« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
ساعد باقری و سید اکبر سلیمانی با برگزاری محفل «راویان بالندگی» در کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند:
ویژه برنامه «راویان بالندگی» با حضور جمعی از شاعران و دوستداران شعر و ادب فارسی و با تجلیل از یک شاعر ملی و یک شاعر استانی شعر انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛آیین تجلیل از پیشکسوتان و چهره‌های فعال شعر انقلاب با عنوان «راویان بالندگی» با حضور یاسر رحیمیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ محمد علی پیر سبزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ یاسر سعادت مهر، شاعر و حضور مجازی نغمه مستشار نظامی، دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ ساعد باقری، شاعر و ترانه سرای برجسته کشور؛ اکبر سلیمانی، نویسنده و غزلسرای پیشکسوت کهگیلویه و بویراحمد؛ کوکب حاتمی، شاعره پیشکسوت انقلاب و دفاع مقدس، علی داوودی و مصطفی محدثی خراسانی، از اعضای شورای شعر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در فضای مجازی برگزار شد.

یاسر رحیمیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ابتدای برنامه ضمن تقدیر از حضور شاعران برجسته و فرهیخته، در محفل ادبی راویان بالندگی استان، گفت: فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی در کنار رسالت اصلی آن ها در ارائه خدمات کتابخانه ای، معطوف به گسترش برنامه های فرهنگی در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی بوده است که دورهمی های مجازی و محافل ادبی با حضور شاعران و نویسندگان برجسته از جمله این فعالیت ها است.


وی اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، شعر انقلاب، شعری است که در خدمت اهداف انقلاب، عدالت، انسانیت، دین و وحدت و پیشرفت همه جانبه کشور است.

رحیمیان تصریح کرد: شعر انقلاب اسلامی، در جهت آرمان ها و هدف های والا بوده و بیانگر احساسات و افکار و جهت گیری های ملتی است که شاعران برجسته ای در کشور پرورش داده است.

محمد علی پیرسبزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این برنامه ضمن تقدیر از نهاد کتابخانه های عمومی کشور، عنوان کرد: برگزاری محفل راویان بالندگی و حضور چندین شاعر پیشکسوت ملی و استانی، به معنای تداوم برنامه های فرهنگی است که نشان از توجه کمی و کیفی نهاد به هنرمندان، نویسندگان و فرهیختگان ارزشی و انقلابی دارد.

 پیرسبزی افزود: تجلیل از شاعر شعر سرود ملی جمهموری اسلامی در این محفل باعث افتخار است زیرا سرود ملی نماد کشور عزیز ما است و این سرود باعث وحدت، تعصب و غیرت یک ملت می شود.

دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این برنامه بیان کرد: محافل ادبی راویان بالندگی در سراسر کشور در حال برگزاری است که انصافا بازخورد خوبی در  جامعه فرهنگی و  هنری داشته است و استان های مختلف کشور میزبان شاعران برجسته ملی و استانی شده اند. امروز استان زیبای کهگیلویه و بویراحمد میزبان ساعد باقری، چهره ماندگار ادبی و شاعر شعرهای انقلابی و همچنین دیگر شاعران پیشکسوت استان که همیشه راوی بالندگی انقلاب اسلامی بوده اند، شده است.

نغمه مستشار نظامی گفت: ساعد باقری را همیشه در برنامه های معرفتی صدا و سیما به عنوان یک شاعر برجسته و انقلابی با شعر و ترانه و دکلمه های بسیار اثر گزار دیده ایم و روایت های دلنشین ادب فارسی توسط وی همه مخاطبان را به وجد آورده است.

در ادامه دیگر میهمان این برنامه، علی داوودی، شاعر ملی و از اعضای محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، گفت: راویان بالندگی ابتکاری زیبا و هنرمندانه از سوی نهاد کتابخانه های کشور است که باید از دست اندرکاران آن تقدیر شود.

وی اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد، سرزمین چهار فصل، سرزمین حماسه ها و شاهنامه سرایی است که در سال های اخیر نویسندگان و شاعران خوبی را به کشور معرفی کرده است و به ویژه در حوزه شعر انقلاب و دفاع مقدس آثار خوبی را ارائه داده اند.

داوودی بیان داشت: اگر ما ادبیات انقلاب را جریان جوانی تلقی کنیم، ساعد باقری از نخستین چهره ها و نسل اول این جریان بوده است. وی اوایل دهه شصت با انتشار مجموعه «نجوای جنون» آغاز گر این جریان بوده است و همچنین در زمینه پژوهش های ادبی نیز از نخستین پژوهشگران شعر بعد از انقلاب اسلامی بوده و در این زمینه مجموعه ای دو جلدی را نیز منتشر کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد؛مصطفی محدثی خراسانی، دیگر عضو محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور عنوان کرد: جریان سازی شعر انقلاب در واقع برمی گردد به یک مربع که سه ضلع آن مرحوم حسن حسینی، مرحوم قیصر امین پور، زنده یاد سلمان هراتی است و تنها ضلع باقی مانده از آن نسل و جریان ارزشی و انقلابی هم اکنون ساعد باقری است. دیگر شاعران کشور به تاسی از آن شاعران پیشکسوت به هنرنمایی در شعر انقلابی روی آورده اند.

محدثی تصریح کرد: ساعد باقری هم به لحاظ خلق و خو و اخلاق نیکو تکیه گاه شاعران انقلاب بوده و آغاز گر جریان نقد در شعر انقلاب بوده است و فعالیت های وی در خواندن متون کهن فارسی از دیگر ابعاد هنری و فرهنگی بوده است.

در پایان این محفل ادبی از ساعد باقری، شاعر انقلابی کشوری و اکبر سلیمانی، شاعر پیشکسوت شعر حوزه انقلاب و دفاع مقدس در استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

گفتنی است، در این برنامه یاسر سعادت مهر، کوکب حاتمی و اکبر سلیمانی آخرین اشعار و ترانه های خود را در وصف انقلاب خواندند.

شعر اکبر سلیمانی در وصف بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)

شهر در اندوه کابوسی که می آشفت خوابش را

سخت می لرزید و می شد دید حجم اضطرابش را

سالها غرق تبی جانکاه پرپر زد ولی افسوس

دیده بود ار آبی دریا فقط رنگ سرابش را

غول بیرحم تباهی کوچه هایش را قدم می زد

تا بکوبد بر در هر خانه، ظلم بی حسابش را

از میان ابرها، ناگاه خورشیدی نمایان شد

زندگی بخشید بر جان و تن شهر، آفتابش را

نور، از هر سو چنان بر لحظه ها پاشیده شد تا شب

زیر بار روشنی بردارد از صورت، نقابش را

زیر بیداد زمستانی، بهاری آمد از هر سو

در مشام کوچه ها پیچاند عمری عطر نابش را

بعد، دریایی رسید و موج پشت موج پشت موج

رفت و رفت و رفت، تا هر سو رسانَد پیچ و تابش را

مرد دریا رفت اما بین مردم تا ابد جاری است

در حریم سینه هاشان، ثبت کرده انقلابش را

مرد؛ اقیانوس بود و دشت و صحرا را گرفت، اینک

می توان در شهرهای تب زده، دید انشعابش را

در وصف ایران :

هر دم، دم تو عزیزتر خواهد شد

خاک تو شهیدخیزتر خواهد شد

هربار که دشمنان به تیغت بکشند

نوک قلم تو تیزتر خواهد شد!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: