدر به منابع قابل توجه کشور خصوصاً در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، در راستای پیشگیری از اعتیاد به عنوان مهم ترین رویکرد در مصون سازی آحاد جامعه، چاره ای جز حمایت از سازمان های مردم نهاد و و اقدامات پیشگیرانه نیست.

اعتیاد ؛ عامل طلاق، قاتل ازدواج

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده نیز در این نشست اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند ابزارهای قانونی و اجرایی خاص است و تنها با برگزاری نشست‌ها، صدور مصوبات و بیان دغدغه‌ها مشکلات مرتفع نمی‌شود و نیازمند اقدامات میدانی آموزشی، پیشگیری و مقابله و فرهنگی با مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادها است.

اکبر پرندوار با استقبال از راه اندازی پست ثابت ایست و بازرسی در ورودی شهر لنده گفت: امروزه شاهد کاهش سن میزان مصرف مواد مخدر در سنین کمتر از ۱۵سال هستیم که این موضوع به یک چالش عمده و خطرناک برای خانواده ها و جامعه تبدیل شده است.

این مقام قضایی گفت:اعتیاد و طلاق دو معضل حادی که روز به روز مانند خوره در نبود برنامه ریزی ها برای حل آن، نه تنها کاخ ازدواج بلکه بتدریج جامعه را می آزارد و به نابودی می کشاند.

وی با بیان اینکه بسیاری از پرونده های طلاق ناشی از اعتیاد همسران می باشد اظهار داشت: اعتیاد به عنوان یک پدیده خانمان‌سوز است که بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه ریشه در اعتیاد و مواد مخدر دارد و باید همه به عنوان یک شهروند در راستای مبارزه با این پدیده شوم اجتماعی ایفای نقش کنیم.


مصوبات جلسه:

استفاده از همه ظرفیت ها در راستای اجتماعی نمودن بحث مبارزه با موادمخدر.
استفاده از ظرفیت دهیاران وشوراها در برخورد با اعتیاد.
بررسی و شناسایی نقاط جرم خیز شهرستان.
برخورد قاطع با توزیع کننده گان ؛خرده فروشان وعمده فروشان مواد مخدر .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: