« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
در جلسه کارگروه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی و رصد فضای مجازی عنوان شد:
جلسه کارگروه پيشگيري و برخورد با جرايم و تخلفات انتخاباتي شهرستان لنده با حضور اعضاء و به رياست سرپرست دادگستری این شهرستان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ جلسه کارگروه پيشگيري و برخورد با جرايم و تخلفات انتخاباتي شهرستان لنده با حضور اعضاء و به رياست سرپرست دادگستری این شهرستان برگزار شد.


هیات نظارت بر انتخابات مانع ورود افراد حاشیه دار و دارای سوءشهرت به شورای اسلامی شهر شود

رئيس کارگروه پيشگيري ؛رصد فضای مجازی و برخورد با جرایم انتخاباتی لنده بر  برخورد با تخلفات انتخاباتي این شهرستان و  رصد فضاي مجازي توسط دستگاه قضايي و ساير دستگاههاي مسئول با تأکيد بر پيشگيري از تخلفات انتخاباتي تأکيد کرد.

ایرج علیبازی با اشاره به تشکیل کارگروه رصد فضای مجازی در زمینه انتخابات از پایش لحظه به لحظه خبر داد و خاطر نشان کرد: رصد فعالیت های مرتبط به انتخابات در فضای مجازی از اولویت‌های این کارگروه است؛ مردم شریف، هواداران  نامزدها در کنار دستگاه‌های نظارتی در صورت مشاهده مصادیق تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی مراتب را همراه با مستندات به  دادسرا اعلام کنند؛ بدون تردید بدون مسامحه و برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

سرپرست دادگستری شهرستان لنده با تاکید بر برخورد قاطع با عوامل مخل امنیت در فضای مجازی و رسانه ای و برخورد با سایتها و خبرنگاران فاقد مجوز گفت:رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی‌های مستمر و متعدد در راستای قانون‌مداری و کاهش جرایم انتخاباتی نقش‌آفرین باشند.

قاضی علیبازی  با بیان اینکه قانون وظایف ناظر و مجریان را مشخص کرده است، افزود: مسئولان اجرایی و عوامل نظارتی باید دقت داشته باشند که در طول زمان برگزاری انتخابات از هیچ یک از داوطلبان و جناح‌های سیاسی جانبداری نکنند.

وی تصریح کرد:دادگستری و دستگاه قضایی بر اساس موازین قانونی مراقب اجرای قانون و قانون‌مداری در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف است و هدف ما حذف جرائم و کاهش تخلفات انتخاباتی است.

رئیس دادگستری شهرستان لنده در پایان از مسولین نظارتی و دست اندرکاران خواست به منظور جلوگیری از ورود افراد ناصالح ؛ حاشیه دار و دارای سابقه قضایی در تأیید صلاحیت افراد هیچ‌گونه «ملاحظات سیاسی»، «علایق جناحی»، «سلایق شخصی»، «تعارفات اجتماعی» و امثالهم تأثیر داده نشود. بلکه تأکید اصلی بر «ایمان و اعتقاد دینی»، «آخرت گرایی»، «دانش و توانش»، «تعهّد و پایبندی به ارزش‌های الهی و انسانی» و امثالهم باشد.


با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی برخورد قانونی می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده نیز در اولین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی و رصد فضای مجازی گفت: یکی از موضوعاتی که در سال‌های اخیر در همه عرصه‌ها تاثیرگذار بوده، فضای مجازی است که می‌تواند هم کارکرد مثبت و هم منفی داشته باشد.

اکبر پرندوار افزود: اگر مدیریت درستی نسبت به فضای مجازی صورت گیرد، بدون شک از فرصت‌های مثبت آن می‌توان برای حضور پرشور مردم و تبلیغات قانون مدارانه استفاده کرد.

این مسئول اظهار داشت:اگر از فضای مجازی غافل شویم، قطعا مشکل ساز خواهد شد و به همین دلیل رصد فضای مجازی در دستور کار قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده گفت:تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی لنده به شدت رصد می‌شود و با متخلفان براساس قانون بدون هیچ تعارفی برخورد خواهد شد.

این مقام قضایی شهرستان لنده در ادامه اظهار داشت :پیشگیری از تبلیغات زودرس انتخاباتی از طریق توجیه، ارشاد و هشدار به تشکل‌ها ؛کانالها و گروههای مجازی و اشخاص حقیقی و حقوقی به عنوان یکی از اولویت های دستگاه قضایی و کارگروه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی می باشد.

بیشتر بخوانید:

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: